قسمت دوم:حالا نوبت به ابهامات ما در مورد این فضیلت!! است.
قسمت دوم:حالا نوبت به ابهامات ما در مورد این فضیلت!! است.
1-اگر پیامبر ص به ابوبکر دستور نماز داده پس چرا با زحمتی که حتی قادر به راه رفتن نمی باشد به مسجد میرود و مشغول نماز می شود؟
2-آیا حضور پیامبر ص در مسجد برای تایید ابوبکر بوده و اگر این چنین است پس چرا او را کنار میزند و پیراهن او را میکشد و خود به نماز میایستد؟
3-اگر ابوبکر به پیامبر ص اقتدا نموده پس امامت او معنا ندارد مگر میشود هم امام بود و هم ماموم؟
4-اگر این نماز دلیل بر اولویت ابوبکر در خلافت است پس چرا مهاجرین و انصار و حتی خود ابوبکر در سقیفه به آن استناد نکردند؟
5-بر فرض ثبوت این موضوع چطور پیامبر ص در بستر بیماری وقتی امر میکند ابوبکر به جای او در مسجد امامت کند هذیان نمی گوید اما وقتی امر به آوردن قلم و کاغذ میکند و می فرماید بنویسم چیزی را که بعد از من گمراه نشوید عمر جسارت میکند که واگذارید این مرد را که هذیان میگوید.(به نقل از صحیح بخاری و صحیح مسلم و شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید و کامل ابن اثیر و تاریخ طبری و...)
در شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید آمده که عمر به ابن عباس میگوید :
پیامبر ص در حال مریضی خواست که #علی ع را به جانشینی خود نصب کند ولی من نگذاشتم،البته که او اراده کرده بود اما خدا نه!
6-اگر عقیده اهل سنت این است که عدالت در امام جماعت شرط نیست(در کنز العمال از قول رسول خدا ص آمده که نماز بخوانید پشت سر هر نیک و بدی و در آرا ائمه چهارگانه درباره شرایط امام جماعت حرفی از عدالت نیامده)
پس این نماز چه فضیلتی میتواند داشته باشد؟
اینقدر تناقض در مورد نماز ابوبکر زیاد بود که حتی طبری و ابن ابی الحدید بااعجاب گفتند «این مساله صحت گفتار شیعه را میرساند که میگوید ابوبکر به دستور عایشه نماز خوانده است»
ادامه دارد...
اصل و نسب و #مذهب ما را چو بخواهید
آغاز مسلمانی ما روز #غدیر است !
یا#علی ع
#غدیر
1-اگر پیامبر ص به ابوبکر دستور نماز داده پس چرا با زحمتی که حتی قادر به راه رفتن نمی باشد به مسجد میرود و مشغول نماز می شود؟
2-آیا حضور پیامبر ص در مسجد برای تایید ابوبکر بوده و اگر این چنین است پس چرا او را کنار میزند و پیراهن او را میکشد و خود به نماز میایستد؟
3-اگر ابوبکر به پیامبر ص اقتدا نموده پس امامت او معنا ندارد مگر میشود هم امام بود و هم ماموم؟
4-اگر این نماز دلیل بر اولویت ابوبکر در خلافت است پس چرا مهاجرین و انصار و حتی خود ابوبکر در سقیفه به آن استناد نکردند؟
5-بر فرض ثبوت این موضوع چطور پیامبر ص در بستر بیماری وقتی امر میکند ابوبکر به جای او در مسجد امامت کند هذیان نمی گوید اما وقتی امر به آوردن قلم و کاغذ میکند و می فرماید بنویسم چیزی را که بعد از من گمراه نشوید عمر جسارت میکند که واگذارید این مرد را که هذیان میگوید.(به نقل از صحیح بخاری و صحیح مسلم و شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید و کامل ابن اثیر و تاریخ طبری و...)
در شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید آمده که عمر به ابن عباس میگوید :
پیامبر ص در حال مریضی خواست که #علی ع را به جانشینی خود نصب کند ولی من نگذاشتم،البته که او اراده کرده بود اما خدا نه!
6-اگر عقیده اهل سنت این است که عدالت در امام جماعت شرط نیست(در کنز العمال از قول رسول خدا ص آمده که نماز بخوانید پشت سر هر نیک و بدی و در آرا ائمه چهارگانه درباره شرایط امام جماعت حرفی از عدالت نیامده)
پس این نماز چه فضیلتی میتواند داشته باشد؟
اینقدر تناقض در مورد نماز ابوبکر زیاد بود که حتی طبری و ابن ابی الحدید بااعجاب گفتند «این مساله صحت گفتار شیعه را میرساند که میگوید ابوبکر به دستور عایشه نماز خوانده است»
ادامه دارد...
اصل و نسب و #مذهب ما را چو بخواهید
آغاز مسلمانی ما روز #غدیر است !
یا#علی ع
#غدیر
۱.۳k
۲۷ شهریور ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۶)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.