بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
هدف و غایت عزاداری، گرامیداشت یاد، معظم داشتن شعائر الله و پویایی راه می باشد :
بَرِئْتُ إِلَى اللّٰهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ [مِنْ] أَشْياعِهِمْ وَأَتْباعِهِمْ وَأَوْلِيائِهِمْ، يَا أَبا عَبْدِاللّٰهِ، إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَكُمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَكُمْ إِلىٰ يَوْمِ الْقِيامَةِ - من بیزاری میجویم به سوی خدا و به جانب شما از ایشان و از شیعیان و پیروان و دوستداران شان؛ ای ابا عبد اللّه! من در صلحم با کسی که با شما صلح کرد، و در جنگم با کسی که با شما جنگید تا روز قیامت. (فرازی از زیارت عاشورا)
در هر حرکتی، از نقطهای دور میشوی و به نقطۀ دیگری نزدیک میشوی، و در زیارت عاشورا، اعلام مواضع مینمایی که از چه جناحی دور میشوی و به کدام سو نزدیک میشوی.
جنگ و صلح تو در این راستا، باید بگونهای باشد که آثار و برکات آن، تا قیامت تداوم داشته باشد.
هدف و غایت عزاداری، گرامیداشت یاد، معظم داشتن شعائر الله و پویایی راه می باشد :
بَرِئْتُ إِلَى اللّٰهِ وَ إِلَيْكُمْ مِنْهُمْ وَ [مِنْ] أَشْياعِهِمْ وَأَتْباعِهِمْ وَأَوْلِيائِهِمْ، يَا أَبا عَبْدِاللّٰهِ، إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَكُمْ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَكُمْ إِلىٰ يَوْمِ الْقِيامَةِ - من بیزاری میجویم به سوی خدا و به جانب شما از ایشان و از شیعیان و پیروان و دوستداران شان؛ ای ابا عبد اللّه! من در صلحم با کسی که با شما صلح کرد، و در جنگم با کسی که با شما جنگید تا روز قیامت. (فرازی از زیارت عاشورا)
در هر حرکتی، از نقطهای دور میشوی و به نقطۀ دیگری نزدیک میشوی، و در زیارت عاشورا، اعلام مواضع مینمایی که از چه جناحی دور میشوی و به کدام سو نزدیک میشوی.
جنگ و صلح تو در این راستا، باید بگونهای باشد که آثار و برکات آن، تا قیامت تداوم داشته باشد.
- ۴۳
- ۰۳ تیر ۱۴۰۵
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط