یکبار دگر علی (ع)
یکبار دگر علی (ع)
على نوریست که هر جستجوگری که حقیقتی را طلب کند نورش را در خودش می یابد تا بواسطه این نور سالک وادی حقیقت شود و سالک تا مدتها نمی داند که این نور چیست که او را از درون هدایت می کند تا اینکه شبی دیدارش می کند و آنگاه می فهمد این نور فهم جانش همان علی است.
علی را از یکایک کلامش می توان شناخت زیرا مطلق است ،دینش عقلش علمش ،روحش ،کلامش هدایتش و هویتش اینست که در عصر حاکمیت نیهیلیزم که غایت نسبی گرائیهای عرفی و شرعی و اخلاقی و فلسفی است فقط به نور علی می توان نجات یافت چون مطلق است.
علی عقل محض است دین محض است عشق محض است توحید محض است و انسان محض است و اینست که رسول خاتم او را مظهر سوره توحید نامیده است که سورهای محض و مطلق است که همه زنجیرهای علیت را نابود می کند. محض و مطلق و احد و صمد و بی تا و بی علت و بی تاریخ بودن آن درسی است که امروزه انسان آخرالزمان می تواند از نور علی بیابد و بدینگونه روح خود را از ظلمات نیهیلیزم دوران برهاند.
در قیامت آخرالزمان اگر میخواهی باشی، محض و مطلق باش یعنی علی وار باش وگرنه محکوم به نابودی! در آخرالزمان فقط على واران دل و جان و روح و عقل و ایمان سالم بدر می برند و مابقی هلاکند.
سلطان عارفان و صوفيان هزاره اخیر جهان ابن عربی در اواخر عمرش پس از آنهمه ادعاهای شگرف اقرار می کند که اگر به خطبه بیان امام علی دست نمی یافت شقی و گمراه از دنیا می رفت.
از مقاله " یکبار دگر علی (ع) " تألیف استاد علی اکبر خانجانی
على نوریست که هر جستجوگری که حقیقتی را طلب کند نورش را در خودش می یابد تا بواسطه این نور سالک وادی حقیقت شود و سالک تا مدتها نمی داند که این نور چیست که او را از درون هدایت می کند تا اینکه شبی دیدارش می کند و آنگاه می فهمد این نور فهم جانش همان علی است.
علی را از یکایک کلامش می توان شناخت زیرا مطلق است ،دینش عقلش علمش ،روحش ،کلامش هدایتش و هویتش اینست که در عصر حاکمیت نیهیلیزم که غایت نسبی گرائیهای عرفی و شرعی و اخلاقی و فلسفی است فقط به نور علی می توان نجات یافت چون مطلق است.
علی عقل محض است دین محض است عشق محض است توحید محض است و انسان محض است و اینست که رسول خاتم او را مظهر سوره توحید نامیده است که سورهای محض و مطلق است که همه زنجیرهای علیت را نابود می کند. محض و مطلق و احد و صمد و بی تا و بی علت و بی تاریخ بودن آن درسی است که امروزه انسان آخرالزمان می تواند از نور علی بیابد و بدینگونه روح خود را از ظلمات نیهیلیزم دوران برهاند.
در قیامت آخرالزمان اگر میخواهی باشی، محض و مطلق باش یعنی علی وار باش وگرنه محکوم به نابودی! در آخرالزمان فقط على واران دل و جان و روح و عقل و ایمان سالم بدر می برند و مابقی هلاکند.
سلطان عارفان و صوفيان هزاره اخیر جهان ابن عربی در اواخر عمرش پس از آنهمه ادعاهای شگرف اقرار می کند که اگر به خطبه بیان امام علی دست نمی یافت شقی و گمراه از دنیا می رفت.
از مقاله " یکبار دگر علی (ع) " تألیف استاد علی اکبر خانجانی
۲.۶k
۱۴ بهمن ۱۴۰۱
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.