5سابقه شیعه و تشیع به استناد منابع اهل سنت
5سابقه شیعه و تشیع به استناد منابع اهل سنت
از این بیان گذشته، اهل سنت عمل اصحاب پیغمبر را حجّت میدانند و حدیثی از آن حضرت نقل مینمایند که فرمود:
انّ اصحابی کالنّجوم بایّهم اقتدیتم اهتدیتم
مگر ابو الفداء در تاریخ خود ننوشته که این چهار نفر از جمله اصحاب پیغمبر بودند که روز سقیفه بنی ساعده به همراهی علی از بیعت ابی بکر خودداری نمودند پس چرا عمل آنها و سرپیچی از بیعت را حجت نمیدانید با اینکه علماء اهل سنت نوشتهاند آنها محبوب خدا و پیغمبر بودند و ما هم پیرو آنها میباشیم که آنها پیرو علی علیه السّلام بودند پس بحکم حدیث منقوله اهل سنت ما راه هدایت را بدست آوردهایم.
- حافظ ابو نعیم اصفهانی در ص 172 جلد اول حلیة الاولیاء و ابن حجر مکّی در حدیث پنجم از چهل حدیثی که در صواعق محرقه در فضایل علی علیه السّلام آورده از ترمذی و حاکم از بریده نقل نمودهاند که رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود:
ان الله امرنی بحب اربعة و اخبرنی انه یحبهم یعنی خداوند مرا امر فرموده بدوستی چهار نفر و مرا خبر داده که آنها را دوست میدارد عرض کردند یا رسول اللّه آن چهار نفر کیانند فرمود علی ابن أبی طالب و ابو ذر و مقداد و سلمان.
- و ابن حجر در حدیث 39 از ترمذی و حاکم از أنس بن مالک نقل نموده که آن حضرت فرمود:
الجنة تشتاق الی ثلاثة علی و عمار و سلمان یعنی بهشت اشتیاق دارد بسوی سه نفر و آن سه نفر علی و عمار و سلماناند.
آیا اعمال و رفتار اصحاب خاص رسول خدا که محبوب خدا و پیغمبر و اهل بهشتاند سند نیست و حجّیت ندارد که مورد قبول مسلمانان باشد و بآنها ترتیب اثر بدهند؟
آیا خجالتآور نیست که اصحاب در نظر برخی همان عدهای باشند که موافقت با بازی سقیفه نمودند و بقیه صحابه پاک رسول اللّه صلی الله علیه و آله که مخالفت با مرام اهل سقیفه نمودند از درجه اعتبار ساقط و بیاثر باشند؟
#شیعه#ولایت#دفاع#امامت#وهابیت#ائمه#معصومین#قرآن#احادیث#تشیع#شبهای_پیشاور#شبهات#سلطان_الواعظین#دفاع_از_حریم_ولایت#سنی#پاسخ_به_شبهات#
از این بیان گذشته، اهل سنت عمل اصحاب پیغمبر را حجّت میدانند و حدیثی از آن حضرت نقل مینمایند که فرمود:
انّ اصحابی کالنّجوم بایّهم اقتدیتم اهتدیتم
مگر ابو الفداء در تاریخ خود ننوشته که این چهار نفر از جمله اصحاب پیغمبر بودند که روز سقیفه بنی ساعده به همراهی علی از بیعت ابی بکر خودداری نمودند پس چرا عمل آنها و سرپیچی از بیعت را حجت نمیدانید با اینکه علماء اهل سنت نوشتهاند آنها محبوب خدا و پیغمبر بودند و ما هم پیرو آنها میباشیم که آنها پیرو علی علیه السّلام بودند پس بحکم حدیث منقوله اهل سنت ما راه هدایت را بدست آوردهایم.
- حافظ ابو نعیم اصفهانی در ص 172 جلد اول حلیة الاولیاء و ابن حجر مکّی در حدیث پنجم از چهل حدیثی که در صواعق محرقه در فضایل علی علیه السّلام آورده از ترمذی و حاکم از بریده نقل نمودهاند که رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود:
ان الله امرنی بحب اربعة و اخبرنی انه یحبهم یعنی خداوند مرا امر فرموده بدوستی چهار نفر و مرا خبر داده که آنها را دوست میدارد عرض کردند یا رسول اللّه آن چهار نفر کیانند فرمود علی ابن أبی طالب و ابو ذر و مقداد و سلمان.
- و ابن حجر در حدیث 39 از ترمذی و حاکم از أنس بن مالک نقل نموده که آن حضرت فرمود:
الجنة تشتاق الی ثلاثة علی و عمار و سلمان یعنی بهشت اشتیاق دارد بسوی سه نفر و آن سه نفر علی و عمار و سلماناند.
آیا اعمال و رفتار اصحاب خاص رسول خدا که محبوب خدا و پیغمبر و اهل بهشتاند سند نیست و حجّیت ندارد که مورد قبول مسلمانان باشد و بآنها ترتیب اثر بدهند؟
آیا خجالتآور نیست که اصحاب در نظر برخی همان عدهای باشند که موافقت با بازی سقیفه نمودند و بقیه صحابه پاک رسول اللّه صلی الله علیه و آله که مخالفت با مرام اهل سقیفه نمودند از درجه اعتبار ساقط و بیاثر باشند؟
#شیعه#ولایت#دفاع#امامت#وهابیت#ائمه#معصومین#قرآن#احادیث#تشیع#شبهای_پیشاور#شبهات#سلطان_الواعظین#دفاع_از_حریم_ولایت#سنی#پاسخ_به_شبهات#
۱.۱k
۲۲ مهر ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.