طبق نظر درایور نامه های اشاره شده از آرسامس مربوط می شود
طبق نظر درایور نامههای اشاره شده از آرسامس مربوط میشود به دورهای بین ۴۱۱ تا ۴۰۸ پ.م. ، هنگامی که آرسامس در مصر نبود و مقیم شوش وبابل بود که نشان میدهد احتمالاً آرسامس نزد شاه بوده است. ولی هنینگ و دیاکونوف و هارماتا، تاریخ نامههای آرسامس را به دوران بعد از شورش ایناروس مربوط می دانند. وینیکوف سامی شناس در سخنرانیهای خود در دانشگاه لنینگراد همین نظریه را تائید کرد. هارماتا به درستی اظهار داشته که بین ۴۰۸ تا ۴۱۱ پ. م. شورش عمدهای در مصر بروز نکرده است و اسناد بایگانی موضوع اشاره شده را مربوط به دوران بعد از شورش مصر علیا و مصر سفلی می داند. درایور ناآرامیهای اشاره شده در نامههای آرسامس را مربوط به تخریب معبد یهودیان به نام معبد یَهُوَه در ۴۱۰ پیش از میلاد می داند که به تحریک کاهنهای مصری صورت گرفت. ولی ابن مسئله خارج از ناحیه مربوط به حوزه الفانتین نبوده است.
عکس #کرمان
عکس #کرمان
۱۴۲
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۳)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.