روز عدل الهی مرکز سازمان دهی و فرمانروایی زمین است و آسما
روز عدل الهی مرکز سازمان دهی و فرمانروایی زمین است و آسمانها (و دیگر کرات) تحت مدیریت است. بهترین یادگیری یاد دادن است. بهترین تربیت زیر سوال بردن همه چیز است. اکثر مردم خیر خواه اند اما عینی گرا اند پس تزویر گران بیشترین اثر را برای جذب مردم دارند تا آگاه سازان مگر آگاه سازانی که به زبان عوام روشن کنند. چه بخواهیم چه نخواهیم از بد ها ، بد هایی هستند که دوست دارند بد باشند و بد هستند و می دانند بداند (اینان دشمن اصلی اند) اینان وقتی به چنین جایی می رسند ریشه عاقل بودن و عقلانی بودن را زده باشند تا از ذات و فطرت دور افتاده باشند و همین است هیچ شیطان پرست عاقل نیست بلکه عاشق بدون پایه عقل است و ریشه خود را عشق و (لذت) گذاشته است طرفی که اصل فاعل را در مبنا نداشته و اصل مفعول در مبنا داشته باشد در بد بودن عمدی مشترک هستند هرچند به ظاهر شیطان پرست نباشد حتی ظاهرا خدا پرست باشند. پنهان انگاری که برای حفظ اصل فاعل در مبنا باشد تقیه است و اگر برای حفظ اصل مفعول در مبنا داشته نفاق است. عرفان و علم تجربی مشکل نیست مشکل آن است که پای استدلالیون را چوبین بداند و در مقابل فلسفه و دین و خدا و یقین باشد.بدخواه باشید ولی برای دین دار مرتجع یا رادیکالیسم دینی و نفاق یا تزویر اما برای همه بقیه خیرخواه باشید. اسم هایی که تصور دارند چه قشر خاصی باشند چه قشر خاصی نباشند اصل مفعول اند (خانواده تصور دارد و قشر ندارد و دانش آموز قشر و تصور دارد) اما اصل فاعل اسم هایی که معناهایی دارند حتی اگر به ظاهر قشر خاصی باشند. مثل فلسفه و خدا و دین و ... است. انسان معنای طاغوت است مگر اینکه به جای تسلط بر طبیعت همانا دنبال اعتدال و تعادل با طبیعت و به جای شریک متافیزیک شدن ، خود را زیر سایه متافیزیک قرار بگیرد. اسلام از هر چه نو با آغوش باز می پذیرد یا استقبال می کند مگر مسائل نویی که بدون پایه ی شناخت باشد (ویا خلاف اخلاق و خلاف در گرو اعتقاد الهی و خلاف عقلانیت و خلاف معنویات و خلاف لااقل آزادگی باشد) وگرنه اسلام حقیقی با علمی نو از ریاضیات و فیزیک کوانتوم و شیمی و. .. گرفته تا فناوری های فوق هوشمند موافق به شرطی که زیر سایه دینداری اسلام لااقل آزادگی و اخلاق باشد. کعبه محور وحدت است که محور وحدت بشر است و کعبه خانه ی اول انسان است. تعلق و اوامر الهی در حساب خدایند پس هرچه غیر خدا حقیقی رها دور از معنای قبول داشتن دین اسلام نیست. اسلام مدافع محیط زیست در کنار و همیار فناوری است. اسلام ناب مثل محیط زیست به انسان را مثل والدین به فرزند می داند که انسان باید به محیط زیست احترام و نیکی کند و حتی آن را عاق نکند. اسلام دین مهربانی است. بهترین وطن ، جهان است البته وطن مرزی در گرو جهان وطنی مقید بودن صحیح است و صحیح بودن نه تنها به معنای بی مشکل بودن است بلکه به معنای رستگاری و به حق بودن داشتن است. اسلام با اصل مفعول مخالف نیست بلکه با اصل مفعولی که در گرو اصل فاعل نباشد مخالف و باشد موافق است.
۶.۷k
۱۲ مرداد ۱۳۹۸
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.