⭕️پرسش: چرا با وجود بیماری، امامت به امام سجاد علیهالسلا
⭕️پرسش: چرا با وجود بیماری، امامت به امام سجاد علیهالسلام واگذار شد؟
▪️بیماری امام سجاد علیهالسلام در واقعه عاشورا یک وضعیت موقتی بود که پس از آن دوره بهبود یافتند. این شرایط خاص، در حقیقت تجلی حکمت الهی بود؛ زیرا اگر ایشان در آن روزها بیمار نمیشد، میبایست در جهاد شرکت میکرد و به شهادت میرسید. در این صورت، در آن فضای خفقان پس از عاشورا، جامعه بیامام میشد و امامی نبود که مردم را به اسلام ناب هدایت کند. بنابراین، بیماری موقت امام سجاد علیهالسلام نه تنها مانعی برای امامت نبود، بلکه بخشی از برنامه الهی برای حفظ دین بود.
(برگرفته از: کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۱۸۷)
#عکس_نوشته
#پرسش_کلید_دانایی
#اعتقادی
#محرم
🔰مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی
@pasokhgoo
▪️بیماری امام سجاد علیهالسلام در واقعه عاشورا یک وضعیت موقتی بود که پس از آن دوره بهبود یافتند. این شرایط خاص، در حقیقت تجلی حکمت الهی بود؛ زیرا اگر ایشان در آن روزها بیمار نمیشد، میبایست در جهاد شرکت میکرد و به شهادت میرسید. در این صورت، در آن فضای خفقان پس از عاشورا، جامعه بیامام میشد و امامی نبود که مردم را به اسلام ناب هدایت کند. بنابراین، بیماری موقت امام سجاد علیهالسلام نه تنها مانعی برای امامت نبود، بلکه بخشی از برنامه الهی برای حفظ دین بود.
(برگرفته از: کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۱۸۷)
#عکس_نوشته
#پرسش_کلید_دانایی
#اعتقادی
#محرم
🔰مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی
@pasokhgoo
- ۳۰۹
- ۰۷ تیر ۱۴۰۵
دیدگاه ها (۲)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط