آسیب شناسی موسیقی و تفکر ناسالم کی پاپ کره ای!(۱)
آسیبشناسی موسیقی و تفکر ناسالم کیپاپ کرهای!(۱)
متاسفانه فضای مجازی علیرغم تمام فواید، دارای مضراتی است که کم و بیش همگان با آنها آشنا شدهاند. فضای مجازی به معنای واقعی مجازیست و بسیاری از اشخاص، هنرمندان و هنرمندنماها و گروهها، چهرهای متفاوت از ذات و ماهیت وجودی خود عرضه میدارند و سیل عظیمی از دنبالهروها نیز ایشان را تنها بسته به همان اطلاعات درست یا غلط درج شده در پیجهای مجازی پذیرفته و دنبال میکنند.
موسیقی اما بعد از انقلاب که داشت مسیر فاخر خود را مییافت و ژانر اصیل در جایگاه واقعی خود قرار میگرفت، به یکباره زیر سیل عظیم انواع وارداتی که هرکدام مضرات بیشمار خود را در فرهنگی بیگانه به نوجوانان حقنه میکند به گوشه رانده شد. در این بین موسیقی پاپ سالم و با کیفیت نیز از رواج خوبی برخودار بوده و طرفداران انبوه خود را دارد لیکن مهمترین مشکل تهاجم فرهنگی در حوزه موسیقی در این برهه را میتوان موج موسیقی کیپاپ کرهای قلمداد کرد که در نوع خود تماما غیرقابل دریافت در فرهنگ ایرانی اسلامی است. ناگفته نماند هشدار خطر این موج موسیقایی اعتقادی تنها معطوف به مملکت ما نیست و به واسطه تعریفی که موج موسیقی کرهای از جنسیت و پوشش غیرمتعارف و مسائل اعتقادی و شیطانپرستی و دهها معضل دیگر دارد، از خود موسیقی این موج چشمبادامیها چیزی باقی نمیماند چراکه این بخش از پکیج کیپاپها تماما از موسیقی پاپیولار غربی تقلید شده و رهآوردی از مشرق زمین نیست.
متاسفانه بویژه طی دو سال اخیر میزان قابل توجهی از نوجوانان کشورمان، تنها بر مبنای آنچه که در محتواهای کیپاپ و گروه موسوم به «بیتیاس» به صورت بصری و شنیداری میبینند به این گروه علاقمند شده و هر روز بر طرفدارانشان در داخل افزوده میشود فارغ از اینکه این گروه از چه فلسفه مسمومی پیروی میکنند و خط مشی و سیاستگذاری فعالیتهایشان در سطح کلان کشور کره جنوبی ریلگذاری شده است.
متاسفانه فضای مجازی علیرغم تمام فواید، دارای مضراتی است که کم و بیش همگان با آنها آشنا شدهاند. فضای مجازی به معنای واقعی مجازیست و بسیاری از اشخاص، هنرمندان و هنرمندنماها و گروهها، چهرهای متفاوت از ذات و ماهیت وجودی خود عرضه میدارند و سیل عظیمی از دنبالهروها نیز ایشان را تنها بسته به همان اطلاعات درست یا غلط درج شده در پیجهای مجازی پذیرفته و دنبال میکنند.
موسیقی اما بعد از انقلاب که داشت مسیر فاخر خود را مییافت و ژانر اصیل در جایگاه واقعی خود قرار میگرفت، به یکباره زیر سیل عظیم انواع وارداتی که هرکدام مضرات بیشمار خود را در فرهنگی بیگانه به نوجوانان حقنه میکند به گوشه رانده شد. در این بین موسیقی پاپ سالم و با کیفیت نیز از رواج خوبی برخودار بوده و طرفداران انبوه خود را دارد لیکن مهمترین مشکل تهاجم فرهنگی در حوزه موسیقی در این برهه را میتوان موج موسیقی کیپاپ کرهای قلمداد کرد که در نوع خود تماما غیرقابل دریافت در فرهنگ ایرانی اسلامی است. ناگفته نماند هشدار خطر این موج موسیقایی اعتقادی تنها معطوف به مملکت ما نیست و به واسطه تعریفی که موج موسیقی کرهای از جنسیت و پوشش غیرمتعارف و مسائل اعتقادی و شیطانپرستی و دهها معضل دیگر دارد، از خود موسیقی این موج چشمبادامیها چیزی باقی نمیماند چراکه این بخش از پکیج کیپاپها تماما از موسیقی پاپیولار غربی تقلید شده و رهآوردی از مشرق زمین نیست.
متاسفانه بویژه طی دو سال اخیر میزان قابل توجهی از نوجوانان کشورمان، تنها بر مبنای آنچه که در محتواهای کیپاپ و گروه موسوم به «بیتیاس» به صورت بصری و شنیداری میبینند به این گروه علاقمند شده و هر روز بر طرفدارانشان در داخل افزوده میشود فارغ از اینکه این گروه از چه فلسفه مسمومی پیروی میکنند و خط مشی و سیاستگذاری فعالیتهایشان در سطح کلان کشور کره جنوبی ریلگذاری شده است.
۱.۲k
۰۵ تیر ۱۴۰۲
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.