بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت اول :
خود جنابعالی برای چه این سؤال را برای این بنده ارسال نمودید؟ آیا پاسخ می خواهید یا همینطوری پوچ و عبث فرستادید و پاسخی هم نمیخواهید؟ بدیهی است که انسان سالم و عاقل، کار پوچ و عبث نمیکند و شما حتماً پاسخ میخواهید. همین یعنی جستجوی راه آگاهی و رشد، نه یأس و پوچ دیدن عالم.
چطور ممکن است که کسی نسبت به تمامی نیازها از یک سو و ظلمها از سوی دیگر احساس تکلیفی نکند و نسبت به پاسخگویی به سؤالات و شبهات دیگران، دغدغه داشته باشد و آن را کار عبث بخواند؟
الف) - در احادیث تصریح شده است: دنیا پر از عدل و داد میشود، همان گونه که پر از ظلم و ستم شده است. این دنیا از وقتی قابیل برادرش هابیل را کشت، پر از ظلم و ستم بوده و هست، پس چرا به بخش امیدوار کننده این دست از احادیث که خبر از ظهور و بشارت عدل و داد میدهد توجه نکنیم و در زمینه سازی و تسریع آن نکوشیم؟
دقت شود که در هر حال اندیشه و باور منجی و ظهور و نیز دادگستری در یک حکومت واحد جهانی، یک اندیشه و باور دینی و اعتقادی است، لذا هر نقل، تعریف، توصیف و اندیشهای در این عرصه را باید با دین (اسلام) انطباق داد و اگر با وحی و قرآن و عقل سازگاری نداشت، رد کرد و نپذیرفت. این دستور صریح پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله است که فرمودند: اگر حدیثی از من به شما نقل شد که با وحی و عقل انطباق نداشت، به سینه دیوار بزنید و نپذیرید.
حال آیا قرآن و آموزههای اهل عصمت علیهم السلام این گونه بیان داشتهاند که بروید ذلیلانه دنیا و زندگی خود را قرنها به دست کفار و ظالمین بسپارید تا کفر و ظلم همه جا را بگیرد و یک روزی امام زمانی بیاید و اصلاح کند؟! آیا این اندیشه و باور، به غیر از بی اطلاعی، اهانت به خداوند حکیم، قرآن مجید، اهل عصمت علیهم السلام و همه آموزههای دینی و نیز اهانت به عقل و شعور آدمی نمیباشد.
پس این همه آیات، دستورات، رهنمودها و نصایح در باب مقابله با جهل، طاغوت و ظلم از یک سو و قیام به قسط، امر به معروف و نهی از منکر، وعظ و تبلیغ و ارشاد، تعاون، دستگیری از دیگران، تعلیم و تعلم و برای که و چه نازل و بیان شده است؟! آیا فرمودهاند: اسلام و مسلمانی تعطیل و عبث است تا ظهور برسد؟!
آیا اگر کسی از شما سؤالی کرد، می گویید: پاسخ نمیدهم، تا آگاه نشوی، چون قرار است دنیا پُر از ظلم و جور گردد و اگر تو آگاه شوی، ممکن است ظهور به تعویق بیافتد؟!(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت اول :
خود جنابعالی برای چه این سؤال را برای این بنده ارسال نمودید؟ آیا پاسخ می خواهید یا همینطوری پوچ و عبث فرستادید و پاسخی هم نمیخواهید؟ بدیهی است که انسان سالم و عاقل، کار پوچ و عبث نمیکند و شما حتماً پاسخ میخواهید. همین یعنی جستجوی راه آگاهی و رشد، نه یأس و پوچ دیدن عالم.
چطور ممکن است که کسی نسبت به تمامی نیازها از یک سو و ظلمها از سوی دیگر احساس تکلیفی نکند و نسبت به پاسخگویی به سؤالات و شبهات دیگران، دغدغه داشته باشد و آن را کار عبث بخواند؟
الف) - در احادیث تصریح شده است: دنیا پر از عدل و داد میشود، همان گونه که پر از ظلم و ستم شده است. این دنیا از وقتی قابیل برادرش هابیل را کشت، پر از ظلم و ستم بوده و هست، پس چرا به بخش امیدوار کننده این دست از احادیث که خبر از ظهور و بشارت عدل و داد میدهد توجه نکنیم و در زمینه سازی و تسریع آن نکوشیم؟
دقت شود که در هر حال اندیشه و باور منجی و ظهور و نیز دادگستری در یک حکومت واحد جهانی، یک اندیشه و باور دینی و اعتقادی است، لذا هر نقل، تعریف، توصیف و اندیشهای در این عرصه را باید با دین (اسلام) انطباق داد و اگر با وحی و قرآن و عقل سازگاری نداشت، رد کرد و نپذیرفت. این دستور صریح پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله است که فرمودند: اگر حدیثی از من به شما نقل شد که با وحی و عقل انطباق نداشت، به سینه دیوار بزنید و نپذیرید.
حال آیا قرآن و آموزههای اهل عصمت علیهم السلام این گونه بیان داشتهاند که بروید ذلیلانه دنیا و زندگی خود را قرنها به دست کفار و ظالمین بسپارید تا کفر و ظلم همه جا را بگیرد و یک روزی امام زمانی بیاید و اصلاح کند؟! آیا این اندیشه و باور، به غیر از بی اطلاعی، اهانت به خداوند حکیم، قرآن مجید، اهل عصمت علیهم السلام و همه آموزههای دینی و نیز اهانت به عقل و شعور آدمی نمیباشد.
پس این همه آیات، دستورات، رهنمودها و نصایح در باب مقابله با جهل، طاغوت و ظلم از یک سو و قیام به قسط، امر به معروف و نهی از منکر، وعظ و تبلیغ و ارشاد، تعاون، دستگیری از دیگران، تعلیم و تعلم و برای که و چه نازل و بیان شده است؟! آیا فرمودهاند: اسلام و مسلمانی تعطیل و عبث است تا ظهور برسد؟!
آیا اگر کسی از شما سؤالی کرد، می گویید: پاسخ نمیدهم، تا آگاه نشوی، چون قرار است دنیا پُر از ظلم و جور گردد و اگر تو آگاه شوی، ممکن است ظهور به تعویق بیافتد؟!(ادامه دارد...)
۷۶۵
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.