آیات قرآن
آیات قرآن
آیا هرگاه مصیبتی به شما برسد درحالیکه دوبرابرش را به آنها (دشمن) وارد ساختید (باز از روی تعجب) گویید: این (مصیبت) از کجا (به ما که اهل ایمانیم رسید؟) بگو: این مصیبت را از دست خود کشیدید آری خدا بر هر چیز توانا است.(165) و آنچه روز مقابله دو گروه (کفر وایمان در احد) به شما وارد شد باذن خدا بود تا مومنان را معلوم کند(166)
و نیز معلوم شود حال آنهایی که (دردین) نفاق و دورویی کردند، و چون به آنها گفته شد:بیاید در راه خدا جهاد یا دفاع کنید. عذر آوردند اگر به فنون جنگی دانا بودیم (از شما تبعیت نموده و) به کارزار می آمدیم.
آن روز آنان(با آن که دعوی مسلمانی داشتند) به کفر نزدیک تر بودند تا به ایمان. بزبان چیزی را اظهار می کردند که در دل خلاف آن را پنهان داشتند، و خدا بر آنچه پنهان می دارند (از خود آنها) آگاه تر است (167)
(منافقان کسانی هستند که بعد از پایان جنگ احد دست به تبلیغات یاس آور زده و درخانه های خود) نشسته و به برادران خود گفتند اگر از ما پیروی می کردند کشته نمی شدند، به آنان بگو: اگر راست می گویید مرگ را از خودتان دور کنید. (168)
سوره آل عمران
این آیات نشون دهنده جداشدن صفوف مومنان از منافقان!
تفاسیر این آیات وسوالاتی که این آیات بهش جواب میده:
توجه به توانایی و قدرت خداوند، برطرف کننده هرگونه نگرانی و یاس مسلمانان نسبت به آینده
رنجها و شکست های جامعه ایمانی وسیله آزمایش برای معلوم نمودن صف مومنان استوار از غیر ایشان است
هرمصیبتی که به شما می رسد وسیله آزمایشی برای جداشدن صفوف مومنان و منافقان و مسلمانان سست ایمان است
برای رویارویی با کافران: درراه خدا بجنگید و یا لااقل از حریم خود دفاع کنید
منافقان به انگیزه سرباز زدن از پیکار مدعی بودند که حضور در میدان احد نوعی انتحار و خودکشی است نه جنگ و پیکار
مراد از نفاق در آیه به قرینه یومئذ اقرب اظهار ایمان و مخفی کردن کفر نیست، بلکه مرحله ای است بین ایمان و کفر به گونه ای با عملکرد های متفاوت گواهی به ایمان نزدیک می شوند و گاهی به کفر
منافقان موضع گیری خودشان را توجیه می کنند
ایمان انسان در شرایط و زمانهای مختلف فرق می کند
همه اصحاب پیامبر عادل نبودند
اشکالتراشی و اخلالگری از ترفندهای منافقان پس از روی نمودن مشکلات و سختیها به جامعه ایمانی برای تحکیم موقعیت خویش است
ادعای منافقان به اینکه تدبیر و سیاست آنان جلوگیر مرگ آنان است
منافقان روحیه خانواده شهدا را تضعیف می کنند
منافقان خود را رهبر فکری دیگران می دانند
خودمحوری و خود پسندی از ویژگیهای منافقان است
زنده ماندن حتی به بهانه پذیرش سلطه دشمنان و بیگانگان ارزشی در دیدگاه منافقان است
تفاسیر ازکتاب پاسخ های کوتاه و تفضیلی به یکصد وچهارده سوال قرآنی محمد حسن کلیدری تفاسیر استفاده شده تفسیر نور قرآن نامه تفسیر نسیم حیات و حتی وحتی تفسیییییر راهنما...
حتما بخونید.
آیا هرگاه مصیبتی به شما برسد درحالیکه دوبرابرش را به آنها (دشمن) وارد ساختید (باز از روی تعجب) گویید: این (مصیبت) از کجا (به ما که اهل ایمانیم رسید؟) بگو: این مصیبت را از دست خود کشیدید آری خدا بر هر چیز توانا است.(165) و آنچه روز مقابله دو گروه (کفر وایمان در احد) به شما وارد شد باذن خدا بود تا مومنان را معلوم کند(166)
و نیز معلوم شود حال آنهایی که (دردین) نفاق و دورویی کردند، و چون به آنها گفته شد:بیاید در راه خدا جهاد یا دفاع کنید. عذر آوردند اگر به فنون جنگی دانا بودیم (از شما تبعیت نموده و) به کارزار می آمدیم.
آن روز آنان(با آن که دعوی مسلمانی داشتند) به کفر نزدیک تر بودند تا به ایمان. بزبان چیزی را اظهار می کردند که در دل خلاف آن را پنهان داشتند، و خدا بر آنچه پنهان می دارند (از خود آنها) آگاه تر است (167)
(منافقان کسانی هستند که بعد از پایان جنگ احد دست به تبلیغات یاس آور زده و درخانه های خود) نشسته و به برادران خود گفتند اگر از ما پیروی می کردند کشته نمی شدند، به آنان بگو: اگر راست می گویید مرگ را از خودتان دور کنید. (168)
سوره آل عمران
این آیات نشون دهنده جداشدن صفوف مومنان از منافقان!
تفاسیر این آیات وسوالاتی که این آیات بهش جواب میده:
توجه به توانایی و قدرت خداوند، برطرف کننده هرگونه نگرانی و یاس مسلمانان نسبت به آینده
رنجها و شکست های جامعه ایمانی وسیله آزمایش برای معلوم نمودن صف مومنان استوار از غیر ایشان است
هرمصیبتی که به شما می رسد وسیله آزمایشی برای جداشدن صفوف مومنان و منافقان و مسلمانان سست ایمان است
برای رویارویی با کافران: درراه خدا بجنگید و یا لااقل از حریم خود دفاع کنید
منافقان به انگیزه سرباز زدن از پیکار مدعی بودند که حضور در میدان احد نوعی انتحار و خودکشی است نه جنگ و پیکار
مراد از نفاق در آیه به قرینه یومئذ اقرب اظهار ایمان و مخفی کردن کفر نیست، بلکه مرحله ای است بین ایمان و کفر به گونه ای با عملکرد های متفاوت گواهی به ایمان نزدیک می شوند و گاهی به کفر
منافقان موضع گیری خودشان را توجیه می کنند
ایمان انسان در شرایط و زمانهای مختلف فرق می کند
همه اصحاب پیامبر عادل نبودند
اشکالتراشی و اخلالگری از ترفندهای منافقان پس از روی نمودن مشکلات و سختیها به جامعه ایمانی برای تحکیم موقعیت خویش است
ادعای منافقان به اینکه تدبیر و سیاست آنان جلوگیر مرگ آنان است
منافقان روحیه خانواده شهدا را تضعیف می کنند
منافقان خود را رهبر فکری دیگران می دانند
خودمحوری و خود پسندی از ویژگیهای منافقان است
زنده ماندن حتی به بهانه پذیرش سلطه دشمنان و بیگانگان ارزشی در دیدگاه منافقان است
تفاسیر ازکتاب پاسخ های کوتاه و تفضیلی به یکصد وچهارده سوال قرآنی محمد حسن کلیدری تفاسیر استفاده شده تفسیر نور قرآن نامه تفسیر نسیم حیات و حتی وحتی تفسیییییر راهنما...
حتما بخونید.
۲.۱k
۱۷ تیر ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۳)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.