مشکل باطل این است که همه چیز را تقسیم بر دو می کند درحالی
مشکل باطل این است که همه چیز را تقسیم بر دو می کند درحالی که همه چیز تقسیم بر سه می شود و جنگ بین باطل و حق جنگ بین ستم و فقط منافع شخصی خواه با مصلح و منافع جمعی خواه همگان نیست چون حق بد باطل را می خواهد نه خوب باطل را و حق ستیزه جو و به ظاهر فقط خودپسند است اما نسبت به باطل و باطل ستم نیست و باطل تزویر است که در لباس مصلح و به ظاهر خیرخواه کل همه است (هنوز درک نکردید تزویر یعنی چه تزویر اگر خوب به جلوه نمی آمد و بهتر از حق جلوه آمدنش نبود تزویر نبود) و همین است کسی که از ظاهر قضاوت کند شیطان را حق و فرشته نجات را باطل می گیرد و همین است که اکثر مردم که خیرخواه اند اما ظاهر بین اند می توانند فریب تزویر را بخورند پس ستم حرص خوردن ندارد چون رو است و فهمیدن حق و تزویر حرص خوردن می خواهد و فاصله حق با ستم یک مو است آن این است که حق با باطل ("به خصوص تزویر") ستیزه جو است و ستم بی بند و بار ستیزه جو است چنانکه سفیانی هم به شیعه و شیعیان ضربه می زند هم به غرب و غربیان که او را ساخته است. پس نبرد بین حقیقت پنهان با خوب نمایی است. سلامتی فقط مغز و قلب و خلق و خو و . . . نیست بلکه داشتن اعتقاد سالم نیز هست و اعتقاد پایه است و اعتقاد می تواند سالم باشد اما عمل خراب باشد چون فکر روزمره با فکر اصولی فرق دارد.
۱.۴k
۱۲ شهریور ۱۳۹۸
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.