کلام وحی روزی یک آیه از قرآن مجید
#کلام_وحی #روزی_یک_آیه_از_قرآن_مجید
وَ حاجَّهُ قَوْمُهُ قالَ أَ تُحاجُّونِّی فِی اللَّهِ وَ قَدْ هَدانِ وَ لا أَخافُ ما تُشْرِکُونَ بِهِ إِلَّا أَنْ یَشاءَ رَبِّی شَیْئاً وَسِعَ رَبِّی کُلَّ شَیْءٍ عِلْماً أَ فَلا تَتَذَکَّرُونَ
و قومش با وی به گفتگو و ستیزه پرداختند، او گفت: آیا درباره ی خدا با من محاجّه و ستیزه می کنید؟ و حال آن که او مرا هدایت کرده است و من از آنچه شما شریک او می پندارید بیم ندارم، مگر آنکه پروردگارم چیزی بخواهد، (که اگر هم آسیبی به من برسد، خواست خداست، نه بتها) #علم_پروردگارم همه چیز را فراگرفته، پس آیا پند نمی گیرید؟
پیام ها :
1- اهل باطل، تعصّب دارند.
3- موحّد، حتّی اگر تنها باشد، از مقابلهی با جمعیّت نگرانی ندارد.
4- حقّ جویی از انسان است ولی #هدایت_از_خدا .
5- آنکه مشمول #هدایت_الهی شود، بیم ندارد.
6- #نترسیدن_از_غیر_خدا ، نشانهی توحید است.
7- از ریشههای شرک، گمان ضرر و ترس از آسیبرسانی بتها و طاغوتها میباشد.
8- تأثیر و نقش هر پدیدهای وابسته به اراده خداوند است.
9- ربوبیّت، سزاوار کسی است که احاطهی علمی دارد.
10- حقیقت، امری فطری و وجدانی است که برای شناخت آن، تذکّر کافی است.
منبع : #تفسیر_نور #استاد_حجه_الاسلام_محسن_قرائتی . جلد 2 .ص499 و 500 #گنجینه_علوی_ساوجی
@srazsaveh #قرآن_مجید #سوره_انعام_آیه80 #کلام_الهی #شف8720
وَ حاجَّهُ قَوْمُهُ قالَ أَ تُحاجُّونِّی فِی اللَّهِ وَ قَدْ هَدانِ وَ لا أَخافُ ما تُشْرِکُونَ بِهِ إِلَّا أَنْ یَشاءَ رَبِّی شَیْئاً وَسِعَ رَبِّی کُلَّ شَیْءٍ عِلْماً أَ فَلا تَتَذَکَّرُونَ
و قومش با وی به گفتگو و ستیزه پرداختند، او گفت: آیا درباره ی خدا با من محاجّه و ستیزه می کنید؟ و حال آن که او مرا هدایت کرده است و من از آنچه شما شریک او می پندارید بیم ندارم، مگر آنکه پروردگارم چیزی بخواهد، (که اگر هم آسیبی به من برسد، خواست خداست، نه بتها) #علم_پروردگارم همه چیز را فراگرفته، پس آیا پند نمی گیرید؟
پیام ها :
1- اهل باطل، تعصّب دارند.
3- موحّد، حتّی اگر تنها باشد، از مقابلهی با جمعیّت نگرانی ندارد.
4- حقّ جویی از انسان است ولی #هدایت_از_خدا .
5- آنکه مشمول #هدایت_الهی شود، بیم ندارد.
6- #نترسیدن_از_غیر_خدا ، نشانهی توحید است.
7- از ریشههای شرک، گمان ضرر و ترس از آسیبرسانی بتها و طاغوتها میباشد.
8- تأثیر و نقش هر پدیدهای وابسته به اراده خداوند است.
9- ربوبیّت، سزاوار کسی است که احاطهی علمی دارد.
10- حقیقت، امری فطری و وجدانی است که برای شناخت آن، تذکّر کافی است.
منبع : #تفسیر_نور #استاد_حجه_الاسلام_محسن_قرائتی . جلد 2 .ص499 و 500 #گنجینه_علوی_ساوجی
@srazsaveh #قرآن_مجید #سوره_انعام_آیه80 #کلام_الهی #شف8720
۹۵۸
۲۹ مرداد ۱۳۹۸
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.