حتما بخونید
#من_یک_اوتاکو_هستم
یک مورد رو اصلاح کنم خانم خدابخش کاملا به صنعت انیمه حمله کرده و من مخالف اون قسمتم
ایشون#ولیعهد_ارسلان هستن
پارت1
تحریف نمادهای ملی ایران، اینبار در انیمیشنهای سریالی ژاپنی!؟
بهاره خدابخش میگوید:فیلمساز شخصیت اصلی خود را آگاهانه به نام «ارسلان» نام گذاری کرده است که هم زمانیش با سلسله جنگ های صلیبی با رومیان، ناخودآگاه ذهن را به سوی مشهورترین ارسلان تاریخ ایران یعنی «آلپ ارسلان» می کشاند که سرداری جنگجو شجاع و کشور گشا بوده است. اما حقیقت شخصیت تاریخی آلپ ارسلان با ارسلان ترسو، بی دست و پا و بی انگیزه ای که در فیلم نشان می شود چقدر نزدیکی دارد؟
انیمه ژاپنی« ارسلان» محصول سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ کشور ژاپن است که به صورت مجموعه سریال چند قسمت ۲۰ دقیقه ای همچنان در حال تولید است. این انیمه افسانه ای و حماسی شرح زندگی و سلحشوری های شاهزاده ارسلان در عهد پارسی است که بر خلاف آنچه از او انتظار می رود پسری حساس، لطیف و بسیار شکننده است و اطرافیان او در کاخ سعی دارند تا او را به پادشاهی جنگاور و قاطع در آینده تبدیل کنند. این انیمه در نوع خود مانند دیگر انیمه های ژاپنی امسال و تولید شده توسط این کمپانی از لحاظ فنی قوی و قابل دفاع است، اما فیلمساز از لحاظ غنای داستانی بسیار ضعیف عمل کرده است و نتوانسته آنطور که باید طرفداران انیمه های ژاپنی را راضی نگه دارد. از سویی دیگر این انیمه با دست مایه قرار دادن فرهنگ و تاریخ غنی پارسی ها و همچنین نگاهی به جنگ های صلیبی در قرون وسطی، جانب انصاف را رعایت نکرده است و همانند دیگر تولیدات سینمایی غرب و شرق بر ضد فرهنگ ایران و ایرانی سعی در تخریب فرهنگ و اعتقادات ایرانیان داشته است.
چرا انیمه؟
انیمه که جزو پر طرفدار ترین سبک های انیمیشن خصوصا در تلویزیون در جهان شناخته می شود مخاطب خود را بیشتر در میان کودکان و نوجوانان پیدا می کند اما به دلایلی از لحاظ کشش داستانی و اکشن هایی که معمولا خاص این گونه انیمیشن است در میان بزرگ سالان نیز طرفدارانی دارد.
دروغ تاریخی
فیلمساز این انیمه، آگاهانه با ترسیم کردن فضایی غیر واقعی و غیر مستند در برهه ای از تاریخ یک کشور، دست خود را برای روایتی راحت تر و شخصیت پردازی آزادتر باز گذاشته است تا در کنار آن بتواند سیاست زمامداران غربی خود و احتمالا سرمایه گذارن کمپانی را نیز بر آورده سازد. راه حلی که به او اجازه می دهد تا داستان خود را نه به عنوان اثری تاریخی و نه حتی اقتباسی ، آزادانه بازگو کند و وصله ها و دروغ های تاریخی را که فرهنگ و اعتقادات و مذهب یک ملت را خدشه دار می کند در دل درام به مخاطب غیر ایرانیش القا کند.
#انیمه #ایرانی
یک مورد رو اصلاح کنم خانم خدابخش کاملا به صنعت انیمه حمله کرده و من مخالف اون قسمتم
ایشون#ولیعهد_ارسلان هستن
پارت1
تحریف نمادهای ملی ایران، اینبار در انیمیشنهای سریالی ژاپنی!؟
بهاره خدابخش میگوید:فیلمساز شخصیت اصلی خود را آگاهانه به نام «ارسلان» نام گذاری کرده است که هم زمانیش با سلسله جنگ های صلیبی با رومیان، ناخودآگاه ذهن را به سوی مشهورترین ارسلان تاریخ ایران یعنی «آلپ ارسلان» می کشاند که سرداری جنگجو شجاع و کشور گشا بوده است. اما حقیقت شخصیت تاریخی آلپ ارسلان با ارسلان ترسو، بی دست و پا و بی انگیزه ای که در فیلم نشان می شود چقدر نزدیکی دارد؟
انیمه ژاپنی« ارسلان» محصول سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ کشور ژاپن است که به صورت مجموعه سریال چند قسمت ۲۰ دقیقه ای همچنان در حال تولید است. این انیمه افسانه ای و حماسی شرح زندگی و سلحشوری های شاهزاده ارسلان در عهد پارسی است که بر خلاف آنچه از او انتظار می رود پسری حساس، لطیف و بسیار شکننده است و اطرافیان او در کاخ سعی دارند تا او را به پادشاهی جنگاور و قاطع در آینده تبدیل کنند. این انیمه در نوع خود مانند دیگر انیمه های ژاپنی امسال و تولید شده توسط این کمپانی از لحاظ فنی قوی و قابل دفاع است، اما فیلمساز از لحاظ غنای داستانی بسیار ضعیف عمل کرده است و نتوانسته آنطور که باید طرفداران انیمه های ژاپنی را راضی نگه دارد. از سویی دیگر این انیمه با دست مایه قرار دادن فرهنگ و تاریخ غنی پارسی ها و همچنین نگاهی به جنگ های صلیبی در قرون وسطی، جانب انصاف را رعایت نکرده است و همانند دیگر تولیدات سینمایی غرب و شرق بر ضد فرهنگ ایران و ایرانی سعی در تخریب فرهنگ و اعتقادات ایرانیان داشته است.
چرا انیمه؟
انیمه که جزو پر طرفدار ترین سبک های انیمیشن خصوصا در تلویزیون در جهان شناخته می شود مخاطب خود را بیشتر در میان کودکان و نوجوانان پیدا می کند اما به دلایلی از لحاظ کشش داستانی و اکشن هایی که معمولا خاص این گونه انیمیشن است در میان بزرگ سالان نیز طرفدارانی دارد.
دروغ تاریخی
فیلمساز این انیمه، آگاهانه با ترسیم کردن فضایی غیر واقعی و غیر مستند در برهه ای از تاریخ یک کشور، دست خود را برای روایتی راحت تر و شخصیت پردازی آزادتر باز گذاشته است تا در کنار آن بتواند سیاست زمامداران غربی خود و احتمالا سرمایه گذارن کمپانی را نیز بر آورده سازد. راه حلی که به او اجازه می دهد تا داستان خود را نه به عنوان اثری تاریخی و نه حتی اقتباسی ، آزادانه بازگو کند و وصله ها و دروغ های تاریخی را که فرهنگ و اعتقادات و مذهب یک ملت را خدشه دار می کند در دل درام به مخاطب غیر ایرانیش القا کند.
#انیمه #ایرانی
۷.۱k
۲۷ بهمن ۱۳۹۹
دیدگاه ها (۲۳)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.