حرمت قتل فرزند
#حرمت_قتل_فرزند
قال الله تعالی: یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِذَا جَاءَکَ الْمُؤْمِنَاتُ یُبَایِعْنَکَ عَلَیٰ أَن لَّا یُشْرِکْنَ بِاللَّهِ شَیْئًا وَلَا یَسْرِقْنَ وَلَا یَزْنِینَ وَلَا یَقْتُلْنَ أَوْلَادَهُنَّ ...(١): ﺍی ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ! هنگامیکه ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺎﺍﻳﻤﺎﻥ ﻧﺰﺩ ﺗﻮ ﺁﻳﻨﺪ ﺗﺎ [ﺑﺮ ﭘﺎﻳﻪ ﺍﻳﻦ ﺷﺮﺍﻳﻂ] ﺑﺎ ﺗﻮ ﺑﻴﻌﺖ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﭼﻴﺰﻱ ﺭﺍ باخدا ﺷﺮﻳﻚ ﻧﮕﻴﺮﻧﺪ، ﻭ ﺩﺯﺩی ﻧﻜﻨﻨﺪ، ﻭ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﺯﻧﺎ ﻧﺸﻮﻧﺪ و فرزندان ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﻜﺸﻨﺪ...»
آیهی مذکور پس از فتح مکه و هنگامیکه عدهای از زنان و مردان مشرک را قرار بود مجازات کنند و آنها برای رهایی از این مجازات؛ اسلام آوردند و با پیامبر بیعت کردند؛ که متن بیعت و اقرارهایی که پیامبر اسلام از آنها گرفت در آیه ذکرشده است. یکی از بندهای این مفاد که اتفاقاً بهصورت مطلق آمده است نهی پیامبر از کشتن اولاد و فرزندان است؛ و این اطلاق دال بر این است که علت کشتن هرچه که باشد، جایز نیست. نکته دوم نهی پیامبر است که دال بر حرمت است؛ بنابراین منطق قرآن حرمت کشتن اولاد است و خداوند دانای تواناست. اگر جامعهی اسلامی از این اصول و یا بعضی از ان دست بردارد و متمسک به اصول غربی شود و نتیجهی ان اتخاذ سیاست کنترل جمعیت شود در بعد میدانی اثرات زیان باری را به دنبال دارد و این نتیجه دوری از تعالیم الهی است؛ بنابراین جامعه اسلامی اگر میخواهد به صلاح و رستگاری برسد باید در سیاستهای کلان خود با برنامهی اسلامی حرکت کند که همو ضامن فلاح است. (2)
پینوشت:
١) الممتحنه،١٢
2) کاهش جمعیت ضربهای سهمگین بر پیکر مسلمین، علامه سید محمدحسین حسینی تهرانی
#کشتن_فرزند
#کشتن_فرزند_حرام_است
#قتل
#قتل_فرزند
#سقط_جنین
#فرزند_آوری
#متن_کوتاه
#ایران_جوان
قال الله تعالی: یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِذَا جَاءَکَ الْمُؤْمِنَاتُ یُبَایِعْنَکَ عَلَیٰ أَن لَّا یُشْرِکْنَ بِاللَّهِ شَیْئًا وَلَا یَسْرِقْنَ وَلَا یَزْنِینَ وَلَا یَقْتُلْنَ أَوْلَادَهُنَّ ...(١): ﺍی ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ! هنگامیکه ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺎﺍﻳﻤﺎﻥ ﻧﺰﺩ ﺗﻮ ﺁﻳﻨﺪ ﺗﺎ [ﺑﺮ ﭘﺎﻳﻪ ﺍﻳﻦ ﺷﺮﺍﻳﻂ] ﺑﺎ ﺗﻮ ﺑﻴﻌﺖ ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﭼﻴﺰﻱ ﺭﺍ باخدا ﺷﺮﻳﻚ ﻧﮕﻴﺮﻧﺪ، ﻭ ﺩﺯﺩی ﻧﻜﻨﻨﺪ، ﻭ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﺯﻧﺎ ﻧﺸﻮﻧﺪ و فرزندان ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﻜﺸﻨﺪ...»
آیهی مذکور پس از فتح مکه و هنگامیکه عدهای از زنان و مردان مشرک را قرار بود مجازات کنند و آنها برای رهایی از این مجازات؛ اسلام آوردند و با پیامبر بیعت کردند؛ که متن بیعت و اقرارهایی که پیامبر اسلام از آنها گرفت در آیه ذکرشده است. یکی از بندهای این مفاد که اتفاقاً بهصورت مطلق آمده است نهی پیامبر از کشتن اولاد و فرزندان است؛ و این اطلاق دال بر این است که علت کشتن هرچه که باشد، جایز نیست. نکته دوم نهی پیامبر است که دال بر حرمت است؛ بنابراین منطق قرآن حرمت کشتن اولاد است و خداوند دانای تواناست. اگر جامعهی اسلامی از این اصول و یا بعضی از ان دست بردارد و متمسک به اصول غربی شود و نتیجهی ان اتخاذ سیاست کنترل جمعیت شود در بعد میدانی اثرات زیان باری را به دنبال دارد و این نتیجه دوری از تعالیم الهی است؛ بنابراین جامعه اسلامی اگر میخواهد به صلاح و رستگاری برسد باید در سیاستهای کلان خود با برنامهی اسلامی حرکت کند که همو ضامن فلاح است. (2)
پینوشت:
١) الممتحنه،١٢
2) کاهش جمعیت ضربهای سهمگین بر پیکر مسلمین، علامه سید محمدحسین حسینی تهرانی
#کشتن_فرزند
#کشتن_فرزند_حرام_است
#قتل
#قتل_فرزند
#سقط_جنین
#فرزند_آوری
#متن_کوتاه
#ایران_جوان
۶۹۹
۳۰ دی ۱۳۹۶
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.