بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت اول :
آیا دلیل و سندی هم دارند، یا هر کسی هر چه دلش میخواهد میگوید و سپس مخاطبان باید به گفتهاش اهمیت بدهند و اگر قبول ندارند، با دلیل و سند رد کنند؟! آیا این منفعل شدن و بازی خوردن نیست؟!
بدیهی است که دروغ میگویند؛ پسر عموی تنی بودند، اما پرسش اعتقادی این است که اگر پسر عموی ناتنی بوده باشند یا اصلاً از اقوام نبوده باشند، چه میشود؟!
آیا اگر ناتنی بوده باشند یا اصلاً از خویشان نبوده باشند، دیگر برادر رسول الله صلوات الله علیه و آله، وصی، خلیفه الله، خلیفة الرسول (ص) امام، ولیّالله، حجة الله، امیرالمؤمنین، آیت الله الکبری، باب علم نبی (ص)، صراط مستقیم، میزان، اسم الله الاعظم، اسم رضی خدا ... و برای رسول خدا صلوات الله علیه و آله، به منزله هارون برای موسی علیهماالسلام نخواهند بود؟! اینها که همه فرمایشات شخص پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله است که در منابع شیعه و سنّی، با سند موثق آمده است.
پس، این حرفهای غلط و سبک را برای این میزنند که اذهان عمومی مسلمانان و به ویژه شیعیان را از معارف حقه، به ظواهر غلط و انحرافی بکشانند؛ لذا هرگز گمان ننمایید که این حرفها، اگر چه سبک و سخیفاند، اما بیدلیل منتشر و شایع میگردند.
آیا معرفت، محبّت، مودّت و پیروی ما از امیرالمؤمنین علیه السلام، به این دلیل است که پسر عمومی تنی پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله میباشند؟!
آیا مقامات الهی انبیا و اولیای الهی، صرفاً به خاطر این است که فرزند چه کسی، یا برادر و پسر عمومی تنی یا ناتنی چه کسی بودهاند؟! اگر این طور باشد که باید برای ابوجهل و ابولهب و حتی ابوسفیان و معاویه لعنت الله علیهم نیز مقامات قائل شد، چرا که پسر عموهای تنی و ناتنی و اقوام بودهاند!
نسَب پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله: هر کسی، با اندک مطالعهای در تاریخ، میتواند نسبتها را بشناسد، اگر چه حتی کافر باشد.
نَسَب بنى هاشم عموما به هاشم بن عبد مناف مىرسد. عبد مناف قصی،چهار پسر داشت به نامهای: هاشم، عبد الشمس، مطلب، نوفل، ابوعمرو. اهل عصمت علیهم السلام، همه سلاله هاشم، و بنی امیه همه از نسل عبد شمس بودند. عبدشمس پدر اميه و اميه پدر حرب و او پدر ابوسفيان معروف است كه نامش صخر بوده و او پدر معاويه لعنة الله علیه، سردودمان بنى اميه است.
عبدالمطلب، پسر هاشم كه نامش شيبه بود، سرور بطحا نیز خوانده مىشد، يعقوبى مورخ نامى مىنويسد: قريش عبدالمطلب را ابراهيم دوم مى ناميدند و يكصد و بيست سال در جهان زيست.(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت اول :
آیا دلیل و سندی هم دارند، یا هر کسی هر چه دلش میخواهد میگوید و سپس مخاطبان باید به گفتهاش اهمیت بدهند و اگر قبول ندارند، با دلیل و سند رد کنند؟! آیا این منفعل شدن و بازی خوردن نیست؟!
بدیهی است که دروغ میگویند؛ پسر عموی تنی بودند، اما پرسش اعتقادی این است که اگر پسر عموی ناتنی بوده باشند یا اصلاً از اقوام نبوده باشند، چه میشود؟!
آیا اگر ناتنی بوده باشند یا اصلاً از خویشان نبوده باشند، دیگر برادر رسول الله صلوات الله علیه و آله، وصی، خلیفه الله، خلیفة الرسول (ص) امام، ولیّالله، حجة الله، امیرالمؤمنین، آیت الله الکبری، باب علم نبی (ص)، صراط مستقیم، میزان، اسم الله الاعظم، اسم رضی خدا ... و برای رسول خدا صلوات الله علیه و آله، به منزله هارون برای موسی علیهماالسلام نخواهند بود؟! اینها که همه فرمایشات شخص پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله است که در منابع شیعه و سنّی، با سند موثق آمده است.
پس، این حرفهای غلط و سبک را برای این میزنند که اذهان عمومی مسلمانان و به ویژه شیعیان را از معارف حقه، به ظواهر غلط و انحرافی بکشانند؛ لذا هرگز گمان ننمایید که این حرفها، اگر چه سبک و سخیفاند، اما بیدلیل منتشر و شایع میگردند.
آیا معرفت، محبّت، مودّت و پیروی ما از امیرالمؤمنین علیه السلام، به این دلیل است که پسر عمومی تنی پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله میباشند؟!
آیا مقامات الهی انبیا و اولیای الهی، صرفاً به خاطر این است که فرزند چه کسی، یا برادر و پسر عمومی تنی یا ناتنی چه کسی بودهاند؟! اگر این طور باشد که باید برای ابوجهل و ابولهب و حتی ابوسفیان و معاویه لعنت الله علیهم نیز مقامات قائل شد، چرا که پسر عموهای تنی و ناتنی و اقوام بودهاند!
نسَب پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله: هر کسی، با اندک مطالعهای در تاریخ، میتواند نسبتها را بشناسد، اگر چه حتی کافر باشد.
نَسَب بنى هاشم عموما به هاشم بن عبد مناف مىرسد. عبد مناف قصی،چهار پسر داشت به نامهای: هاشم، عبد الشمس، مطلب، نوفل، ابوعمرو. اهل عصمت علیهم السلام، همه سلاله هاشم، و بنی امیه همه از نسل عبد شمس بودند. عبدشمس پدر اميه و اميه پدر حرب و او پدر ابوسفيان معروف است كه نامش صخر بوده و او پدر معاويه لعنة الله علیه، سردودمان بنى اميه است.
عبدالمطلب، پسر هاشم كه نامش شيبه بود، سرور بطحا نیز خوانده مىشد، يعقوبى مورخ نامى مىنويسد: قريش عبدالمطلب را ابراهيم دوم مى ناميدند و يكصد و بيست سال در جهان زيست.(ادامه دارد...)
۸۳۱
۱۱ آبان ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.