اجابت دعا در ماه رمضان
#اجابت_دعا_در_ماه_رمضان
اما وقتی مقصود ازآن دعا 🔅خدا 🔅باشد، پس باید 👈خودش – راکه دعا کننده اسـت- بشناسد👉
و چون تحقق امید، 👈منوط بـه قدرت👉 خوانده شده نسبت بـه اجابت و اطلاعش از حال دعاکننده و امر محتاج الیه اوست، اعتقاد بـه قدرت و علم حضرت حق نیز جزو شروط دعاست.
فایده دعا، صرفاً در 👈تصحیح حُکم حکمت الهیه👉 اسـت، زیرا حال بنده، از جنبه اقتضای احوال و اعمال، بـه وجهی اسـت کـه مقتضی🔅 حکمت الهی🔅 اسـت تا او را از خیری خاص باز بدارد و زمانی کـه دعا بـه حالات او ضمیمه شود، اجابتش در همین خیر ناموافق مطابق با حکمت اسـت و دعا، در رسیدن خیر او – بـه او- البته مۆثر میافتد.
اضافه بر این کـه: دعا غیر از اجابت، دارای فوائد بزرگ دیگری نیز هست.
و ازآنرو کـه خضوع نسبت بـه هر شخصی فرق میکند و یک درجه از خواری نسبت بـه بعضی از آن ها خضوع محسوب نمی شود و خداوند متعال نیز بالاتر از اهالی اسـت و
خواندنش👈 بدون اذن و اجازه او مخالف خضوع و اذنش 👉اسـت،
از اینرو ثابت میشود کـه طلبش طبق دعای خودش اسـت، همانطور کـه از آیه مبارکه ظاهر می شود.
و بـه درستی کـه طلب حقیقی تحقق نمییابد، مگر برای🔅 خیر واقعی🔅.
و بنده بـه خیر خود از شرش عالم نیست، چنانکه خداوند متعال میفرماید:👇👇👇
✨ و يَدْعُ الْإنْسَانُ بِاْلشَّرِّ دُعاءَهُ بِالْخَيْرِ وَ کَانَ ألإْنْسَانُ عَجُولاً. ✨
و انسان را دعایش بـه خیر، بـه شر
می خواند و انسان عجول بوده اسـت. و خیر حقیقی – عاری از گونههاي شرّ – منحصر در «قرب» و «لقای» حضرت باری تعالی اسـت
پس بر دعا کننده لازم اسـت کـه بداند 👈دعایش باید خیر 👉باشد و از خداوند چیزی کـه برایش 🔥«شر» و «زیان» 🔥محسوب میشود، نخواهد
و هرگاه اثرات اجابت شدن دعایش ظاهر نشد، مأیوس نشود و چنین احتمال دهد کـه آنچه در دعایش طلب کرده اسـت، برایش «شر» بوده و خداوند آن رابه خیرش تبدیل کرده اسـت
و حال کـه او این را نمی داند، بـه وعده خداوند – کـه⚡️ صادقالوعد اسـت ⚡️– سوءظن پیدا نکند.
و بـه جان خودم قسم! ❗️سرّ عدم استجابت دعای عده اي از امور بـه ظاهر خیر، این اسـت کـه خداوند متعال نسبت بـه بندگان شایسته خود🔅 غایتِ عنایت🔅 را دارد و عنایتش اقتضا می کند انچه راکه بـه واقع بـه زیان بندهاش اسـت، از او برگرداند،
هرچند اعتقاد بنده آن باشد کـه خیر و سعادتش در همان نهفته اسـت.
اما وقتی مقصود ازآن دعا 🔅خدا 🔅باشد، پس باید 👈خودش – راکه دعا کننده اسـت- بشناسد👉
و چون تحقق امید، 👈منوط بـه قدرت👉 خوانده شده نسبت بـه اجابت و اطلاعش از حال دعاکننده و امر محتاج الیه اوست، اعتقاد بـه قدرت و علم حضرت حق نیز جزو شروط دعاست.
فایده دعا، صرفاً در 👈تصحیح حُکم حکمت الهیه👉 اسـت، زیرا حال بنده، از جنبه اقتضای احوال و اعمال، بـه وجهی اسـت کـه مقتضی🔅 حکمت الهی🔅 اسـت تا او را از خیری خاص باز بدارد و زمانی کـه دعا بـه حالات او ضمیمه شود، اجابتش در همین خیر ناموافق مطابق با حکمت اسـت و دعا، در رسیدن خیر او – بـه او- البته مۆثر میافتد.
اضافه بر این کـه: دعا غیر از اجابت، دارای فوائد بزرگ دیگری نیز هست.
و ازآنرو کـه خضوع نسبت بـه هر شخصی فرق میکند و یک درجه از خواری نسبت بـه بعضی از آن ها خضوع محسوب نمی شود و خداوند متعال نیز بالاتر از اهالی اسـت و
خواندنش👈 بدون اذن و اجازه او مخالف خضوع و اذنش 👉اسـت،
از اینرو ثابت میشود کـه طلبش طبق دعای خودش اسـت، همانطور کـه از آیه مبارکه ظاهر می شود.
و بـه درستی کـه طلب حقیقی تحقق نمییابد، مگر برای🔅 خیر واقعی🔅.
و بنده بـه خیر خود از شرش عالم نیست، چنانکه خداوند متعال میفرماید:👇👇👇
✨ و يَدْعُ الْإنْسَانُ بِاْلشَّرِّ دُعاءَهُ بِالْخَيْرِ وَ کَانَ ألإْنْسَانُ عَجُولاً. ✨
و انسان را دعایش بـه خیر، بـه شر
می خواند و انسان عجول بوده اسـت. و خیر حقیقی – عاری از گونههاي شرّ – منحصر در «قرب» و «لقای» حضرت باری تعالی اسـت
پس بر دعا کننده لازم اسـت کـه بداند 👈دعایش باید خیر 👉باشد و از خداوند چیزی کـه برایش 🔥«شر» و «زیان» 🔥محسوب میشود، نخواهد
و هرگاه اثرات اجابت شدن دعایش ظاهر نشد، مأیوس نشود و چنین احتمال دهد کـه آنچه در دعایش طلب کرده اسـت، برایش «شر» بوده و خداوند آن رابه خیرش تبدیل کرده اسـت
و حال کـه او این را نمی داند، بـه وعده خداوند – کـه⚡️ صادقالوعد اسـت ⚡️– سوءظن پیدا نکند.
و بـه جان خودم قسم! ❗️سرّ عدم استجابت دعای عده اي از امور بـه ظاهر خیر، این اسـت کـه خداوند متعال نسبت بـه بندگان شایسته خود🔅 غایتِ عنایت🔅 را دارد و عنایتش اقتضا می کند انچه راکه بـه واقع بـه زیان بندهاش اسـت، از او برگرداند،
هرچند اعتقاد بنده آن باشد کـه خیر و سعادتش در همان نهفته اسـت.
۴.۵k
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.