{% if state.amp %} {% else %} {% endif %}

چاپشلو

چاپشلو
کشت تا برداشت کنجد
بصورت دیم
کنجد را همراه بابذر هندوانه دراواخر فروردین بصورت دیدم میکارن(هندوانه را برای بذرش کشت میکنن) اگه زمستان برف زیادبیاد زراعت دیم خوب به عمل میاد ویا بارندگی بهار
وبعد درازنمیه شهریور تا اواخر شهریورماه زمانیکه برگ بوته کنجد زردرنگ شد و برگاش ریخت به این نشان هستش که کنجد رسیده بعدتوسط کارگر بوته هارا یکی یکی ازریشه درجمع آوری میکنن وهمانجا بصورت دسته بندی درمیارن بعداینکه آوردن آبادی اکثرا روی پشت بامها رو به بالا میزارن تا خشک بشه ودهانه کنجد بازبشه،خوب که خشک شد درچند نوبت اونهارا بصورت وارونه تکان میدن تاکنجد ها بریزه بعد ازتمیزکردن وخاک گیری (به تازگی با بادکولرآبی تمیزمیکنن) وسپس کنجدتمیزکروه میره داخل کیسه،چوبهای کنجد راهم درجایی انبار میکنن واسه هیزوم آن برای پخت نان خانگی درتنوراستفاده میکنن

سلام برهمگی دوستان صبحتون زیبا
دیدگاه ها (۳)

درودبرهمگی دوستان شبتون بخیرخسته نباشید

جوشوندن رب گوجه فرنگی بصورت طبیعی

چاپشلو،باغهای انگورنوبت صبح انگورهارا بازمیکنند و عصر آنهارا...

انگوری به بزرگی کودک وزن 3کیلو 420 گرم درگز

در حال بارگزاری

خطا در دریافت مطلب های مرتبط