قسمت سوم
قسمت_سوم
✅امام مهدی"عج" در آینه قرآن
به چه دلیل نام امام مهدی(ع) و سایر امامان(ع) به ویژه اولین جانشین پیامبر، حضرت علی(ع) در قرآن نیامده است؟
۱- گاهی بیان صفات و ویژگیها ما را از نام بردن بینیاز میکند.
۲- گاهی در نام بردن، مانعی مانند تحریف وجود دارد؛ یعنی اگر نام امام علی(ع) در قرآن میآمد منافقان اقدام به تحریف قرآن میکردند.
۳- در قرآن کلیات معارف و احکام دین مانند نماز بیان شده است و بیان جزئیات آن بر عهده پیامبر(ص) است. در امامت نیز لزوم پیروی از امام معصوم بیان شده است ولی معرفی مصادیق بر عهده پیامبر(ص) گذاشته شده است.
خداوند میفرماید: «... و ما این ذکر (قرآن) را بر تو نازل کردیم تا آنچه به سوی مردم نازل شده است برای آنها تبیین کنی، شاید اندیشه کنند.!» (نحل/۴۴)
پیامبر(ص) در حدیث ثقلین، عترت خود را برابر با قرآن دانسته است و به پیروی از آن امر کرده است تا ایشان را نیز به عنوان مفسران واقعی قرآن پس از خود به مسلمین بشناساند.
⛅ ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج به حَقِ حَضْرَتِ زینب سلام الله علیها⛅
✅امام مهدی"عج" در آینه قرآن
به چه دلیل نام امام مهدی(ع) و سایر امامان(ع) به ویژه اولین جانشین پیامبر، حضرت علی(ع) در قرآن نیامده است؟
۱- گاهی بیان صفات و ویژگیها ما را از نام بردن بینیاز میکند.
۲- گاهی در نام بردن، مانعی مانند تحریف وجود دارد؛ یعنی اگر نام امام علی(ع) در قرآن میآمد منافقان اقدام به تحریف قرآن میکردند.
۳- در قرآن کلیات معارف و احکام دین مانند نماز بیان شده است و بیان جزئیات آن بر عهده پیامبر(ص) است. در امامت نیز لزوم پیروی از امام معصوم بیان شده است ولی معرفی مصادیق بر عهده پیامبر(ص) گذاشته شده است.
خداوند میفرماید: «... و ما این ذکر (قرآن) را بر تو نازل کردیم تا آنچه به سوی مردم نازل شده است برای آنها تبیین کنی، شاید اندیشه کنند.!» (نحل/۴۴)
پیامبر(ص) در حدیث ثقلین، عترت خود را برابر با قرآن دانسته است و به پیروی از آن امر کرده است تا ایشان را نیز به عنوان مفسران واقعی قرآن پس از خود به مسلمین بشناساند.
⛅ ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج به حَقِ حَضْرَتِ زینب سلام الله علیها⛅
۱.۷k
۰۹ بهمن ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.