لعن عایشه در قرآن مجید
لعن عایشه در قرآن مجید
لعن عایشه در قرآن مجید
-1خدا کسانی که رسول خدا را اذیت کنند لعنت کرده است
(سوره احزاب آیه 57)
عایشه با کارهایش مانند ناراحت کردن حضرت زهرا(سلام الله علیها)
حسودی کردن از حضرت خدیجه تعقیب کردن پیامبر در شب ها و دشمنی کردن با امیرالمومنین (علیه السلام) ووو ... پیامبر را اذیت می کرد.
-2 خدا کسی که مؤمنی را بکشد لعن کرده است.
(سوره نساء آیه 93)
عایشه در جنگ جمل باعث شهید شدن بیش از 20000 مومن شد.
-3 خدا کسی که بندگی شیطان را بکند لعن کرده است.
(سوره مائده آیه 60)
ابلیس در معرفی خود می گوید من صاحب ان شتر که عایشه در جنگ جمل بر آن سوار شد بودم.
(مدینة المعاجز 1/126)
-4 کسی که از فرمان خدا سرپیچی کند مورد لعن خدا قرار میگیرد.
(سوره مائده آیه 78)
عایشه از فرمان خدا که در سوره احزاب آیه 33 به زنان پیامبر می فرماید در خانه هایتان بنشینید. اما عایشه سرپیچی کرد و خود را آرایش کرده ،در کوچه ها و شهرها می چرخید.
(عایشه ام المومنین86)
-5 کسی که به زن عفیفه تهمت بزند خدا او را لعن کرده است.
(سوره نور آیه 23)
عایشه به ماریه قبطیه زن پیامبر تهمت زنا زد وخدا ایه پاکی را برای ماریه نازل کرد.
(بحار الانوار ج22 ح10)
-6 خدا ستمکاران را لعن کرده است.
(سوره اعراف144 - سوره هود18 - سوره غافر52)
پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمود:
ای حمیراء تو با علی به نبرد بر خواسته و تو ظالم هستی.
(منهاج الکرامه 68)
-7 خدا کافران را لعن نموده
(سوره احزاب64-سوره بقره89/168 -آل عمران61/87)
عایشه به پیامبر گفت:
تو همان کسی هستی که ادعای نبوت می کنی؟
سپس غزالی می گوید:
بعد از ان هیچ کس از مورخین ننوشته اند که عایشه به نبوت پیامبر یقین پیدا کرده باشد.
(وسائل الشیعه ج1)
-8 خدا منافقان را لعن کرده است.
(سوره توبه6/8-سوره محمد23-سوره احزاب61)
عایشه و حفصه هر خبری که در منزل رسول خدا می شد برای پدرانشان می بردند ودر جریان این افشاگری ها سوره ی تحریم بر پیامبر نازل شد.
-9 خدا عهد شکنان را لعن کرده.
(سوره مائده13-سوره رعد25)
پیامبر قبل از ازدواج با زنان با انها عهد می بست که بعد از فوت من حق ندارید با کس دیگری ازدواج کنید ولی عایشه با طلحه ازدواج کرد.
(تفسیر قمی2/375)
ودر آخر حدیثی از رسول اکرم صلی الله علیه وآله
پیامبر اکرم(ص) فرموده اند:
هر کس از لعن نمودن کسی که خدا او را لعنت کرده، خود داری نماید، پس لعنت خدا بر او باد.
بحارالانوار، جلد 2، صفحه 202
بررسی سب و برائت از دشمنان اهل بیت به طریق دلایل مختلف
الف)دلایل عقلی:
نفرت داشتن از کسی که به انسان ظلم وستم فراوان کرده است قاعده ی بشری و کاملا فطری است و نیاز به آوردن دلیل و برهان ندارد،مثلا اگر شخصی پدر یا مادر کسی را به قتل رسانده باشد و یا مالی را به ناحق از کسی ربوده باشد یا کسی را از حق مسلم خود محروم ساخته باشد ،حتی اگر نتواند علنی به مخالفت با وی بپردازد ،بی شک در درون او را سزاوار بدترین ناسزاها می داند .
پس دشنام دادن به عمر و ابوبکر لعنت الله علیهما که سرمنشا تمامی ظلم ها و ستم ها از ازل تا ابد هستند، امری کاملا طبیعی و بدیهی است .
سب و دشنام دادن نشانه ی اوج انزجار بیزاری و برائت است.
خداوند در قران می فرماید :« لایحب الله الجهر بالسو؛ من القول الا من ظلم» (سوره ی نسا ایه 148) «خداوند بانگ برداشتن به بدزبانی را دوست ندارد مگر کسی که بر او ستم رفته است.»
از این ایه برداشت می شود که سب وشتم همیشه مذموم نیست و در مواردی جایز و حتی در مواردی لازم شمرده شده است که موارد ان را با رجوع به کتب معتبر از جمله مکاسب شیخ انصاری و یا مصباح الفقاهه ایت الله خویی می توان برشمرد.
برخی از موارد جواز سب:
1)سب کسانی که برای دین خدا و خدای بزرگ احترامی قائل نیستند.
2)سب کسانی که در دین بدعت می گذارند.
3)درباره ی افرادی که سب و دشنام انان در واقع بیان واقعیت و خصائص وجودی انان است.مثلا ستمگری که با بی رحمی مرتکب قتل شده را قاتل بگوییم.یا به شخص خیانت کار خائن گفته شود یا شخصی که از راه نامشروع به دنیا امده یابن الزانیه بگوییم و...
برای انسان جویای حقیقت همین سه مورد کفایت می کند که دشنام بر عمر و ابابکر لعنت الله علیهما را زمزمه ی شب و روز خود قرار دهد.
ب)ادله نقلی:
1)ادله قرانی: خداوند حکیم در قران کافران و منافقان را با کلماتی مورد توهین قرار میدهد و در برخی ایات از مصادیق سب استفاده شده است از ان جمله: حیوان،خر،سگ،کور .لال و گنگ و کر،سفیه نادان حمال و بارکش و..که اکنون به برخی از ان ها اشاره می کنیم:
1.«اولئک کالانعام بل هم اضل اولئک هم الغافلون» (اعراف 179) «انان مانند چهار پایانند بلکه از حیوان هم بسی گمراه ترند زیرا انان ناگاه و غافلند»
2.«فمثله کمثل الکلب» (ا
لعن عایشه در قرآن مجید
-1خدا کسانی که رسول خدا را اذیت کنند لعنت کرده است
(سوره احزاب آیه 57)
عایشه با کارهایش مانند ناراحت کردن حضرت زهرا(سلام الله علیها)
حسودی کردن از حضرت خدیجه تعقیب کردن پیامبر در شب ها و دشمنی کردن با امیرالمومنین (علیه السلام) ووو ... پیامبر را اذیت می کرد.
-2 خدا کسی که مؤمنی را بکشد لعن کرده است.
(سوره نساء آیه 93)
عایشه در جنگ جمل باعث شهید شدن بیش از 20000 مومن شد.
-3 خدا کسی که بندگی شیطان را بکند لعن کرده است.
(سوره مائده آیه 60)
ابلیس در معرفی خود می گوید من صاحب ان شتر که عایشه در جنگ جمل بر آن سوار شد بودم.
(مدینة المعاجز 1/126)
-4 کسی که از فرمان خدا سرپیچی کند مورد لعن خدا قرار میگیرد.
(سوره مائده آیه 78)
عایشه از فرمان خدا که در سوره احزاب آیه 33 به زنان پیامبر می فرماید در خانه هایتان بنشینید. اما عایشه سرپیچی کرد و خود را آرایش کرده ،در کوچه ها و شهرها می چرخید.
(عایشه ام المومنین86)
-5 کسی که به زن عفیفه تهمت بزند خدا او را لعن کرده است.
(سوره نور آیه 23)
عایشه به ماریه قبطیه زن پیامبر تهمت زنا زد وخدا ایه پاکی را برای ماریه نازل کرد.
(بحار الانوار ج22 ح10)
-6 خدا ستمکاران را لعن کرده است.
(سوره اعراف144 - سوره هود18 - سوره غافر52)
پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمود:
ای حمیراء تو با علی به نبرد بر خواسته و تو ظالم هستی.
(منهاج الکرامه 68)
-7 خدا کافران را لعن نموده
(سوره احزاب64-سوره بقره89/168 -آل عمران61/87)
عایشه به پیامبر گفت:
تو همان کسی هستی که ادعای نبوت می کنی؟
سپس غزالی می گوید:
بعد از ان هیچ کس از مورخین ننوشته اند که عایشه به نبوت پیامبر یقین پیدا کرده باشد.
(وسائل الشیعه ج1)
-8 خدا منافقان را لعن کرده است.
(سوره توبه6/8-سوره محمد23-سوره احزاب61)
عایشه و حفصه هر خبری که در منزل رسول خدا می شد برای پدرانشان می بردند ودر جریان این افشاگری ها سوره ی تحریم بر پیامبر نازل شد.
-9 خدا عهد شکنان را لعن کرده.
(سوره مائده13-سوره رعد25)
پیامبر قبل از ازدواج با زنان با انها عهد می بست که بعد از فوت من حق ندارید با کس دیگری ازدواج کنید ولی عایشه با طلحه ازدواج کرد.
(تفسیر قمی2/375)
ودر آخر حدیثی از رسول اکرم صلی الله علیه وآله
پیامبر اکرم(ص) فرموده اند:
هر کس از لعن نمودن کسی که خدا او را لعنت کرده، خود داری نماید، پس لعنت خدا بر او باد.
بحارالانوار، جلد 2، صفحه 202
بررسی سب و برائت از دشمنان اهل بیت به طریق دلایل مختلف
الف)دلایل عقلی:
نفرت داشتن از کسی که به انسان ظلم وستم فراوان کرده است قاعده ی بشری و کاملا فطری است و نیاز به آوردن دلیل و برهان ندارد،مثلا اگر شخصی پدر یا مادر کسی را به قتل رسانده باشد و یا مالی را به ناحق از کسی ربوده باشد یا کسی را از حق مسلم خود محروم ساخته باشد ،حتی اگر نتواند علنی به مخالفت با وی بپردازد ،بی شک در درون او را سزاوار بدترین ناسزاها می داند .
پس دشنام دادن به عمر و ابوبکر لعنت الله علیهما که سرمنشا تمامی ظلم ها و ستم ها از ازل تا ابد هستند، امری کاملا طبیعی و بدیهی است .
سب و دشنام دادن نشانه ی اوج انزجار بیزاری و برائت است.
خداوند در قران می فرماید :« لایحب الله الجهر بالسو؛ من القول الا من ظلم» (سوره ی نسا ایه 148) «خداوند بانگ برداشتن به بدزبانی را دوست ندارد مگر کسی که بر او ستم رفته است.»
از این ایه برداشت می شود که سب وشتم همیشه مذموم نیست و در مواردی جایز و حتی در مواردی لازم شمرده شده است که موارد ان را با رجوع به کتب معتبر از جمله مکاسب شیخ انصاری و یا مصباح الفقاهه ایت الله خویی می توان برشمرد.
برخی از موارد جواز سب:
1)سب کسانی که برای دین خدا و خدای بزرگ احترامی قائل نیستند.
2)سب کسانی که در دین بدعت می گذارند.
3)درباره ی افرادی که سب و دشنام انان در واقع بیان واقعیت و خصائص وجودی انان است.مثلا ستمگری که با بی رحمی مرتکب قتل شده را قاتل بگوییم.یا به شخص خیانت کار خائن گفته شود یا شخصی که از راه نامشروع به دنیا امده یابن الزانیه بگوییم و...
برای انسان جویای حقیقت همین سه مورد کفایت می کند که دشنام بر عمر و ابابکر لعنت الله علیهما را زمزمه ی شب و روز خود قرار دهد.
ب)ادله نقلی:
1)ادله قرانی: خداوند حکیم در قران کافران و منافقان را با کلماتی مورد توهین قرار میدهد و در برخی ایات از مصادیق سب استفاده شده است از ان جمله: حیوان،خر،سگ،کور .لال و گنگ و کر،سفیه نادان حمال و بارکش و..که اکنون به برخی از ان ها اشاره می کنیم:
1.«اولئک کالانعام بل هم اضل اولئک هم الغافلون» (اعراف 179) «انان مانند چهار پایانند بلکه از حیوان هم بسی گمراه ترند زیرا انان ناگاه و غافلند»
2.«فمثله کمثل الکلب» (ا
۲۱.۹k
۱۵ فروردین ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۹)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.