بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت چهارم :
به کسی ظلم نمیشود: ضمن آن که باید نگران زندگی دنیوی و اخروی خود باشیم نه دیگران، شاید ضرورتی نداشته باشد تا در آیات و روایات مطالعات تخصصی نماییم و ببینیم که محاکمه اهل کتاب دقیقاً چگونه است و عاقبت آنها چه میشود، شاید اطلاعات اجمالی نیز کافی باشد؛ ولی ضرورت دارد که بدانیم، خداوند متعال علیم به احوال بندگانش میباشد و به کسی ظلم نمیکند رحمان، رحیم، غفار، عفو هست، چنان که سریع الحساب و شدید العقاب نیز هست، چرا که عالم هستی را برای بازی و شوخی نیافریده است قوم خویشی ندارد و فریب هم نمیخورد مرعوب کثرت نمیگردد و برای هر موضع و عملکردی، نتایجی حتمی قرار داده است.
خداوند سبحان، خودش علیم، بصیر و خبیر به احوال بندگانش میباشد، و خود شاهد مواضع اعتقادی و عملکردهای آنهاست، ضمن آن که فرشتگان، انبیا، اولیا و شهیدان را نیز برای شهادت می آورد، و در عین حال، هم هر کسی را از علمکردش با خبر میکند هم کتاب عملش را میدهد خودش بخواند و هم تمامی اعمالش را برایش مجسم میکند سپس در اجر و پاداش اضافه هم می دهد، اما در عقوبت که نتیجه طغیان و عصیان میباشد، اضافهای ندارد که ظلم شود، بلکه به حقیقت نتایج می رساند.
بهشت و جهنم نیز جایگاه هستند، نه نتیجه اعتقادات و اعمال؛ بلکه درجات در آنها و آن چه در این دو مکان به اهلش عرضه میشود، همان نتایج مواضع و عملکردهای خودشان میباشد.(پایان)
پاسخ قسمت چهارم :
به کسی ظلم نمیشود: ضمن آن که باید نگران زندگی دنیوی و اخروی خود باشیم نه دیگران، شاید ضرورتی نداشته باشد تا در آیات و روایات مطالعات تخصصی نماییم و ببینیم که محاکمه اهل کتاب دقیقاً چگونه است و عاقبت آنها چه میشود، شاید اطلاعات اجمالی نیز کافی باشد؛ ولی ضرورت دارد که بدانیم، خداوند متعال علیم به احوال بندگانش میباشد و به کسی ظلم نمیکند رحمان، رحیم، غفار، عفو هست، چنان که سریع الحساب و شدید العقاب نیز هست، چرا که عالم هستی را برای بازی و شوخی نیافریده است قوم خویشی ندارد و فریب هم نمیخورد مرعوب کثرت نمیگردد و برای هر موضع و عملکردی، نتایجی حتمی قرار داده است.
خداوند سبحان، خودش علیم، بصیر و خبیر به احوال بندگانش میباشد، و خود شاهد مواضع اعتقادی و عملکردهای آنهاست، ضمن آن که فرشتگان، انبیا، اولیا و شهیدان را نیز برای شهادت می آورد، و در عین حال، هم هر کسی را از علمکردش با خبر میکند هم کتاب عملش را میدهد خودش بخواند و هم تمامی اعمالش را برایش مجسم میکند سپس در اجر و پاداش اضافه هم می دهد، اما در عقوبت که نتیجه طغیان و عصیان میباشد، اضافهای ندارد که ظلم شود، بلکه به حقیقت نتایج می رساند.
بهشت و جهنم نیز جایگاه هستند، نه نتیجه اعتقادات و اعمال؛ بلکه درجات در آنها و آن چه در این دو مکان به اهلش عرضه میشود، همان نتایج مواضع و عملکردهای خودشان میباشد.(پایان)
۲۴۸
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.