شبهات ماه محرم
#شبهات_ماه_محرم
💢 چرا عبدالله بن جعفر، همسرحضرت زینب(س)، امام حسین (ع) را در سفر به کربلا همراهی نکرد؟
#پاسخ👇
مخالف فکری و سیاسی امام حسین(ع) نبود، بلکه از افراد دلسوز و خیرخواه بود که به امام حسین(ع) برخی راه حل ها را پیشنهاد کرد. از این رو بعد از آن که امام تصمیم می گیرد که به سوی عراق برود ، مخالفت نمی کند. دلیل.مخالف نبودن وی نیز این است که وی به - همسرش زینب(س) - اجازه داد کنار امام در کربلا حضور داشته باشد؛ حتی برخی از فرزندان او در کربلا به شهادت رسیدند.
در باره عدم حضور وی در کربلا چند احتمال وجود دارد:
برخی عقیده دارند که عبدالله بن جعفر به دلیل این که مریض.بود، در مدینه ماند، شاید در صورت تندرستی، او نیز در کربلا حضور پیدا می کرد.
برخی دیگر هم احتمال داده اند شرکت نکردن او به.اشاره و فرمان.امام بود تا عبدالله برای حفظ.بقیه بنی هاشم در مکه و مدینه باقی.بماند.
بعضی احتمال داده اند از کسانی بود که به سیدالشهدا نامه نوشت و از او خواست که از سفر به عراق منصرف شود. او از این که نتوانسته بود در واقعه کربلا شرکت کند، تأسف می خورد.
گرچه ظاهر جملات این است که وی مایل به شرکت در جنگ نبود، ولی نمی توان به ظاهر نامه اکتفا کرد، زیرا وی بعداز واقعه کربلا که در آن شرکت نکرد ، تاسف خورد. این نشان می دهد که وی اگر چه نامه ای مبنی بر انصراف امام از سفر به کوفه نوشت، اما وی مخالف حضور در کربلا نبود.
📗 فرهنگ عاشورا، جواد محدثی، ص298- 299
📗 دائره المعارف تشیع، جمعی از نویسندگان ، ج 11، ص 83
💢 چرا عبدالله بن جعفر، همسرحضرت زینب(س)، امام حسین (ع) را در سفر به کربلا همراهی نکرد؟
#پاسخ👇
مخالف فکری و سیاسی امام حسین(ع) نبود، بلکه از افراد دلسوز و خیرخواه بود که به امام حسین(ع) برخی راه حل ها را پیشنهاد کرد. از این رو بعد از آن که امام تصمیم می گیرد که به سوی عراق برود ، مخالفت نمی کند. دلیل.مخالف نبودن وی نیز این است که وی به - همسرش زینب(س) - اجازه داد کنار امام در کربلا حضور داشته باشد؛ حتی برخی از فرزندان او در کربلا به شهادت رسیدند.
در باره عدم حضور وی در کربلا چند احتمال وجود دارد:
برخی عقیده دارند که عبدالله بن جعفر به دلیل این که مریض.بود، در مدینه ماند، شاید در صورت تندرستی، او نیز در کربلا حضور پیدا می کرد.
برخی دیگر هم احتمال داده اند شرکت نکردن او به.اشاره و فرمان.امام بود تا عبدالله برای حفظ.بقیه بنی هاشم در مکه و مدینه باقی.بماند.
بعضی احتمال داده اند از کسانی بود که به سیدالشهدا نامه نوشت و از او خواست که از سفر به عراق منصرف شود. او از این که نتوانسته بود در واقعه کربلا شرکت کند، تأسف می خورد.
گرچه ظاهر جملات این است که وی مایل به شرکت در جنگ نبود، ولی نمی توان به ظاهر نامه اکتفا کرد، زیرا وی بعداز واقعه کربلا که در آن شرکت نکرد ، تاسف خورد. این نشان می دهد که وی اگر چه نامه ای مبنی بر انصراف امام از سفر به کوفه نوشت، اما وی مخالف حضور در کربلا نبود.
📗 فرهنگ عاشورا، جواد محدثی، ص298- 299
📗 دائره المعارف تشیع، جمعی از نویسندگان ، ج 11، ص 83
۱.۵k
۰۴ مهر ۱۳۹۶
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.