«بـِسمـہ تــَعـالے»
«بـِسمـہ تــَعـالے»
موضوع: نقد #شبهه (تخریب# زن در #اسلام)
شبهه مورد نقد و بررسی امروز به شرح زیر است:
تخریب شخصیت زن در اسلام
ای حسن از مشورت با زنها بپرهیز ، زبرا عقل و تصمیمشان ناقص است. با حجاب ، چشمشان را از دیدن مردم بازدار. اگر می توانی نگذار بیرون از خانه روند. زیرا سخت گیری در حجاب برایشان بهتر است و رفتن آنها بیرون از خانه همانند این است که شخص غیر مطمئنی را به خانه بیاوری. اگر میتوانی کاری کن غیر تو را نشناسند.
امام اول شیعیان - نامه 31 نهج البلاغه
موضوع نامه : وصیت به پسرش حسن
#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*
پـاسـخـنـامـہ:
⇦نویسنده شبهه در این موضوع مانند دیگر شبهات با تحریف یا سانسور اصل ترجمه و دروغ افکنی،سعی در تخریب چهره اسلام و خلیفه شیعیان را داشته چرا که لازم است به تحلیل متن اصلی نامه ۳۱ بپردازیم
(ترجمه نامه ۳۱ امام علی علیه السلام):
"در امور سیاسی کشور از مشورت با زنان بپرهیز، که رأی آنان زود سست میشود، و تصمیم آنان ناپایدار است. در پرده حجاب نگاهشان دار، تا نامحرمان را ننگرند، زیرا که سختگیری در پوشش، عامل سلامت و استواری آنان است. بیرون رفتن زنان بدتر از آن نیست که افراد غیر صالح را در میانشان آوری، و اگر بتوانی به گونهای زندگی کنی که غیر تو را نشناسند چنین کن. کاری که برتر از توانایی زن است به او وامگذار، که زن گل بهاری است، نه پهلوانی سخت کوش، مبادا در گرامی داشتن زن زیاده روی کنی که او را به طمع ورزی کشانده برای دیگران به ناروا شفاعت کند.
بپرهیز از غیرت نشان دادن بیجا که درستکار را به بیمار دلی، و پاکدامن را به بدگمانی رساند کار هر کدام از خدمتکارانت را معیّن کن که او را در برابر آن کار مسئول بدانی، که تقسیم درست کار سبب میشود کارها را به یکدیگر وا نگذارند، و در خدمت سستی نکنند."
متن و ترجمه بصورت فایل تصویری:
http://yon.ir/tb5E
✔تشریح:
۱- اصل نامه در مورد مقوله مشورت نبوده بلکه راجع به مشورت در امور سیاسی مملکت بوده،چرا که طبیعی است زن بدلیل وجود عواطف و احساسات بهتر است در اموری مانند قضاوت یا سیاست مداخله جویی نکند،زیرا مردها بر خلاف زنان از ذهنشان بیشتر در تصمیم گیری کمک میگیرند تا قلبشان.
توضیحات جامع در این مورد:
http://yon.ir/9JW4
۲-برخلاف ادعای واهی و غلط نویسنده در این نامه هیچ اظهاری از ناقص بودن عقل فکری زنان نشده،بلکه اگر به متن عربی و ترجمه دقت کنید،کلمه "رأیهُن" به معنای "رای و تصمیم" بکار رفته!
۳-در بخش بعدی سخنان به حجاب و تاکید بر آن اشاره شده ،همچنین ماندن زن درخانه و تربیت فرزندان زیرا که در زمان حضرت علی و ائمه زنان مانند اکنون (در موارد استثنا) امور خاصی بیرون از منزل نداشتند و موثرترین نقش انها در جامعه تربیت فرزندان صالح بوده همانطور که اموری مانند جهاد،کار و امرار معاش بر عهده مردان بوده!
۴-در ادامه نامه که نویسنده بدلیل ترس از تخریب اصل شبهه نسبت به مطرح کردنش امتناع کرده حضرت علی به ظرافت زن اشاره داشته،همچنین زنان را به گل بهاری تشبیه کرده که نباید امور سخت و مردانه را به آنان واگذار کرد.لازم به ذکر است این خود باطل کننده اصل شبهه که در آن ادعا بر زن ستیزی امام علی است،بوده!
۵-در بخش پنجم اشاره به نوع رفتار با زن است که جالب است بدانید سخن آن زمان امام علی را علم پزشکی امروزه تایید کرده
اگر بخواهیم عامیانه نقلی بر این مقوله داشته باشیم منظور حضرت از زیاده روی در گرامی داشتن همان اصطلاح "لوس" کردن امروزی است چرا که گفته نشده عدم گرامی داشتن،بلکه به عدم افراط اشاره شده
نقل پزشکی در این مورد را در لینک زیر بخوانید:
http://yon.ir/4s5J
۶-بخش پایانی نیز یک مشت محکم در دهان ملحدانی است که ادعا دارند امام علی یک شخص مرد محور بوده و توصیه ای به جامعه مردان نداشته اند،در این بخش به پیشگیری مردان از غیرت بیجا اشاره شده و از آنها خواسته شده که با تدبیر از پیش امد هرگونه سختی در زندگی با تعصبهای بیجا،جلوگیری کنند،سپس نیز بر تقسیم کار میان مستخدمان نقلی مطرح شده
✖همانطور که در تشریح شبهه دقت داشتید،تمامی متن شبهه همراه با تحریف بوده و همچنین علاوه بر ان سانسور های زیادی در پی داشته
بزرگترین مشکل ملحدان با اسلام،قوانین انسانی این دین مانند حجاب و نجابت است زیراکه آنها خواستار یک جامعه حیوانی با روابط جنسی آزاد هستند و با عنوان های گوناگون سعی در تخریب اسلام پیش نظر جنس مونث را دارند
موضوع: نقد #شبهه (تخریب# زن در #اسلام)
شبهه مورد نقد و بررسی امروز به شرح زیر است:
تخریب شخصیت زن در اسلام
ای حسن از مشورت با زنها بپرهیز ، زبرا عقل و تصمیمشان ناقص است. با حجاب ، چشمشان را از دیدن مردم بازدار. اگر می توانی نگذار بیرون از خانه روند. زیرا سخت گیری در حجاب برایشان بهتر است و رفتن آنها بیرون از خانه همانند این است که شخص غیر مطمئنی را به خانه بیاوری. اگر میتوانی کاری کن غیر تو را نشناسند.
امام اول شیعیان - نامه 31 نهج البلاغه
موضوع نامه : وصیت به پسرش حسن
#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*
پـاسـخـنـامـہ:
⇦نویسنده شبهه در این موضوع مانند دیگر شبهات با تحریف یا سانسور اصل ترجمه و دروغ افکنی،سعی در تخریب چهره اسلام و خلیفه شیعیان را داشته چرا که لازم است به تحلیل متن اصلی نامه ۳۱ بپردازیم
(ترجمه نامه ۳۱ امام علی علیه السلام):
"در امور سیاسی کشور از مشورت با زنان بپرهیز، که رأی آنان زود سست میشود، و تصمیم آنان ناپایدار است. در پرده حجاب نگاهشان دار، تا نامحرمان را ننگرند، زیرا که سختگیری در پوشش، عامل سلامت و استواری آنان است. بیرون رفتن زنان بدتر از آن نیست که افراد غیر صالح را در میانشان آوری، و اگر بتوانی به گونهای زندگی کنی که غیر تو را نشناسند چنین کن. کاری که برتر از توانایی زن است به او وامگذار، که زن گل بهاری است، نه پهلوانی سخت کوش، مبادا در گرامی داشتن زن زیاده روی کنی که او را به طمع ورزی کشانده برای دیگران به ناروا شفاعت کند.
بپرهیز از غیرت نشان دادن بیجا که درستکار را به بیمار دلی، و پاکدامن را به بدگمانی رساند کار هر کدام از خدمتکارانت را معیّن کن که او را در برابر آن کار مسئول بدانی، که تقسیم درست کار سبب میشود کارها را به یکدیگر وا نگذارند، و در خدمت سستی نکنند."
متن و ترجمه بصورت فایل تصویری:
http://yon.ir/tb5E
✔تشریح:
۱- اصل نامه در مورد مقوله مشورت نبوده بلکه راجع به مشورت در امور سیاسی مملکت بوده،چرا که طبیعی است زن بدلیل وجود عواطف و احساسات بهتر است در اموری مانند قضاوت یا سیاست مداخله جویی نکند،زیرا مردها بر خلاف زنان از ذهنشان بیشتر در تصمیم گیری کمک میگیرند تا قلبشان.
توضیحات جامع در این مورد:
http://yon.ir/9JW4
۲-برخلاف ادعای واهی و غلط نویسنده در این نامه هیچ اظهاری از ناقص بودن عقل فکری زنان نشده،بلکه اگر به متن عربی و ترجمه دقت کنید،کلمه "رأیهُن" به معنای "رای و تصمیم" بکار رفته!
۳-در بخش بعدی سخنان به حجاب و تاکید بر آن اشاره شده ،همچنین ماندن زن درخانه و تربیت فرزندان زیرا که در زمان حضرت علی و ائمه زنان مانند اکنون (در موارد استثنا) امور خاصی بیرون از منزل نداشتند و موثرترین نقش انها در جامعه تربیت فرزندان صالح بوده همانطور که اموری مانند جهاد،کار و امرار معاش بر عهده مردان بوده!
۴-در ادامه نامه که نویسنده بدلیل ترس از تخریب اصل شبهه نسبت به مطرح کردنش امتناع کرده حضرت علی به ظرافت زن اشاره داشته،همچنین زنان را به گل بهاری تشبیه کرده که نباید امور سخت و مردانه را به آنان واگذار کرد.لازم به ذکر است این خود باطل کننده اصل شبهه که در آن ادعا بر زن ستیزی امام علی است،بوده!
۵-در بخش پنجم اشاره به نوع رفتار با زن است که جالب است بدانید سخن آن زمان امام علی را علم پزشکی امروزه تایید کرده
اگر بخواهیم عامیانه نقلی بر این مقوله داشته باشیم منظور حضرت از زیاده روی در گرامی داشتن همان اصطلاح "لوس" کردن امروزی است چرا که گفته نشده عدم گرامی داشتن،بلکه به عدم افراط اشاره شده
نقل پزشکی در این مورد را در لینک زیر بخوانید:
http://yon.ir/4s5J
۶-بخش پایانی نیز یک مشت محکم در دهان ملحدانی است که ادعا دارند امام علی یک شخص مرد محور بوده و توصیه ای به جامعه مردان نداشته اند،در این بخش به پیشگیری مردان از غیرت بیجا اشاره شده و از آنها خواسته شده که با تدبیر از پیش امد هرگونه سختی در زندگی با تعصبهای بیجا،جلوگیری کنند،سپس نیز بر تقسیم کار میان مستخدمان نقلی مطرح شده
✖همانطور که در تشریح شبهه دقت داشتید،تمامی متن شبهه همراه با تحریف بوده و همچنین علاوه بر ان سانسور های زیادی در پی داشته
بزرگترین مشکل ملحدان با اسلام،قوانین انسانی این دین مانند حجاب و نجابت است زیراکه آنها خواستار یک جامعه حیوانی با روابط جنسی آزاد هستند و با عنوان های گوناگون سعی در تخریب اسلام پیش نظر جنس مونث را دارند
۲.۲k
۱۴ فروردین ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۴)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.