بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت دوم :
و البته امامیه - تشیع تکتف را مبطل نماز می دانند. بدیهی است اگر فقهای اهل سنت، سند محکمی دال بر سنت رسول خدا (ص) بودن تکتف داشتند، آن را واجب اعلام مینمودند و نه مستحب. و حکم عقل و شرع این است که اگر امری در فقهی مستحب بیان شد و در حکمی واجب، مسلمان واجب را رعایت نماید.
بنابراین، نظر به این که تکتف بستن دست یا برخی تفاوتهای دیگر در اذان و نماز را خلیفه دوم دستور داد و نه تنها هیچ سندی، بلکه هیچ ادعایی هم نشد که این سنت رسول الله صلوات الله علیه و آله میباشد؛ معلوم میشود که ایشان همانگونه اقامه نماز مینمودند که اهل بیت علیهم السلام اقامه نموده و احکامش را به ما آموختهاند.
مسلمانان اهل سنت نیز اگر چه اغلب نمیدانند اما مجبور نیستند که دستهای خود را در نماز ببندند، چرا که خودشان میگویند: مستحب است، و برخی در نمازهای واجب یومیه، مکروه نیز بیان داشتهاند. مضافاً بر این که مجبور نیستند بین چهار خلیفه، حتماً به خلیفه دوم اقتدا نمایند، میتوانند به خلیفه چهارم و آخرین خلیفه خود امیر المؤمنین علیه السلام اقتدا نمایند که دیگر هیچ اختلافی در صورت نماز نیز باقی نماند. انشاء الله( پایان)
پاسخ قسمت دوم :
و البته امامیه - تشیع تکتف را مبطل نماز می دانند. بدیهی است اگر فقهای اهل سنت، سند محکمی دال بر سنت رسول خدا (ص) بودن تکتف داشتند، آن را واجب اعلام مینمودند و نه مستحب. و حکم عقل و شرع این است که اگر امری در فقهی مستحب بیان شد و در حکمی واجب، مسلمان واجب را رعایت نماید.
بنابراین، نظر به این که تکتف بستن دست یا برخی تفاوتهای دیگر در اذان و نماز را خلیفه دوم دستور داد و نه تنها هیچ سندی، بلکه هیچ ادعایی هم نشد که این سنت رسول الله صلوات الله علیه و آله میباشد؛ معلوم میشود که ایشان همانگونه اقامه نماز مینمودند که اهل بیت علیهم السلام اقامه نموده و احکامش را به ما آموختهاند.
مسلمانان اهل سنت نیز اگر چه اغلب نمیدانند اما مجبور نیستند که دستهای خود را در نماز ببندند، چرا که خودشان میگویند: مستحب است، و برخی در نمازهای واجب یومیه، مکروه نیز بیان داشتهاند. مضافاً بر این که مجبور نیستند بین چهار خلیفه، حتماً به خلیفه دوم اقتدا نمایند، میتوانند به خلیفه چهارم و آخرین خلیفه خود امیر المؤمنین علیه السلام اقتدا نمایند که دیگر هیچ اختلافی در صورت نماز نیز باقی نماند. انشاء الله( پایان)
۲۴۷
۲۹ آذر ۱۴۰۳
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.