@rahimpour azghadi
@rahimpour_azghadi
همه مفاهیم نظری و رویکردهای عملی ایمان و دینداری، تقسیم بر دو می شوند.
️نوع دردمندانه و نوع بی درد.
دو تیپ دیندار داریم، دینداران بی درد و دینداران دردمند.
انسان دینداری که دین برایش مسئولیت فردی و اجتماعی درست می کند و خواب و خوراک را از او می گیرد ، آسایش مادی را از او می گیرد، اما به او آرامش معنوی می دهد. مثل کسی که روی یک فلز گداخته راه می رود و نمی تواند آرام بنشیند و زندگی اش مثل اسپند روی آتش است. خوابش هم خواب نیست، خوابش بیداری است. جسمش خواب است، اما خودش خواب نیست.
کسانی هم از آن طرف هستند که حتی وقتی بیدارند، در واقع خوابند. متدین هم هستند، اهل نماز، روزه ، زیارت، ولی خوابند. بی دردند.
️همه اعتقادات اسلامی از این جهت قابل تقسیم به این دو نوعند.
اعتقاد به امام زمان و انتظار هم همین طور است.
️ما یک انتظار مسئولانه داریم و یک انتظار غیر مسئولانه ، انتظار دردمندان و انتظار بی دردها.
از هر کدام از این ها بپرسی وظایف منتظران ظهور چیست؟ یک فهرستی به شما می دهند.
️اگر از دسته بی دردها بپرسی وظایف منتظران ظهور چیست؟ می گویند: دعای ندبه ، هر جمعه با صدای بلند و عاشقانه یا مهدی گفتن و آقا بیا آقا بیا و دیگر هیچ ...
چرا، چراغانی نیمه شعبان هم هست. یک کسانی هزار و چند صد سال است که این جوری منتظر بوده اند.
یک دسته هم منتظران دردمند بوده اند، روی آتش انتظار جلز و ولز کرده اند. جان و مال و آبرویشان ، آسایش و خانواده شان و همه چیز را فدا کردند.
برای یک کسانی انتظار و دیگر مفاهیم ایمانی ،جزو شعائر و مناسک در حاشیه زندگی است.
یعنی جداگانه زندگی می کنند و نیمه شعبان هم جداگانه مناسک انتظار را به جا می آورند.
@rahimpour_azghadi
یک بنده خدایی آمده بود پیش من و می گفت من یک طرحی دارم برای تعجیل ظهور، صادقانه و خالصانه هم می گفت، گفتم این طرحت چیست که تا به حال به فکر هیچ کدام از علما نرسیده؟
گفت ملت را بسیج کنند، یک صبح جمعه تمام هفتاد میلیون با هم ، یک صدا بگویند یا مهدی! دیگر آقا حتماً می آیند، نمی شود که نیایند، این طرح ایشان بود برای تعجیل فرج!
️اصلاً تصور این ها از امام زمان و مفهوم انتظار و فرج ، مثل این است که یک آدمی رفته مسافرت و گفته برمی گردم اما نگفته کی و ما را گذاشته سر کار ، بعد هم به ما گفته که شما مرتب مرا صدا بزنید، من هر موقع عشقم کشید می آیم...
بعد اینجا هی بنشین و بگو آقا ما منتظریم، گرفتاری های ما را نمیبینی ؟ شما قرار بود زودتر بیایی! چرا دیر کردی؟
خلاصه اینکه ما یک چیزی داریم به نام مهدی بازی ، بازی انتظار ، من نمی خواهم این مناسک نیمه شعبان را رد کنم اما برای بعضی ها این مناسک ، قله و سقف انتظار است اما برای بعضی، این ها کف انتظار است ، نمادها و ظواهر انتظار است ، اما باطن انتظار کل زندگی شان را به آتش کشیده است.
زندگی کسی که منتظر عدالت جهانی است ، با زندگی کسی مثل من که این ها لق لقه زبانم هست، خیلی فرق دارد. انتظار یک سبک زندگی است ، نه ، تنها عجل علی ظهورک گفتن
"قیام خمینی تا قیام جهانی" نیمه شعبان ١٣٩٣
برای پیوستن به کانال #استاد #حسن_رحیم_پور_ازغدی روی لینک زیر کلیک کنید
@rahimpour_azghadi
همه مفاهیم نظری و رویکردهای عملی ایمان و دینداری، تقسیم بر دو می شوند.
️نوع دردمندانه و نوع بی درد.
دو تیپ دیندار داریم، دینداران بی درد و دینداران دردمند.
انسان دینداری که دین برایش مسئولیت فردی و اجتماعی درست می کند و خواب و خوراک را از او می گیرد ، آسایش مادی را از او می گیرد، اما به او آرامش معنوی می دهد. مثل کسی که روی یک فلز گداخته راه می رود و نمی تواند آرام بنشیند و زندگی اش مثل اسپند روی آتش است. خوابش هم خواب نیست، خوابش بیداری است. جسمش خواب است، اما خودش خواب نیست.
کسانی هم از آن طرف هستند که حتی وقتی بیدارند، در واقع خوابند. متدین هم هستند، اهل نماز، روزه ، زیارت، ولی خوابند. بی دردند.
️همه اعتقادات اسلامی از این جهت قابل تقسیم به این دو نوعند.
اعتقاد به امام زمان و انتظار هم همین طور است.
️ما یک انتظار مسئولانه داریم و یک انتظار غیر مسئولانه ، انتظار دردمندان و انتظار بی دردها.
از هر کدام از این ها بپرسی وظایف منتظران ظهور چیست؟ یک فهرستی به شما می دهند.
️اگر از دسته بی دردها بپرسی وظایف منتظران ظهور چیست؟ می گویند: دعای ندبه ، هر جمعه با صدای بلند و عاشقانه یا مهدی گفتن و آقا بیا آقا بیا و دیگر هیچ ...
چرا، چراغانی نیمه شعبان هم هست. یک کسانی هزار و چند صد سال است که این جوری منتظر بوده اند.
یک دسته هم منتظران دردمند بوده اند، روی آتش انتظار جلز و ولز کرده اند. جان و مال و آبرویشان ، آسایش و خانواده شان و همه چیز را فدا کردند.
برای یک کسانی انتظار و دیگر مفاهیم ایمانی ،جزو شعائر و مناسک در حاشیه زندگی است.
یعنی جداگانه زندگی می کنند و نیمه شعبان هم جداگانه مناسک انتظار را به جا می آورند.
@rahimpour_azghadi
یک بنده خدایی آمده بود پیش من و می گفت من یک طرحی دارم برای تعجیل ظهور، صادقانه و خالصانه هم می گفت، گفتم این طرحت چیست که تا به حال به فکر هیچ کدام از علما نرسیده؟
گفت ملت را بسیج کنند، یک صبح جمعه تمام هفتاد میلیون با هم ، یک صدا بگویند یا مهدی! دیگر آقا حتماً می آیند، نمی شود که نیایند، این طرح ایشان بود برای تعجیل فرج!
️اصلاً تصور این ها از امام زمان و مفهوم انتظار و فرج ، مثل این است که یک آدمی رفته مسافرت و گفته برمی گردم اما نگفته کی و ما را گذاشته سر کار ، بعد هم به ما گفته که شما مرتب مرا صدا بزنید، من هر موقع عشقم کشید می آیم...
بعد اینجا هی بنشین و بگو آقا ما منتظریم، گرفتاری های ما را نمیبینی ؟ شما قرار بود زودتر بیایی! چرا دیر کردی؟
خلاصه اینکه ما یک چیزی داریم به نام مهدی بازی ، بازی انتظار ، من نمی خواهم این مناسک نیمه شعبان را رد کنم اما برای بعضی ها این مناسک ، قله و سقف انتظار است اما برای بعضی، این ها کف انتظار است ، نمادها و ظواهر انتظار است ، اما باطن انتظار کل زندگی شان را به آتش کشیده است.
زندگی کسی که منتظر عدالت جهانی است ، با زندگی کسی مثل من که این ها لق لقه زبانم هست، خیلی فرق دارد. انتظار یک سبک زندگی است ، نه ، تنها عجل علی ظهورک گفتن
"قیام خمینی تا قیام جهانی" نیمه شعبان ١٣٩٣
برای پیوستن به کانال #استاد #حسن_رحیم_پور_ازغدی روی لینک زیر کلیک کنید
@rahimpour_azghadi
۲.۱k
۲۰ دی ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.