شبهات وهابیت
شبهات وهابیت
حتما بخونید
تواین دوره شبهات ، جواب ها رو یادبگیریم خوبه
پاسخ به چهار شُبهه مهم وهابیت علیه شهادت #حضرت_زهرا(سلام الله)
شبهه اول؛ حدیث «فاطمة بضعة منی» در مذمت #حضرت_علی(علیه السلام) از پیامبر صادر شده است!
شبهه دوم؛ افسانه بودن شهادت #حضرت_فاطمه_زهرا(سلام الله).
شبهه سوم؛ چرا #علی(علیه السلام) نرفت درب منزل را باز کند؟
شبهه چهارم؛ اصلاً خانههای مدینه درب نداشتند؟!
شبهه اول؛ شأن صدور حدیث «فاطمة بضعة منی»
وهابیها شبههای ساختهاند مبنی بر اینکه حدیث «فاطمة بضعة منی» در مذمت #حضرت_علی(علیه السلام) از پیامبر صادر شده است!
توضیح: در کتاب «صحیح بخاری» حدیث ۳۱۱۰ آمده است که #پیامبر(صلی الله علیه واله) فرمودند: «فاطمة بضعة منی» یعنی: «فاطمه پاره تن من است». سپس به نقل از «مسور بن مخرمه» حدیثی جعلی نوشته است که: #علی(علیه السلام) میخواست «جُوِیریه» دختر ابوجهل را خواستگاری کند و به اصطلاح عامیانه بر سر #حضرت_زهرا(سلام الله) هوو بیاورد که #پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) این سخن را فرمودهاند و منظورشان این بود که: یا علی اگر بخواهی با دختر ابوجهل ازدواج کنی باید دختر مرا طلاق بدهی!!!
اما پاسخ این شبهه:
اولاً) طبق شهادت علمای رجال ـ مثل «ابن حجر» در جلد ۶ کتاب «العصابة»، ص ۹۴ ـ «مسور بن مخرمه» در سال دوم هجرت تازه به دنیا آمده بود. بنابراین ـ همانگونه که «ابوعلم» از علمای بزرگ دانشگاه الازهر نیز در ص ۱۷۰ کتاب «فاطمة الزهراء» نوشته است ـ روایت جعلی خواستگاری #علی(علیه السلام) از جویریه در سال دوم هجرت بوده است. پس در آن زمان یا «مسور» متولد نشده بود یا در قنداق بوده است!
ثانیاً) «جُوِیریة» تا سال هشتم هجرت کافر بود و ازدواج با کافر حرام است.
ثالثاً) این دختر تا زمان حیات #پیامبر(صلی الله علیه واله وسلم) ـ سال دهم هجرت ـ اصلا به مدینه نیامد تا این اتفاقات رخ دهد.
شبهه دوم؛ افسانه بودن شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله)
علمای وهابی جدیداً سخن مضحکی بر زبان میآورند که:#شهادت_حضرت_زهرا(سلام الله) از سال ۱۳۷۴ شمسی به تقویم ها اضافه شده است و تا قبل از آن این مسأله وجود نداشته است.
اما پاسخ این شبهه:
اولاً) «ابن تیمیه» رهبر وهابیها ـ یا بهتر است بگوییم خدا و پیغمبر وهابیها(!) ـ در کتاب جلد ۴ کتاب «منهاج السنة» ص ۲۲۰ نوشته است که: «کبس بیت فاطمه(سلام الله)» یعنی: «عوامل خلیفه وقت به زور وارد خانه #فاطمه(سلام الله) شدند».
ثانیاً) «جوینی» استاد «ذهبی»، در کتاب «فرائد السمطین» آورده است که پیامبر(صلی الله علیه واله وسلم) فرمودهاند: بعد از من میبینم که دخترم «مغمومة مغصوبة مقتولة» خواهد شد.
ثالثاً) «مرحوم کلینی» از #امام_صادق(علیه السلام) روایت کرده است که فرمود: مادرمان #فاطمه_زهرا(سلام الله) شهیده است.
رابعاً) «شهرستانی» در جلد اول کتاب «الملل والنحل» ص ۶۷ از «نظّام» نقل میکند که خلیفه دوم با لگد به شکم حضرت زهرا(سلام الله) زد و جنین او را سقط کرد.
خامساً) موضوع بالا را «ابن حجر» در «میزان الاعتدال» و «لسان المیزان» نیز نوشته است.
شبهه سوم؛ چرا #علی(علیه السلام) نرفت درب منزل را باز کند؟
شبهه دیگری مطرح میکنند مبنی بر اینکه: اگر #حضرت_علی(علیه السلام) در خانه حاضر بود چرا حضرت زهرا(سلام الله) درب منزل را باز کرد تا آن حادثه اتفاق افتد در حالی که باز کردن در توسط زن در صورت حاضر بودن مرد در منزل، خلاف غیرت مردان خصوصا مردان عرب است.
پاسخ:
اولاً) «ابن عساکر» در جلد ۴۲ کتاب «تاریخ دمشق» ص ۴۷۰ آورده است که:
پیامبر(صلی الله علیه واله وسلم) در خانه نشسته بود که در زدند و ایشان به ام سلمه گفتند: «یا أم السلمة قومی فافتحی له» یعنی: «ای أم سلمه! برخیز و در را باز کن».
ثانیاً) در جلد ۴۴ همین کتاب صفحه ۳۵ آمده است که: عمر بن خطاب آمد و دقّ الباب کرد، پیغمبر خانه بود ولی به #حضرت_خدیجه(سلام الله) فرمود: «افتحی یا خدیجة» یعنی: «ای خدیجه در را باز کن».
ثالثاً) در جلد اول کتاب «احتجاج طبرسی» ص ۲۹۲ آمده است که: روزی پیامبر(صلی الله علیه واله وسلم) در خانه نشسته بودند که امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) در زدند و پیامبر(صلی الله علیه وآله و سلم) به عایشه فرمود که: «افتحی له الباب» یعنی: «در را برای او(علی علیه السلام) باز کن». حال آیا علمای وهابی غیرتمندتر از پیامبرند؟!
رابعاً) طبق آنچه ابن تیمیه در کتاب «منهاج السنة» نوشته است، کسی در منزل را باز نکرد؛ بلکه مهاجمان به زور وارد خانه حضرت(سلام الله) شدند.
خامساً) قرآن کریم در آیه ۲۷ سوره نور میفرماید: «یا أیها الذین آمنوا لا تدخلوا بیوتا غیر بیوتکم حتی تستأنسوا» یعنی بدون اجازه به خانه کسی وارد نشوید.
و در جای دیگر میفرماید: «یا أیها الذین آمنوا لاتدخلوا بیوت النبی
حتما بخونید
تواین دوره شبهات ، جواب ها رو یادبگیریم خوبه
پاسخ به چهار شُبهه مهم وهابیت علیه شهادت #حضرت_زهرا(سلام الله)
شبهه اول؛ حدیث «فاطمة بضعة منی» در مذمت #حضرت_علی(علیه السلام) از پیامبر صادر شده است!
شبهه دوم؛ افسانه بودن شهادت #حضرت_فاطمه_زهرا(سلام الله).
شبهه سوم؛ چرا #علی(علیه السلام) نرفت درب منزل را باز کند؟
شبهه چهارم؛ اصلاً خانههای مدینه درب نداشتند؟!
شبهه اول؛ شأن صدور حدیث «فاطمة بضعة منی»
وهابیها شبههای ساختهاند مبنی بر اینکه حدیث «فاطمة بضعة منی» در مذمت #حضرت_علی(علیه السلام) از پیامبر صادر شده است!
توضیح: در کتاب «صحیح بخاری» حدیث ۳۱۱۰ آمده است که #پیامبر(صلی الله علیه واله) فرمودند: «فاطمة بضعة منی» یعنی: «فاطمه پاره تن من است». سپس به نقل از «مسور بن مخرمه» حدیثی جعلی نوشته است که: #علی(علیه السلام) میخواست «جُوِیریه» دختر ابوجهل را خواستگاری کند و به اصطلاح عامیانه بر سر #حضرت_زهرا(سلام الله) هوو بیاورد که #پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) این سخن را فرمودهاند و منظورشان این بود که: یا علی اگر بخواهی با دختر ابوجهل ازدواج کنی باید دختر مرا طلاق بدهی!!!
اما پاسخ این شبهه:
اولاً) طبق شهادت علمای رجال ـ مثل «ابن حجر» در جلد ۶ کتاب «العصابة»، ص ۹۴ ـ «مسور بن مخرمه» در سال دوم هجرت تازه به دنیا آمده بود. بنابراین ـ همانگونه که «ابوعلم» از علمای بزرگ دانشگاه الازهر نیز در ص ۱۷۰ کتاب «فاطمة الزهراء» نوشته است ـ روایت جعلی خواستگاری #علی(علیه السلام) از جویریه در سال دوم هجرت بوده است. پس در آن زمان یا «مسور» متولد نشده بود یا در قنداق بوده است!
ثانیاً) «جُوِیریة» تا سال هشتم هجرت کافر بود و ازدواج با کافر حرام است.
ثالثاً) این دختر تا زمان حیات #پیامبر(صلی الله علیه واله وسلم) ـ سال دهم هجرت ـ اصلا به مدینه نیامد تا این اتفاقات رخ دهد.
شبهه دوم؛ افسانه بودن شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله)
علمای وهابی جدیداً سخن مضحکی بر زبان میآورند که:#شهادت_حضرت_زهرا(سلام الله) از سال ۱۳۷۴ شمسی به تقویم ها اضافه شده است و تا قبل از آن این مسأله وجود نداشته است.
اما پاسخ این شبهه:
اولاً) «ابن تیمیه» رهبر وهابیها ـ یا بهتر است بگوییم خدا و پیغمبر وهابیها(!) ـ در کتاب جلد ۴ کتاب «منهاج السنة» ص ۲۲۰ نوشته است که: «کبس بیت فاطمه(سلام الله)» یعنی: «عوامل خلیفه وقت به زور وارد خانه #فاطمه(سلام الله) شدند».
ثانیاً) «جوینی» استاد «ذهبی»، در کتاب «فرائد السمطین» آورده است که پیامبر(صلی الله علیه واله وسلم) فرمودهاند: بعد از من میبینم که دخترم «مغمومة مغصوبة مقتولة» خواهد شد.
ثالثاً) «مرحوم کلینی» از #امام_صادق(علیه السلام) روایت کرده است که فرمود: مادرمان #فاطمه_زهرا(سلام الله) شهیده است.
رابعاً) «شهرستانی» در جلد اول کتاب «الملل والنحل» ص ۶۷ از «نظّام» نقل میکند که خلیفه دوم با لگد به شکم حضرت زهرا(سلام الله) زد و جنین او را سقط کرد.
خامساً) موضوع بالا را «ابن حجر» در «میزان الاعتدال» و «لسان المیزان» نیز نوشته است.
شبهه سوم؛ چرا #علی(علیه السلام) نرفت درب منزل را باز کند؟
شبهه دیگری مطرح میکنند مبنی بر اینکه: اگر #حضرت_علی(علیه السلام) در خانه حاضر بود چرا حضرت زهرا(سلام الله) درب منزل را باز کرد تا آن حادثه اتفاق افتد در حالی که باز کردن در توسط زن در صورت حاضر بودن مرد در منزل، خلاف غیرت مردان خصوصا مردان عرب است.
پاسخ:
اولاً) «ابن عساکر» در جلد ۴۲ کتاب «تاریخ دمشق» ص ۴۷۰ آورده است که:
پیامبر(صلی الله علیه واله وسلم) در خانه نشسته بود که در زدند و ایشان به ام سلمه گفتند: «یا أم السلمة قومی فافتحی له» یعنی: «ای أم سلمه! برخیز و در را باز کن».
ثانیاً) در جلد ۴۴ همین کتاب صفحه ۳۵ آمده است که: عمر بن خطاب آمد و دقّ الباب کرد، پیغمبر خانه بود ولی به #حضرت_خدیجه(سلام الله) فرمود: «افتحی یا خدیجة» یعنی: «ای خدیجه در را باز کن».
ثالثاً) در جلد اول کتاب «احتجاج طبرسی» ص ۲۹۲ آمده است که: روزی پیامبر(صلی الله علیه واله وسلم) در خانه نشسته بودند که امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) در زدند و پیامبر(صلی الله علیه وآله و سلم) به عایشه فرمود که: «افتحی له الباب» یعنی: «در را برای او(علی علیه السلام) باز کن». حال آیا علمای وهابی غیرتمندتر از پیامبرند؟!
رابعاً) طبق آنچه ابن تیمیه در کتاب «منهاج السنة» نوشته است، کسی در منزل را باز نکرد؛ بلکه مهاجمان به زور وارد خانه حضرت(سلام الله) شدند.
خامساً) قرآن کریم در آیه ۲۷ سوره نور میفرماید: «یا أیها الذین آمنوا لا تدخلوا بیوتا غیر بیوتکم حتی تستأنسوا» یعنی بدون اجازه به خانه کسی وارد نشوید.
و در جای دیگر میفرماید: «یا أیها الذین آمنوا لاتدخلوا بیوت النبی
۴.۹k
۱۰ بهمن ۱۳۹۳
دیدگاه ها (۳)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.