یکی از دلایل بسیار محکم علمی و تجربی بر اثبات اصل وجود رو
یکی از دلایل بسیار محکم علمی و تجربی بر اثبات اصل وجود روح و تجردو مادی نبودن آن خلع روح از بدن است که در اصطلاح علمی به آن((برون فکنی روح)یا برون افکنی روح میگوبند که گاهی به پرواز روح یا سفر روحی تعبیر میشود .
این مساله همچنین ثابت میکند انسان علاوه بر مادی فیزیکی دارای بدن مثالی یا بدن اثیری نیز هست که روح به هنگام جدایی از جسم در آن قرار میگیرد
طرح روحی یا برون فکنی روح پدیده ای است که شخص می تواند با اراده به وسیله عوامل دیگر و یا بدون هیچ عاملی روح خود و بلکه روح دیگران را ازجسم فیزیکی خارج نماید.
علت اینکه در تعریف قید (با اراده) یا (بدون اراده)آمده آن است که برون فکنی روح دو نوع است و این دو نوع با هم متفاوت است یکی ((برون فکنی ارادی))که هیچ عامل دیگری در آن دخیل نیست وشخص میتواند با اراده هود آن را انجام دهد.
دیگری ((برون فکنی غیر ارادی))که در اثر عوامل دیگر مانند بیهوشی و خواب مغناطیسی مدیوم به طور ناخودآگاه صورت میگیرد و به طور غالب فرد ار جدایی روح از بدنش آگاهی ندارد و ممکن است بعد از آن متوجه گردد.
از این رو برون فکنی روح میتواند به طرق گوناگون و در زمان های مختلف صورت گیرد:
1-در بیداری همراه با اختیار که این کار فقط توسط افراد بزرگ و عارف و متخصص قابل انجام می باشد البته همه متیوانند انجام بدهند اما باید قدرت روحی مناسبی نیز داشته باشند.
به این قسم برون فکنی ارادی میگویند.
2-در بیداری ولی بدون اراده و اختیار بلکه با عوامل دیگر صورت میگیرد یعنی یا خود به خود خلع روح صورت میگیرد و یا دیگری این عمل را در او انجام میدهد(برون فکنی غیر ارادی)
3-در مواقع خواب البته هر خوابی برون فکنی نیست بلکه پیش از آن تصمیم بر برون فکنی لازم است(خروج غیر ارادی یا برون فکنی ارادی)
4--به هنگام بیهوشی مغناطیسی یا خواب مصنوعی-هیپنوتیزم (خروج غیر ارادی)
5-به هنگام بیهوشی مدیوم در ارتباط روحی(غیر ارادی)
6-به هنگام بیهوشی جراحی(غیر ارادی و غیر طبیعی)
7-به هنگام بیهوشی از طریق داروهای مخدر و بیهوش کننده (برون فکنی غیر ارادی)
علل برون فکنی روح:
درباره اینکه برون فکنی روح در افراد چه عواملی داردو چگونه این حالت غیر ارادی و خلع روح به وجود میاد عواملی را میتوان ذکر کرد:
1-تمرین و ریاضت زیاد برای انجام این کار که با تمایل و تصمیم وتلقین زیاد همراه باشد.البته برون فکنی ارادی روح یک موهبت الهی است که خدای متعال به انسان های عارف و بندگان سالک خود عطا میکند و این مقام جز از طریق تزکیه نفس و طهارت باطن و بندگی حق تعالی بدست نمی آید.
2-ازدیاد فشار زندگی
3-اضطراب و ترس شدید مثل سقوط از بلندی
4-بروز زخم های شدید.
5-رنج های طولانی یا محرومیت های مستمر
6-در مواقع اختناق . خفگی شدید و کامل
منتها بعضی از این عوامل را از اسباب نادر برون فکنی روح میشمارند مثل:مرض و درد شدید.
علمای روحی میگویند((همان طوری که میان مردم کسانی هستند که به خواب با بدن مادی خود راه میروند همین طور هم اشخاصی پیدا می شوند که درهنگام خواب با جسد اثیری(یا بدن روحی)خود راه می روند ما به این کار((حرکت جسم کوکبی در خواب))میگوییم این حالت نوعی از برون فکنی روح می باشد.
نکته قابل توجه اینکه علمای روحی برای برون فکنی روح-در صورتی که از روی اسلوب علمی نباشد-ضررهای جسمی و روحی بیان کرده اند که حتی میتواند به مرگ طرف منجر گردد.یعنی ممکن است تارها و ریسمان های اثیری که بین جسم مادی و جسد اثیری (روحی)بر قرار است.به هنگام خروج پاره گردد و علاوه بر آن اختلال در قلب و مخ و فکر و درک طرف به وجود می آورد.
با این حال محققان روحی برون فکنی روح را امری لذت بخش برای روح می دانند به حدی که دیگر خواهان بازگشتن به داخل جسم فیزیکی خود نیست چون رهایی از جسم مادی و قدم گذاشتن به عالم ارواح از هر جهت لذت بخش تر از لذت مادی است.
این مساله همچنین ثابت میکند انسان علاوه بر مادی فیزیکی دارای بدن مثالی یا بدن اثیری نیز هست که روح به هنگام جدایی از جسم در آن قرار میگیرد
طرح روحی یا برون فکنی روح پدیده ای است که شخص می تواند با اراده به وسیله عوامل دیگر و یا بدون هیچ عاملی روح خود و بلکه روح دیگران را ازجسم فیزیکی خارج نماید.
علت اینکه در تعریف قید (با اراده) یا (بدون اراده)آمده آن است که برون فکنی روح دو نوع است و این دو نوع با هم متفاوت است یکی ((برون فکنی ارادی))که هیچ عامل دیگری در آن دخیل نیست وشخص میتواند با اراده هود آن را انجام دهد.
دیگری ((برون فکنی غیر ارادی))که در اثر عوامل دیگر مانند بیهوشی و خواب مغناطیسی مدیوم به طور ناخودآگاه صورت میگیرد و به طور غالب فرد ار جدایی روح از بدنش آگاهی ندارد و ممکن است بعد از آن متوجه گردد.
از این رو برون فکنی روح میتواند به طرق گوناگون و در زمان های مختلف صورت گیرد:
1-در بیداری همراه با اختیار که این کار فقط توسط افراد بزرگ و عارف و متخصص قابل انجام می باشد البته همه متیوانند انجام بدهند اما باید قدرت روحی مناسبی نیز داشته باشند.
به این قسم برون فکنی ارادی میگویند.
2-در بیداری ولی بدون اراده و اختیار بلکه با عوامل دیگر صورت میگیرد یعنی یا خود به خود خلع روح صورت میگیرد و یا دیگری این عمل را در او انجام میدهد(برون فکنی غیر ارادی)
3-در مواقع خواب البته هر خوابی برون فکنی نیست بلکه پیش از آن تصمیم بر برون فکنی لازم است(خروج غیر ارادی یا برون فکنی ارادی)
4--به هنگام بیهوشی مغناطیسی یا خواب مصنوعی-هیپنوتیزم (خروج غیر ارادی)
5-به هنگام بیهوشی مدیوم در ارتباط روحی(غیر ارادی)
6-به هنگام بیهوشی جراحی(غیر ارادی و غیر طبیعی)
7-به هنگام بیهوشی از طریق داروهای مخدر و بیهوش کننده (برون فکنی غیر ارادی)
علل برون فکنی روح:
درباره اینکه برون فکنی روح در افراد چه عواملی داردو چگونه این حالت غیر ارادی و خلع روح به وجود میاد عواملی را میتوان ذکر کرد:
1-تمرین و ریاضت زیاد برای انجام این کار که با تمایل و تصمیم وتلقین زیاد همراه باشد.البته برون فکنی ارادی روح یک موهبت الهی است که خدای متعال به انسان های عارف و بندگان سالک خود عطا میکند و این مقام جز از طریق تزکیه نفس و طهارت باطن و بندگی حق تعالی بدست نمی آید.
2-ازدیاد فشار زندگی
3-اضطراب و ترس شدید مثل سقوط از بلندی
4-بروز زخم های شدید.
5-رنج های طولانی یا محرومیت های مستمر
6-در مواقع اختناق . خفگی شدید و کامل
منتها بعضی از این عوامل را از اسباب نادر برون فکنی روح میشمارند مثل:مرض و درد شدید.
علمای روحی میگویند((همان طوری که میان مردم کسانی هستند که به خواب با بدن مادی خود راه میروند همین طور هم اشخاصی پیدا می شوند که درهنگام خواب با جسد اثیری(یا بدن روحی)خود راه می روند ما به این کار((حرکت جسم کوکبی در خواب))میگوییم این حالت نوعی از برون فکنی روح می باشد.
نکته قابل توجه اینکه علمای روحی برای برون فکنی روح-در صورتی که از روی اسلوب علمی نباشد-ضررهای جسمی و روحی بیان کرده اند که حتی میتواند به مرگ طرف منجر گردد.یعنی ممکن است تارها و ریسمان های اثیری که بین جسم مادی و جسد اثیری (روحی)بر قرار است.به هنگام خروج پاره گردد و علاوه بر آن اختلال در قلب و مخ و فکر و درک طرف به وجود می آورد.
با این حال محققان روحی برون فکنی روح را امری لذت بخش برای روح می دانند به حدی که دیگر خواهان بازگشتن به داخل جسم فیزیکی خود نیست چون رهایی از جسم مادی و قدم گذاشتن به عالم ارواح از هر جهت لذت بخش تر از لذت مادی است.
۶.۹k
۲۱ اسفند ۱۳۹۳
دیدگاه ها (۳)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.