ردپای یهوددرواقعه عاشورا
ردپای یهوددرواقعه عاشورا
هیچ می دانیدکه چرانعل اسب درفرهنگ غرب ،خصوصادرفرهنگ یهودعلامت شانس وخوشبختی است.
داستان برمی گرددبه سال61هجری!
بعدازجریان عاشورا،یهودیان بغداد نعل اسب رابه عنوان علامت شانس بر سردر خانه هایشان نصب می کردندبه این معنی که به دیگران بفهمانند، این درحقیقت مابودیم که برپیکرامام شمااسب تاختیم.
پس ازمهاجرت تعدادی ازاین یهودیان به اروپا،این علامت نعل هم به همراهشان به اروپامنتقل شدوازآن پس نعل به عنوان علامت شانس دربین جوامع غربی نیزپذیرفته شد!
داستان جالب ترمی شود، زمانی که مابدانیم مادریزید یهودی بوده ویزیدتحت تعلیم دائی های خودقرارداشته است.
اینجاست که معنای(الهم العن اول ظالم،ظلم حق محمدوآل محمد)راعمیق تردرک می کنیم!
علامه کراجکی نکات تلخ و عبرت آموزی را بیان کرده است :
خانواده هایی در شام پس از حادثه کربلا با عناوین تازه ای معرفی شدند. مانند:
بنو السراویل ::فرزندان کسی بودند که لباس امام حسین را برداشته بودند
بنو السرج::فرزندان آنانی بودند که بر پیکر امام اسب تاختند و پس از جنگ نعل اسب ها را به مردم به قیمت بالایی فروختند و مردم نعل ها بر سر در خانه خود آویختند و به آن افتخار کردند
۱.علامه کراجکی در صفحه ی ۴۵ کتاب ((التعجب))
متأسفانه بصورت کاملاً ناآگاهانه بیشتر مردم عزیز ما از این حقیقت بی اطلاع هستند
آیت الله جوادی آملی فیلسوف و مفسر قرآن کریم در این خصوص اشاره داشتند:چنین تبلیغ میکردند
به این جهت که این اسب ها «نعوذ بالله » آدم های خارج از دین را لگدکوب کرده اند پس با ارزش می باشند و تبرک جستن به نعل اسب از موهومات بعد از حادثه کربلا شد!
هیچ می دانیدکه چرانعل اسب درفرهنگ غرب ،خصوصادرفرهنگ یهودعلامت شانس وخوشبختی است.
داستان برمی گرددبه سال61هجری!
بعدازجریان عاشورا،یهودیان بغداد نعل اسب رابه عنوان علامت شانس بر سردر خانه هایشان نصب می کردندبه این معنی که به دیگران بفهمانند، این درحقیقت مابودیم که برپیکرامام شمااسب تاختیم.
پس ازمهاجرت تعدادی ازاین یهودیان به اروپا،این علامت نعل هم به همراهشان به اروپامنتقل شدوازآن پس نعل به عنوان علامت شانس دربین جوامع غربی نیزپذیرفته شد!
داستان جالب ترمی شود، زمانی که مابدانیم مادریزید یهودی بوده ویزیدتحت تعلیم دائی های خودقرارداشته است.
اینجاست که معنای(الهم العن اول ظالم،ظلم حق محمدوآل محمد)راعمیق تردرک می کنیم!
علامه کراجکی نکات تلخ و عبرت آموزی را بیان کرده است :
خانواده هایی در شام پس از حادثه کربلا با عناوین تازه ای معرفی شدند. مانند:
بنو السراویل ::فرزندان کسی بودند که لباس امام حسین را برداشته بودند
بنو السرج::فرزندان آنانی بودند که بر پیکر امام اسب تاختند و پس از جنگ نعل اسب ها را به مردم به قیمت بالایی فروختند و مردم نعل ها بر سر در خانه خود آویختند و به آن افتخار کردند
۱.علامه کراجکی در صفحه ی ۴۵ کتاب ((التعجب))
متأسفانه بصورت کاملاً ناآگاهانه بیشتر مردم عزیز ما از این حقیقت بی اطلاع هستند
آیت الله جوادی آملی فیلسوف و مفسر قرآن کریم در این خصوص اشاره داشتند:چنین تبلیغ میکردند
به این جهت که این اسب ها «نعوذ بالله » آدم های خارج از دین را لگدکوب کرده اند پس با ارزش می باشند و تبرک جستن به نعل اسب از موهومات بعد از حادثه کربلا شد!
۱.۸k
۰۲ آذر ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.