بسم الله الرحمن الرحیم
#بسم_الله_الرحمن_الرحیم
سلام
#ادامه_از_پست_قبل◀
گفتیم که آمیخته شدن حق و باطل شاخص فتنه است و افرادی مثل اشعث بن قیس کسانی هستند که این اختلاط را به وجود می آورند.
بنابراین دیدگاهی که تصور می کند فتنه صرفا به معنای درگیری و آشوب فیزیکی برای تغییر نظام و یا تحمیل خواسته های یک جریان به نظام دینی است، دیدگاه صحیحی نیست.
بسیاری از فتنه ها در هنگام پیدایش اصلا شناخته نمی شوند، چون ماهیت این گونه فتنه ها، ماهیت نرم است.
بسیاری از فتنه های آخرالزمانی و خصوصا فتنه اکبر از همین دست فتنه ها هستند.
از این رو متأسفانه بسیاری افراد تصور می کنند فتنه اکبر هنوز اتفاق نیفتاده و منتظر هستند تا با مشاهده اتفاقات خاص این فتنه شروع شود، در حالی که #ما_همین_حالا_در_کانون_و_نقطه_بحرانی_این_فتنه_قرار_داریم.
برگردیم به زمان امیرمؤمنان. فتنه اشعث بن قیس از بستر جنگ صفین آغاز می شود، و تا شهادت امام علی علیه السلام ادامه پیدا می کند. صفین یک جنگ سخت بوده است، در حالی که جنگ صفین در زمان ما ماهیتش تغییر کرده و جنس آن نرم است و این جنگ با ماجرای برجام خاتمه پیدا کرده است، یعنی در واقع جنگ دیپلماتیک با رنگ و لعاب هسته ای، صفین زمان ما بوده است و ما در حال حاضر در دوران پسا برجام به سر می بریم. همانطور که قبلا در پست #پسا_حکمیت هم گفتیم وقایع پس از حکمیت از خود حکمیت تأثیر بسیار بیشتری بر تزلزل پایه های حاکمیت نظام اسلامی داشتند، رهبر عزیرمان هم بر همین نکته تأکید فرمودند که دوران پس از برجام از خود برجام مهمتر است.
ایجاد اختلاف و چندرأیی بین یاران امیرمؤمنان پس از حکمیت از یک سو و عدم تمایل به ادامه جنگ به خاطر عافیت طلبی، اصلی ترین عامل عدم بازگشت سپاهیان حضرت به میدان جنگ با معاویه بوده است. اما به جرأت می توان گفت این عوامل محصول تأثیراتی بوده که فتنه اشعث بر ذهن و فکر سپاهیان ایجاد کرده و اشخاصی که به هر شکل تمایل به تفکر اشعث مآبانه داشتند، خط باطل این فتنه را دنبال کردند، از سوی دیگر وجود افرادی نادان که قرآن را با ورق پوستین آن شناخته بودند و نه با ولایت قرآن ناطق، بهترین ابزار تحقق این فتنه برای دو سر داخلی (اشعث) و خارجی (معاویه) جریان فتنه بوده است.
لذا در زمان ما در دوران پسا برجام هم چنانچه خواص عافیت طلب و عوام مردم، از خط باطل فتنه اکبر که همان عدم بازگشت به رویارویی دیپلماتیک با دشمن است پیروی کنند باید منتظر همان وقایعی باشیم که بر قوم آقا امیرمؤمنان در حوادث پسا حکمیت اتفاق افتاد و نتیجه آن تحمیل بالاترین هزینه به امت اسلام تا هزار و چهارصد سال پس از آن می باشد.
سلام
#ادامه_از_پست_قبل◀
گفتیم که آمیخته شدن حق و باطل شاخص فتنه است و افرادی مثل اشعث بن قیس کسانی هستند که این اختلاط را به وجود می آورند.
بنابراین دیدگاهی که تصور می کند فتنه صرفا به معنای درگیری و آشوب فیزیکی برای تغییر نظام و یا تحمیل خواسته های یک جریان به نظام دینی است، دیدگاه صحیحی نیست.
بسیاری از فتنه ها در هنگام پیدایش اصلا شناخته نمی شوند، چون ماهیت این گونه فتنه ها، ماهیت نرم است.
بسیاری از فتنه های آخرالزمانی و خصوصا فتنه اکبر از همین دست فتنه ها هستند.
از این رو متأسفانه بسیاری افراد تصور می کنند فتنه اکبر هنوز اتفاق نیفتاده و منتظر هستند تا با مشاهده اتفاقات خاص این فتنه شروع شود، در حالی که #ما_همین_حالا_در_کانون_و_نقطه_بحرانی_این_فتنه_قرار_داریم.
برگردیم به زمان امیرمؤمنان. فتنه اشعث بن قیس از بستر جنگ صفین آغاز می شود، و تا شهادت امام علی علیه السلام ادامه پیدا می کند. صفین یک جنگ سخت بوده است، در حالی که جنگ صفین در زمان ما ماهیتش تغییر کرده و جنس آن نرم است و این جنگ با ماجرای برجام خاتمه پیدا کرده است، یعنی در واقع جنگ دیپلماتیک با رنگ و لعاب هسته ای، صفین زمان ما بوده است و ما در حال حاضر در دوران پسا برجام به سر می بریم. همانطور که قبلا در پست #پسا_حکمیت هم گفتیم وقایع پس از حکمیت از خود حکمیت تأثیر بسیار بیشتری بر تزلزل پایه های حاکمیت نظام اسلامی داشتند، رهبر عزیرمان هم بر همین نکته تأکید فرمودند که دوران پس از برجام از خود برجام مهمتر است.
ایجاد اختلاف و چندرأیی بین یاران امیرمؤمنان پس از حکمیت از یک سو و عدم تمایل به ادامه جنگ به خاطر عافیت طلبی، اصلی ترین عامل عدم بازگشت سپاهیان حضرت به میدان جنگ با معاویه بوده است. اما به جرأت می توان گفت این عوامل محصول تأثیراتی بوده که فتنه اشعث بر ذهن و فکر سپاهیان ایجاد کرده و اشخاصی که به هر شکل تمایل به تفکر اشعث مآبانه داشتند، خط باطل این فتنه را دنبال کردند، از سوی دیگر وجود افرادی نادان که قرآن را با ورق پوستین آن شناخته بودند و نه با ولایت قرآن ناطق، بهترین ابزار تحقق این فتنه برای دو سر داخلی (اشعث) و خارجی (معاویه) جریان فتنه بوده است.
لذا در زمان ما در دوران پسا برجام هم چنانچه خواص عافیت طلب و عوام مردم، از خط باطل فتنه اکبر که همان عدم بازگشت به رویارویی دیپلماتیک با دشمن است پیروی کنند باید منتظر همان وقایعی باشیم که بر قوم آقا امیرمؤمنان در حوادث پسا حکمیت اتفاق افتاد و نتیجه آن تحمیل بالاترین هزینه به امت اسلام تا هزار و چهارصد سال پس از آن می باشد.
۳.۹k
۲۸ شهریور ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۹)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.