قسمت چهارم!!
قسمت چهارم!!
قسمت های قبلی رو حتما بخونید.
ممنون
http://www.wisgoon.com/pin/7680111/
ادامه دلیل دوم..
می گوییم: این روش به خاطر مانعی بود که از ناحیه مردم وجود داشت، چنانکه مانع ظهور امام نیز از طرف مردم است، پس در این صورت هیچ گونه اعتراضی بر آنان وارد نیست، و به هیچ وجه نباید خیال کرد که این امر با لطف الهی متناقض است. دلیل بر این مدعی روایانی است که از خود ایشان وارد شده و تصریح میکند چنانچه ریاست و خلافت به طور کامل به آنان واگذار میشد و در تصرفات دستشان باز می بود به حکم آل داوود حکم می کردند و احکام واقعی را بر مردم آشکار می ساختند? از جمله روایتی است که در اصول کافی[۱] از ابوعبیده حذاء؛ آمده است: که حضرت ابوعبدالله صادق علیه السلام فرمود: ای ابوعبیده هر گاه قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به پا خیزد به حکم داوود و سلیمان (ع) حکم می کند و از بیّنه و شاهد نخواهد پرسید.
و در همان کتاب[۲] در خبر صحیح از ابان منقول است که گفت از حضرت ابو عبدالله صادق علیه السلام شنیدم که می فرمود: دنیا تمام نخواهد شد تا اینکه مردی از تبار من ظهور نماید که به حکم آل داوود حکومت کند و از بیّنه و شاهد نپرسد؛ به هر موجودی حقش را می دهد.
و نیز در همان کتاب[۳] به سندی صحیح از عمار ساباطی آمده است که گفت: به حضرت امام صادق علیه السلام عرضه داشتم اگر حکومت به دست شما رسد چگونه حکم خواهید کرد؟ فرمود: به حکم الهی و حکم داوود، پس هر گاه بر ما قضیه ای پیش بیاید که حکم آن نزد ما حاضر نباشد، روح القدس ان را به ما الحاق خواهد کرد.
و نیز به سند خود از جُعَید هَمْدانی از حضرت علی ابن الحسین علیه السلام روایت کرده است که گفت: از آن حضرت پرسیدم روی چه مبنایی حکم می فرمایید؟ فرمود به حکم آل داوود، و اگر کاری بر شما دشوار گردد،. روح القدس برایمان خواهد آورد[۴] .
[۱]. اصول کافی. ج ۲/ص ۳۹۷
[۲]. اصول کافی. ج ۲/ص ۳۹۷
[۳]. اصول کافی. ج۲/ص ۲۴۸
[۴]. اصول کافی. ج۲/ص۲۴۹
ادامه دارد...
اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
قسمت های قبلی رو حتما بخونید.
ممنون
http://www.wisgoon.com/pin/7680111/
ادامه دلیل دوم..
می گوییم: این روش به خاطر مانعی بود که از ناحیه مردم وجود داشت، چنانکه مانع ظهور امام نیز از طرف مردم است، پس در این صورت هیچ گونه اعتراضی بر آنان وارد نیست، و به هیچ وجه نباید خیال کرد که این امر با لطف الهی متناقض است. دلیل بر این مدعی روایانی است که از خود ایشان وارد شده و تصریح میکند چنانچه ریاست و خلافت به طور کامل به آنان واگذار میشد و در تصرفات دستشان باز می بود به حکم آل داوود حکم می کردند و احکام واقعی را بر مردم آشکار می ساختند? از جمله روایتی است که در اصول کافی[۱] از ابوعبیده حذاء؛ آمده است: که حضرت ابوعبدالله صادق علیه السلام فرمود: ای ابوعبیده هر گاه قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به پا خیزد به حکم داوود و سلیمان (ع) حکم می کند و از بیّنه و شاهد نخواهد پرسید.
و در همان کتاب[۲] در خبر صحیح از ابان منقول است که گفت از حضرت ابو عبدالله صادق علیه السلام شنیدم که می فرمود: دنیا تمام نخواهد شد تا اینکه مردی از تبار من ظهور نماید که به حکم آل داوود حکومت کند و از بیّنه و شاهد نپرسد؛ به هر موجودی حقش را می دهد.
و نیز در همان کتاب[۳] به سندی صحیح از عمار ساباطی آمده است که گفت: به حضرت امام صادق علیه السلام عرضه داشتم اگر حکومت به دست شما رسد چگونه حکم خواهید کرد؟ فرمود: به حکم الهی و حکم داوود، پس هر گاه بر ما قضیه ای پیش بیاید که حکم آن نزد ما حاضر نباشد، روح القدس ان را به ما الحاق خواهد کرد.
و نیز به سند خود از جُعَید هَمْدانی از حضرت علی ابن الحسین علیه السلام روایت کرده است که گفت: از آن حضرت پرسیدم روی چه مبنایی حکم می فرمایید؟ فرمود به حکم آل داوود، و اگر کاری بر شما دشوار گردد،. روح القدس برایمان خواهد آورد[۴] .
[۱]. اصول کافی. ج ۲/ص ۳۹۷
[۲]. اصول کافی. ج ۲/ص ۳۹۷
[۳]. اصول کافی. ج۲/ص ۲۴۸
[۴]. اصول کافی. ج۲/ص۲۴۹
ادامه دارد...
اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحَمَّدْ وَ آلِ مُحَمَّدْ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
۱.۰k
۱۱ مرداد ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۱۳)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.