بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت سوم :
آیا اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ - اللّه است که هیچ إلهی جز او نیست، قائم به ذات خويش است، و موجودات ديگر، قائم به او هستند. (سوره بقره بخشی از آیه 255)
وَلَا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ- إله معبود ديگرى را با الله مخوان، كه هيچ إلهی معبودى جز او نيست. (سوره قصص بخشی از آيه 88)
قدیمی و جدید دارد و حقیقت ؛ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ، تغییر پذیر است؟!
شریعت حقوق، فقه و احکام نیز فروعی مبتنی بر اصول میباشند، لذا کسی که اصول را نشناخته، نفهمیده و باور ننموده، نباید راجع به فروع آن بحث کند؛ مثل کسی است که وجود یک مربی را قبول نداشته باشد، اما بپرسد: چگونه مربیگری میکند و چرا؟!
اگر چه إلههای کاذب و ربّ النوعهای جعلی کفار متغیر است، و هر روز و هر لحظه، مقابل بتی، طاغوتی و یا هوای نفسی را که به اولوهیت گرفتهاند سجده میکنند، و گاه طاغوت را ربّ صاحب اختیار و تربیت کننده امورد خود میدانند و گاه ثروت یا شهوت را به عنوان ربّ برمی گزینند و بندگیاش میکنند، اما واقع این است که اصل کفر و شرک نیز جدید و قدیم ندارد، کهنه و نو ندارد. آدمی یا به توحید و معاد مؤمن میشود و یا کافر.(پایان)
پاسخ قسمت سوم :
آیا اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ - اللّه است که هیچ إلهی جز او نیست، قائم به ذات خويش است، و موجودات ديگر، قائم به او هستند. (سوره بقره بخشی از آیه 255)
وَلَا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ- إله معبود ديگرى را با الله مخوان، كه هيچ إلهی معبودى جز او نيست. (سوره قصص بخشی از آيه 88)
قدیمی و جدید دارد و حقیقت ؛ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ، تغییر پذیر است؟!
شریعت حقوق، فقه و احکام نیز فروعی مبتنی بر اصول میباشند، لذا کسی که اصول را نشناخته، نفهمیده و باور ننموده، نباید راجع به فروع آن بحث کند؛ مثل کسی است که وجود یک مربی را قبول نداشته باشد، اما بپرسد: چگونه مربیگری میکند و چرا؟!
اگر چه إلههای کاذب و ربّ النوعهای جعلی کفار متغیر است، و هر روز و هر لحظه، مقابل بتی، طاغوتی و یا هوای نفسی را که به اولوهیت گرفتهاند سجده میکنند، و گاه طاغوت را ربّ صاحب اختیار و تربیت کننده امورد خود میدانند و گاه ثروت یا شهوت را به عنوان ربّ برمی گزینند و بندگیاش میکنند، اما واقع این است که اصل کفر و شرک نیز جدید و قدیم ندارد، کهنه و نو ندارد. آدمی یا به توحید و معاد مؤمن میشود و یا کافر.(پایان)
۲۴۷
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.