بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت اول :
وقتی گفته میشود نظر سنّیها، یا نظر شیعه ها و یا باید معلوم شود که مقصود چیست؟ آیا منظور توده مردم است و یا دانشمندان و صاحب نظران، مثل علما، فقها، محدثین یا مورخین آنها؟!
شما امروز، نظر تودههای مردمی شیعه را راجع به ایشان یا اهل بیت علیهم السلام بپرسید؛ آیا همه درست،مثل هم و در یک سطح میباشند؟! آیا هیچ نادانی، بیاطلاعی، خطا، خرافه و در نظرات آنان وجود ندارد؟!اگر چنین بود که نه تنها این همه انحراف و اختلاف پیدا نمیشد، بلکه حضرت مهدی علیه السلام نیز انشاء الله ظهور نموده بودند.
اهل سنّت نیز مثل ما هستند. چنین نیست که فرض کنیم هر کسی گفت من اهل سنّتم و دستش را به هنگام نماز بست، عالم به اعتقادات و احکام مذهب خودش میباشد!
بنابراین، وقتی سخن از نظرات یک دین یا مذهبی به میان میآید، حتماً باید به منابع مورد وثوق نزد خودشان رجوع و استناد نمود؛ نه به آن چه عموم مردم میدانند، یا گمان میکنند و یا میگویند.
چند حدیث به نقل از منابع اهل سنت در فضیلتهای ایشان :
قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله: حَسْبُك مِنْ نساءِ العالَمیَن أَرْبَع: مَرْیمَ وَآسیَة وَخَدیجَة وَ فاطِمَة - از زنان عالم 4 نفر بهترینانند: مریم و آسیه و خدیجه و فاطمه(سلام الله علیها)(مستدرك الصحیحین ج 3باب مناقب فاطِمَة ص171)
دقت شود که کتاب مستدرک الصحیحین، نه یک یا چند حدیث، بلکه بابی در ذکر مناقب ایشان دارد.
قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله: أَحَبُّ أَهْلِی إِلیَّ فاطِمَة - محبوبترین اهل من، نزد من، فاطمه است.(ینابیع المودّة ج 2 باب 59 ص 479)
قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله: أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ الجَنَّةَ: عَلیٌّ وَ فاطِمَة - اولین كسانی كه وارد بهشت میشوند : علی و فاطمه هستند.(كنز العمّال ج 13 ص 95)
قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله: المَهْدِیِ مِنْ عِتْرَتی مِنْ وُلدِ فاطِمَة - مهدی از عترت من از فرزندان فاطمه است.(الصواعق المحرقة ص 237)
قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله:فاطِمَة بَضْعَةٌ مِنّی یَسُرُّنِی ما یَسُرُّها - فاطمه پاره تن من است، هر چه او را خوش حال كند مرا خوش میكند(ینابیع المودّة ج 2 باب 59 ص 468)
قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله: فاطِمَة بَضْعَةُ مِنّی فَمَنْ أَغْضَبَها أَغْضَبَنِی - فاطمه پاره وجود من است، هر چه او را غضبناك كند مرا غضبناك كرده است.(صحیح البخاری ج 3 كتاب الفضائل باب مناقب فاطِمَة ص 1374 - خصائص الإمام علیّ للنسائی ص 122 - كنز العمّال ج 3 ص 93 - ینابیع المودّة ج 2 ص 52)(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت اول :
وقتی گفته میشود نظر سنّیها، یا نظر شیعه ها و یا باید معلوم شود که مقصود چیست؟ آیا منظور توده مردم است و یا دانشمندان و صاحب نظران، مثل علما، فقها، محدثین یا مورخین آنها؟!
شما امروز، نظر تودههای مردمی شیعه را راجع به ایشان یا اهل بیت علیهم السلام بپرسید؛ آیا همه درست،مثل هم و در یک سطح میباشند؟! آیا هیچ نادانی، بیاطلاعی، خطا، خرافه و در نظرات آنان وجود ندارد؟!اگر چنین بود که نه تنها این همه انحراف و اختلاف پیدا نمیشد، بلکه حضرت مهدی علیه السلام نیز انشاء الله ظهور نموده بودند.
اهل سنّت نیز مثل ما هستند. چنین نیست که فرض کنیم هر کسی گفت من اهل سنّتم و دستش را به هنگام نماز بست، عالم به اعتقادات و احکام مذهب خودش میباشد!
بنابراین، وقتی سخن از نظرات یک دین یا مذهبی به میان میآید، حتماً باید به منابع مورد وثوق نزد خودشان رجوع و استناد نمود؛ نه به آن چه عموم مردم میدانند، یا گمان میکنند و یا میگویند.
چند حدیث به نقل از منابع اهل سنت در فضیلتهای ایشان :
قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله: حَسْبُك مِنْ نساءِ العالَمیَن أَرْبَع: مَرْیمَ وَآسیَة وَخَدیجَة وَ فاطِمَة - از زنان عالم 4 نفر بهترینانند: مریم و آسیه و خدیجه و فاطمه(سلام الله علیها)(مستدرك الصحیحین ج 3باب مناقب فاطِمَة ص171)
دقت شود که کتاب مستدرک الصحیحین، نه یک یا چند حدیث، بلکه بابی در ذکر مناقب ایشان دارد.
قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله: أَحَبُّ أَهْلِی إِلیَّ فاطِمَة - محبوبترین اهل من، نزد من، فاطمه است.(ینابیع المودّة ج 2 باب 59 ص 479)
قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله: أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ الجَنَّةَ: عَلیٌّ وَ فاطِمَة - اولین كسانی كه وارد بهشت میشوند : علی و فاطمه هستند.(كنز العمّال ج 13 ص 95)
قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله: المَهْدِیِ مِنْ عِتْرَتی مِنْ وُلدِ فاطِمَة - مهدی از عترت من از فرزندان فاطمه است.(الصواعق المحرقة ص 237)
قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله:فاطِمَة بَضْعَةٌ مِنّی یَسُرُّنِی ما یَسُرُّها - فاطمه پاره تن من است، هر چه او را خوش حال كند مرا خوش میكند(ینابیع المودّة ج 2 باب 59 ص 468)
قال رسول اللّه صلى الله علیه وآله: فاطِمَة بَضْعَةُ مِنّی فَمَنْ أَغْضَبَها أَغْضَبَنِی - فاطمه پاره وجود من است، هر چه او را غضبناك كند مرا غضبناك كرده است.(صحیح البخاری ج 3 كتاب الفضائل باب مناقب فاطِمَة ص 1374 - خصائص الإمام علیّ للنسائی ص 122 - كنز العمّال ج 3 ص 93 - ینابیع المودّة ج 2 ص 52)(ادامه دارد...)
۱.۰k
۲۹ آبان ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.