بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت دوم :
ب) - اگر تشیع، ولایتپذیری و امامگرایی پدران و مادران ما در ادوار گذشته نبود - اگر آنها دین خود را در آن شرایط سخت حفظ نمی کردند و به نسلهای آینده منتقل نمی نمودند - اگر در دورانهایی که به جرم بر خورداری از نامی مشابه نام اهل بیت علیهم السلام، گردن میزدند و برای رفتن به زیارت، دست می بریدند و اظهار محبت و مودّت به اهل عصمت علیهم السلام، یک جرم بزرگ سیاسی و امنیتی محسوب میشد و آنها هم چنان نام امام حسین، حضرت ابوالفضل، زینب کبری، علی اکبر، علی اصغر و ... را زنده نگه نمی داشتند و مجالس عزا برپا نمی نمودند و ذکر مناقب و مصائب نمی نمود؛ امروز هیچ نام و خاطرهای از آنان باقی نمانده بود، چه رسد که راهشان ادامه داشته باشد!
بنابراین، مواضعی که من و شما امروز اتخاذ مینماییم - شعائری که به امر خدا معظم می داریم زیارتها و عزاداریهای ما، سخنرانی ها و مکتوبات ما و همه سبب میشود تا این جنگ و صلح، تا قیامت ادامه داشته باشد.
ج) - نکتۀ دیگر آن که نمیگویی: جنگ و صلح تا پایان دنیا، بلکه میگویی: إِلىٰ يَوْمِ الْقِيامَةِ! چرا که:
1- امامان همگی، از جمله سید الشهداء علیه السلام، مِصباح الهُداه - چراغ هدایت میباشند و راه و صراطی که آنان برای هدایت روشن نمودهاند، محدود به دنیا نمیباشد، بلکه در برزخ و قیامت آشکارتر میگردد. اما هر کسی که در دنیا با اختیارش در این راه روشن حرکت نمود؛ در قیامت نیز در راهی که آنان روشن نمودهاند سِیر میکند.
2 - امامان همگی، از جمله سید الشهداء علیه السلام، سفینة النّجاة - کشتی نجات میباشند، و کسی نجات مییابد که تا آخر در این کشتی باشد. مسافران این در قیامت نیز در همین کشتی هستند و در جبهۀ خصومت با دشمنان اهل بیت علیهم السلام قرار دارند.
3 - در قیامت، دستهبندیها بر محوریت امام میباشد، خواه امام حق باشد و یا امام باطل، چنان که دربارۀ دعوت همگان به قیامت فرمود: يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ -روزى را كه تمامی مردم را با پيشوايشان فرا مىخوانيم (سوره اسراء بخشی از آیه 71)
در قیامت، پس از حشر فردی، نوبت به دسته بندی میرسد؛ قیامت يَوْمُ الْفَصْلِ است، یعنی روز جداسازی و دستهبندی های گروهی.(سوره نبا بخشی از آیه 17)( پایان)( ص 1)
پاسخ قسمت دوم :
ب) - اگر تشیع، ولایتپذیری و امامگرایی پدران و مادران ما در ادوار گذشته نبود - اگر آنها دین خود را در آن شرایط سخت حفظ نمی کردند و به نسلهای آینده منتقل نمی نمودند - اگر در دورانهایی که به جرم بر خورداری از نامی مشابه نام اهل بیت علیهم السلام، گردن میزدند و برای رفتن به زیارت، دست می بریدند و اظهار محبت و مودّت به اهل عصمت علیهم السلام، یک جرم بزرگ سیاسی و امنیتی محسوب میشد و آنها هم چنان نام امام حسین، حضرت ابوالفضل، زینب کبری، علی اکبر، علی اصغر و ... را زنده نگه نمی داشتند و مجالس عزا برپا نمی نمودند و ذکر مناقب و مصائب نمی نمود؛ امروز هیچ نام و خاطرهای از آنان باقی نمانده بود، چه رسد که راهشان ادامه داشته باشد!
بنابراین، مواضعی که من و شما امروز اتخاذ مینماییم - شعائری که به امر خدا معظم می داریم زیارتها و عزاداریهای ما، سخنرانی ها و مکتوبات ما و همه سبب میشود تا این جنگ و صلح، تا قیامت ادامه داشته باشد.
ج) - نکتۀ دیگر آن که نمیگویی: جنگ و صلح تا پایان دنیا، بلکه میگویی: إِلىٰ يَوْمِ الْقِيامَةِ! چرا که:
1- امامان همگی، از جمله سید الشهداء علیه السلام، مِصباح الهُداه - چراغ هدایت میباشند و راه و صراطی که آنان برای هدایت روشن نمودهاند، محدود به دنیا نمیباشد، بلکه در برزخ و قیامت آشکارتر میگردد. اما هر کسی که در دنیا با اختیارش در این راه روشن حرکت نمود؛ در قیامت نیز در راهی که آنان روشن نمودهاند سِیر میکند.
2 - امامان همگی، از جمله سید الشهداء علیه السلام، سفینة النّجاة - کشتی نجات میباشند، و کسی نجات مییابد که تا آخر در این کشتی باشد. مسافران این در قیامت نیز در همین کشتی هستند و در جبهۀ خصومت با دشمنان اهل بیت علیهم السلام قرار دارند.
3 - در قیامت، دستهبندیها بر محوریت امام میباشد، خواه امام حق باشد و یا امام باطل، چنان که دربارۀ دعوت همگان به قیامت فرمود: يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ -روزى را كه تمامی مردم را با پيشوايشان فرا مىخوانيم (سوره اسراء بخشی از آیه 71)
در قیامت، پس از حشر فردی، نوبت به دسته بندی میرسد؛ قیامت يَوْمُ الْفَصْلِ است، یعنی روز جداسازی و دستهبندی های گروهی.(سوره نبا بخشی از آیه 17)( پایان)( ص 1)
۶۰۴
۰۵ شهریور ۱۴۰۳
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.