آیا ابن ملجم. بهمن جازویه سردار ایرانی است. بخش1
لطفاً قبل از هر قضاوتی این متن را تا آخر مطالعه کنین.
متن دروغ و شایعه👇:
بگفته تاریخ، بعد از اینکه بهمن بدست اعراب اسیر می شود، او را بهمراه سایر اسرا برای بیگاری و بردگی و یا فروش به دربار خلیفه می فرستند. از آنجائیکه فردی بسیار توانا و هنرمند و صنعتگر بوده، خلیفه از فروش او صرفنظر و او را بکار می گمارند. نام او را می پرسند: میگوید «بهمن جازویه»، اما تلفظ نام او برای اعراب تازی بسیار مشکل بود...
... اما آنچه که برای بهمن جازویه مهم بود، اینکه مقاومت کند تا سر فرصت انتقام خونهای ریخته شده ایرانیان بی گناه و بریدن سر هزاران جوان پاک و وطن پرست را از علی بگیرد که در تجاوز به دختران و قتل عام فرزندان ایران نقش عمده ای داشته و اینجاست که در روز موعود به عهد خویش در برابر خونهای بناحق ریخته شده هموطنانش عمل می کند و علی را با یک ضربه شمشیر در مهراب مسجد، آلوده بخون و به زندگیش پایان می دهد. و ننگ بر ما که برای ۱۴۰۰ سال فریب شیادان و دکانداران روضه خوان را خورده و در ماههای رمضان گفته ایم «لعنت بر ابن ملجم که علی را کشت» ننگ بر ما که برای ۱۴۰۰ سال نخواستیم که بدانیم این ابن ملجم چه کسی بوده و چرا علی را کشت؟
بخشی از اسناد:
۱٫ کتاب الطبقات الکبری نوشته: ابن سعد، در جلد پنجم صفحه ۲۶۳۲ و ۲۶۳۳ به طراحت کشنده خلفای راشدین را توضیح داده و نام برده البته نام جاذویه را ( زاذویه) نوشته
۲٫ کتاب المورد ( الکامل) جلد دوم صفحه ۵۴۹
۳٫ کتاب تاریخ الحضارة الإسلامیة ( تاریخ و تمدن اسلامی) ....»
پاسخ اجمالی به شبهه و شایعه بالا☝:
متن مذکور یک مطلب بی پایه و اساس و از توهمات یک شخص دین ستیز است و اینکه ابن ملجم مرادی را همان بهمن جازویه سردار ایرانی معرفی کرده است صرفا برای برانگیختن همان دعوای جاهلی بین فارس و عرب است، که البته ایرادات بسیاری دارد که تنها به بیان برخی از آن ها میپردازیم؛
1.در کتاب«طبقات الکبری»کلمه«زاذویه»یافت نشد و جلد۵ این کتاب هم در چاپ های مختلف، کمتر از700صفحه دارد؛یعنی صفحه2633وجود ندارد.علاوه برآن در همان کتاب طبقات الکبری که شبهه کننده به آن استناد کرده است ابن ملجم را عرب خوانده است؛«ابن سعد نسب او را از اعراب حِمیری و از قبیله مراد معرفی میکند که با بنیجبله از قبیله کنده هم پیمان بودند.»(طبقات الکبری، ج۳، ص۳۵)
2.در«الکامل فی التاریخ»هم اثری از زاذویه یا جاذویه نیست و در آدرس ادعایی شایعه هم اثری از داستان ابن ملجم نمیباشد....
ادامه دارد در بخش 2... https://wisgoon.com/pin/32042465
لطفاً تا می توانید این دوبخش مطالب را انتشار دهید و ردسنگری کنید.
#واقعیت
#روشنگری
#حقیقت
متن دروغ و شایعه👇:
بگفته تاریخ، بعد از اینکه بهمن بدست اعراب اسیر می شود، او را بهمراه سایر اسرا برای بیگاری و بردگی و یا فروش به دربار خلیفه می فرستند. از آنجائیکه فردی بسیار توانا و هنرمند و صنعتگر بوده، خلیفه از فروش او صرفنظر و او را بکار می گمارند. نام او را می پرسند: میگوید «بهمن جازویه»، اما تلفظ نام او برای اعراب تازی بسیار مشکل بود...
... اما آنچه که برای بهمن جازویه مهم بود، اینکه مقاومت کند تا سر فرصت انتقام خونهای ریخته شده ایرانیان بی گناه و بریدن سر هزاران جوان پاک و وطن پرست را از علی بگیرد که در تجاوز به دختران و قتل عام فرزندان ایران نقش عمده ای داشته و اینجاست که در روز موعود به عهد خویش در برابر خونهای بناحق ریخته شده هموطنانش عمل می کند و علی را با یک ضربه شمشیر در مهراب مسجد، آلوده بخون و به زندگیش پایان می دهد. و ننگ بر ما که برای ۱۴۰۰ سال فریب شیادان و دکانداران روضه خوان را خورده و در ماههای رمضان گفته ایم «لعنت بر ابن ملجم که علی را کشت» ننگ بر ما که برای ۱۴۰۰ سال نخواستیم که بدانیم این ابن ملجم چه کسی بوده و چرا علی را کشت؟
بخشی از اسناد:
۱٫ کتاب الطبقات الکبری نوشته: ابن سعد، در جلد پنجم صفحه ۲۶۳۲ و ۲۶۳۳ به طراحت کشنده خلفای راشدین را توضیح داده و نام برده البته نام جاذویه را ( زاذویه) نوشته
۲٫ کتاب المورد ( الکامل) جلد دوم صفحه ۵۴۹
۳٫ کتاب تاریخ الحضارة الإسلامیة ( تاریخ و تمدن اسلامی) ....»
پاسخ اجمالی به شبهه و شایعه بالا☝:
متن مذکور یک مطلب بی پایه و اساس و از توهمات یک شخص دین ستیز است و اینکه ابن ملجم مرادی را همان بهمن جازویه سردار ایرانی معرفی کرده است صرفا برای برانگیختن همان دعوای جاهلی بین فارس و عرب است، که البته ایرادات بسیاری دارد که تنها به بیان برخی از آن ها میپردازیم؛
1.در کتاب«طبقات الکبری»کلمه«زاذویه»یافت نشد و جلد۵ این کتاب هم در چاپ های مختلف، کمتر از700صفحه دارد؛یعنی صفحه2633وجود ندارد.علاوه برآن در همان کتاب طبقات الکبری که شبهه کننده به آن استناد کرده است ابن ملجم را عرب خوانده است؛«ابن سعد نسب او را از اعراب حِمیری و از قبیله مراد معرفی میکند که با بنیجبله از قبیله کنده هم پیمان بودند.»(طبقات الکبری، ج۳، ص۳۵)
2.در«الکامل فی التاریخ»هم اثری از زاذویه یا جاذویه نیست و در آدرس ادعایی شایعه هم اثری از داستان ابن ملجم نمیباشد....
ادامه دارد در بخش 2... https://wisgoon.com/pin/32042465
لطفاً تا می توانید این دوبخش مطالب را انتشار دهید و ردسنگری کنید.
#واقعیت
#روشنگری
#حقیقت
۳.۷k
۲۲ بهمن ۱۳۹۹
دیدگاه ها (۳)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.