عاقبت شوم برداشتن مرز محرم و نامحرم
عاقبت شوم برداشتن مرز محرم و #نامحرم
و نیز آن حـــــضرت صـــــلی الله علیہ و آله و سلم فرمود:
لان یطعن فی راس احدڪم بمخفط من یدیہ خیر لہ من ان یمس امراة لا تحل لہ
اگـــــر سوزنے با شدت و ضربہ بر سر یکے از شما فرود آید، بهتر از آن است ڪہ زنی را که نامحرم است لمس ڪند. (مرات النساء ص 117)
رسول خدا صلے اللہ علیہ و آلہ
وسلم درباره #شوخے_با_زن_نامحرم فرمود:
من فاکه امراة لا یملک ها حبس به کل کلمة کلمها فی الدنیا الف عام فی النّار، و المراة اذ طاوعت الرجل فالنزمها او قبل ها او باشرها خراما او فاکهها واصاب منها فاحشة فعلیها من الوزر ما علی الرّجل فان غلبها علی نفسها کان علی الرّجل وزره ووزرها». (عِقاب الاعمال: ص 652 )
هر ڪس با زنے نـــــامحرم شوخے ڪند براے هر ڪــــــــــلمه ڪہ با او گفتہ است، هزار سال در آتــــــــش دوزخ او را زندانی مے کنند. و آن زن اگر با رضایت، خود را در اختیار مرد قرار دهد و مـــــرد او را در آغـــــ️ـــــوش گیرد یا بــــــــــبوسد یا تماسے برقـــــرار سازد یا با وے بخندد و منجر بہ عمل خــــــــــلاف شود، این زن هم مثل مرد گناهڪار است و عذابش مثل اوست.
ولی اگر زن راضـــ️ـــــــے نبوده و مرد بہ زور مرتکب این عمل زشت شد، گناه هر دو بر گردن مـــــرد خواهد بود.
رسول گرامے اسلام صلی الله علیہ و آلہ وسلم درباره ارتباط زن و مرد نامحرم فرمود:
با عدوا بین انفاس الرّجال و النساء فانه اذا کانت المعاینة واللقاء کان الدّاء الّذی لا دواء له».(بهشت جوانان، ص 468 )
بین مـــــردان و زنـــــان نامحرم جدایے ایجاد کنید [تا با هم برخورد و تماس نداشتہ باشند]؛ زیرا هنگامے کہ آنان رو در روے یڪدیگر قرار گرفتند و با هم رفت و آمد داشـــــتند، جامعه بہ دردی مبـــــتلا خواهد شد کہ درمان نخواهد داشت.
و نیز آن حـــــضرت صـــــلی الله علیہ و آله و سلم فرمود:
لان یطعن فی راس احدڪم بمخفط من یدیہ خیر لہ من ان یمس امراة لا تحل لہ
اگـــــر سوزنے با شدت و ضربہ بر سر یکے از شما فرود آید، بهتر از آن است ڪہ زنی را که نامحرم است لمس ڪند. (مرات النساء ص 117)
رسول خدا صلے اللہ علیہ و آلہ
وسلم درباره #شوخے_با_زن_نامحرم فرمود:
من فاکه امراة لا یملک ها حبس به کل کلمة کلمها فی الدنیا الف عام فی النّار، و المراة اذ طاوعت الرجل فالنزمها او قبل ها او باشرها خراما او فاکهها واصاب منها فاحشة فعلیها من الوزر ما علی الرّجل فان غلبها علی نفسها کان علی الرّجل وزره ووزرها». (عِقاب الاعمال: ص 652 )
هر ڪس با زنے نـــــامحرم شوخے ڪند براے هر ڪــــــــــلمه ڪہ با او گفتہ است، هزار سال در آتــــــــش دوزخ او را زندانی مے کنند. و آن زن اگر با رضایت، خود را در اختیار مرد قرار دهد و مـــــرد او را در آغـــــ️ـــــوش گیرد یا بــــــــــبوسد یا تماسے برقـــــرار سازد یا با وے بخندد و منجر بہ عمل خــــــــــلاف شود، این زن هم مثل مرد گناهڪار است و عذابش مثل اوست.
ولی اگر زن راضـــ️ـــــــے نبوده و مرد بہ زور مرتکب این عمل زشت شد، گناه هر دو بر گردن مـــــرد خواهد بود.
رسول گرامے اسلام صلی الله علیہ و آلہ وسلم درباره ارتباط زن و مرد نامحرم فرمود:
با عدوا بین انفاس الرّجال و النساء فانه اذا کانت المعاینة واللقاء کان الدّاء الّذی لا دواء له».(بهشت جوانان، ص 468 )
بین مـــــردان و زنـــــان نامحرم جدایے ایجاد کنید [تا با هم برخورد و تماس نداشتہ باشند]؛ زیرا هنگامے کہ آنان رو در روے یڪدیگر قرار گرفتند و با هم رفت و آمد داشـــــتند، جامعه بہ دردی مبـــــتلا خواهد شد کہ درمان نخواهد داشت.
۱.۴k
۱۱ تیر ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۳)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.