بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
توجه توجه
رفع شبهات وابهامات توسط استادطالقانی
برخی ازعزیزان وعلاقمندان طب اسلامی وسنتی,برای آنهااین امرمشتبه گرددکه,چراایشان(استادطالقانی)نسبت به برخی مطالب استادخیراندیش, روازاده و...نظرداده ودرذیل نسخه ه هاومطالب آن اساتیدآنهاراتاییدمینمایدکه مثلا:مطلب یانسخه فوق ازاستادخیراندیش,موردتاییداستادطالقانی میباشدوهمچنین است ذکرهمین جمله درذیل احادیث وروایات.
مطالب فوق توسط روابط عمومی مجموعه احیاگران طب اسلامی به استادانتقال داده شدوایشان جوابیه فوق رابیان داشتند:
بسمه تعالی
باعرض سلام وارادت خدمت تمامی دوستداران طب شریف اسلامی سنتی,انشاالله که درذیل عنایات بی بی دوعالم حضرت صدیقه کبری محفوظ باشید.
ازدلسوزی ونگهبانی شماعزیزان ازاین طب شریف بسیارخرسندمیباشم.
الف_مجموعه احیاگران طب اسلامی,در دل خود دارای یک گروه کارشناسی قوی ازمحققین،مدرسین ودرمانگران طب اسلامی سنتی دارد.
مطالب ریشه ای وکلیدی ومورد نیاز اجتماع در این عرصه به گروه فوق عرضه وعموما پس از بررسی وبحث وتبادل نظر یک مطلب از آن خارج میشود.
حسب نظر بزرگواران وزحمتکشان, دوستان حقیر را بعنوان دهنده نظر نهایی وکارشناس ارشد انتخاب نمودندتاجهت همسو بودن اهداف ذیل تمام مطالب اسم حقیر ذکر گردد.
ب:درفضای مجازی مطالب سرگردان وبدون محتوا وبعضا تحریف شده زیاد است.
بسیار دیده شده نسخه ایکه متعلق به استادی نبوده به ایشان نسبت داده شده یا مطلبی که هرگز مورد تایید طب اسلامی وسنتی نمیباشد را به اسم این طب به مردم عرضه میدارندواینها در دراز مدت چیزی جز بدبینی و دلزدگی از طب اسلامی وسنتی برای مردم دربرنخواهد داشت.
یقینا دراین آشفته بازار نیاز مبرم است گروهی از متخصصین جهت رضای حق از وقت خود مایه بگذارند وسره را ازناسره برای مردم تفکیک کنند.
بسیاری از اساتید فوق ازهمکاران وبرخی مانند استادخیراندیش از افراد نزدیک بحقیر هستند که دربسیاری از زمینه ها باهم تشریک مساعی داریم و باهم دارای یک هدف دراین عرصه میباشیم و وقتی مطالب این اساتید توسط گروه ,,احیاگران طب اسلامی,, وحقیر تایید میشوند این دلالت براین ندارد که مطالب آن بزرگواران نیاز به تایید دارد بلکه بحث اینجاست که نسخه درمانی یامطلب فوق واقعا از ایشان وطب اسلامی سنتی میباشد یااینکه خیر مطلب را فقط به این عزیزان یاطب اسلامی سنتی منتسب کرده اند.
بسیار شده فردی مطالب اساتید مطرح را ابتر کرده ومطالبی هم از خود افزوده ودرفضای مجازی به اسم آن استاد پخش کرده است.
اینهاباید کارشناسی وآسیب شناسی شده وپیامهای اصیل باتایید (یعنی اصالت داشتن ازجهت انتساب) مجدد پخش شود تامردم عمومی باخیال راحتتری به آن متمایل شوند.
ج:
درخصوص احادیث وروایات هم عرض کنم حقیر عرض کردم زیر روایات واحادیث ذکر کنند مورد تاکید,نه مورد تایید.
احادیث طبی بسیار پیچیده هستند.
دراحادیث طبی علاوه بر بحث سندومنبع وسلسله که باید توسط علمای خاص که علم رجال,درایه و... تایید شود.
یقینا احادیث بعد از تایید توسط عالمان فوق باید توسط طبیبان ازجهات مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
مثلا اینکه در یک حدیث وارد شده دوشنبه حجامت کنید ودرحدیث وروایت دیگر یک معصوم دیگر فردی را از حجامت منع نموده ووقتی وارد میشویم میبینیم هر دو حدیث توسط علما ازنظر منبع وسند تایید شده است.
اینجا طبیب باید جهت تبیین این علم وارد عمل شود وبعنوان مثال میفرماید فرد اول حجامتش مصادف با دوشنبه اول ماه قمری بوده وفرد دیگر دوشنبه اش مصادف با وسط ماه قمری.
یا اولی دارای مزاج دم بوده ودمی سودا.
یقینا اینکه برخی احادیث وروایات عمومی واختصاصی است باید بررسی شود.
اینکه احادیث طبی براساس مکان,زمان(ماههای قمری,ساعات وحالات خورشیدوماه وگردش فصول),بسته به مزاج و... باید مورد بررسی طبیب قرار گیرندبحثی است جدی چون همه احادیث وروایات وآیات عمومی نیست وگاها نیازبه شرح طبی دارد نه شرح روایی.
مثلا درقرآن عسل بنام شفاء ذکر شده اما مصرف آن در مزاج دموی,صفراوی وبلغمی وسوداوی یکسان نیست ودر افرادیکه خیلی گرمایی هستند موجب عوارض جوش وگرگرفتگی وتپش قلب و... میشود.
اینجا آیه کلیتی رابیان نموده است برای عموم مردم.
اما وظیفه طبیب عنوان احکام جزیی است تابیان کندعسل دارای مزاج وطبع گرم است ودرافراد گرمایی باید کمتروبامصلحات مصرف گردد.
باتوجه به شرح های مذکور بازهم عنوان کردیم ذیل مطالب مربوط به احادیث وروایت و... بیاورند مورد تاکید حقیرنه تایید.
یعنی از لحاظ مختلف بسته به نیازهای مردم این حدیث مورد تاکید است ویقینا میدانیم همه احادیث مورد تاکید هستند.
درپایان یقین داریم که عملکرد مجموعه ما بی نقص نمیباشد.
لذا همینجا ازتمامی عزیزان وزحمتکشان درخواست میکنم که بار ارسال نظرات و
توجه توجه
رفع شبهات وابهامات توسط استادطالقانی
برخی ازعزیزان وعلاقمندان طب اسلامی وسنتی,برای آنهااین امرمشتبه گرددکه,چراایشان(استادطالقانی)نسبت به برخی مطالب استادخیراندیش, روازاده و...نظرداده ودرذیل نسخه ه هاومطالب آن اساتیدآنهاراتاییدمینمایدکه مثلا:مطلب یانسخه فوق ازاستادخیراندیش,موردتاییداستادطالقانی میباشدوهمچنین است ذکرهمین جمله درذیل احادیث وروایات.
مطالب فوق توسط روابط عمومی مجموعه احیاگران طب اسلامی به استادانتقال داده شدوایشان جوابیه فوق رابیان داشتند:
بسمه تعالی
باعرض سلام وارادت خدمت تمامی دوستداران طب شریف اسلامی سنتی,انشاالله که درذیل عنایات بی بی دوعالم حضرت صدیقه کبری محفوظ باشید.
ازدلسوزی ونگهبانی شماعزیزان ازاین طب شریف بسیارخرسندمیباشم.
الف_مجموعه احیاگران طب اسلامی,در دل خود دارای یک گروه کارشناسی قوی ازمحققین،مدرسین ودرمانگران طب اسلامی سنتی دارد.
مطالب ریشه ای وکلیدی ومورد نیاز اجتماع در این عرصه به گروه فوق عرضه وعموما پس از بررسی وبحث وتبادل نظر یک مطلب از آن خارج میشود.
حسب نظر بزرگواران وزحمتکشان, دوستان حقیر را بعنوان دهنده نظر نهایی وکارشناس ارشد انتخاب نمودندتاجهت همسو بودن اهداف ذیل تمام مطالب اسم حقیر ذکر گردد.
ب:درفضای مجازی مطالب سرگردان وبدون محتوا وبعضا تحریف شده زیاد است.
بسیار دیده شده نسخه ایکه متعلق به استادی نبوده به ایشان نسبت داده شده یا مطلبی که هرگز مورد تایید طب اسلامی وسنتی نمیباشد را به اسم این طب به مردم عرضه میدارندواینها در دراز مدت چیزی جز بدبینی و دلزدگی از طب اسلامی وسنتی برای مردم دربرنخواهد داشت.
یقینا دراین آشفته بازار نیاز مبرم است گروهی از متخصصین جهت رضای حق از وقت خود مایه بگذارند وسره را ازناسره برای مردم تفکیک کنند.
بسیاری از اساتید فوق ازهمکاران وبرخی مانند استادخیراندیش از افراد نزدیک بحقیر هستند که دربسیاری از زمینه ها باهم تشریک مساعی داریم و باهم دارای یک هدف دراین عرصه میباشیم و وقتی مطالب این اساتید توسط گروه ,,احیاگران طب اسلامی,, وحقیر تایید میشوند این دلالت براین ندارد که مطالب آن بزرگواران نیاز به تایید دارد بلکه بحث اینجاست که نسخه درمانی یامطلب فوق واقعا از ایشان وطب اسلامی سنتی میباشد یااینکه خیر مطلب را فقط به این عزیزان یاطب اسلامی سنتی منتسب کرده اند.
بسیار شده فردی مطالب اساتید مطرح را ابتر کرده ومطالبی هم از خود افزوده ودرفضای مجازی به اسم آن استاد پخش کرده است.
اینهاباید کارشناسی وآسیب شناسی شده وپیامهای اصیل باتایید (یعنی اصالت داشتن ازجهت انتساب) مجدد پخش شود تامردم عمومی باخیال راحتتری به آن متمایل شوند.
ج:
درخصوص احادیث وروایات هم عرض کنم حقیر عرض کردم زیر روایات واحادیث ذکر کنند مورد تاکید,نه مورد تایید.
احادیث طبی بسیار پیچیده هستند.
دراحادیث طبی علاوه بر بحث سندومنبع وسلسله که باید توسط علمای خاص که علم رجال,درایه و... تایید شود.
یقینا احادیث بعد از تایید توسط عالمان فوق باید توسط طبیبان ازجهات مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
مثلا اینکه در یک حدیث وارد شده دوشنبه حجامت کنید ودرحدیث وروایت دیگر یک معصوم دیگر فردی را از حجامت منع نموده ووقتی وارد میشویم میبینیم هر دو حدیث توسط علما ازنظر منبع وسند تایید شده است.
اینجا طبیب باید جهت تبیین این علم وارد عمل شود وبعنوان مثال میفرماید فرد اول حجامتش مصادف با دوشنبه اول ماه قمری بوده وفرد دیگر دوشنبه اش مصادف با وسط ماه قمری.
یا اولی دارای مزاج دم بوده ودمی سودا.
یقینا اینکه برخی احادیث وروایات عمومی واختصاصی است باید بررسی شود.
اینکه احادیث طبی براساس مکان,زمان(ماههای قمری,ساعات وحالات خورشیدوماه وگردش فصول),بسته به مزاج و... باید مورد بررسی طبیب قرار گیرندبحثی است جدی چون همه احادیث وروایات وآیات عمومی نیست وگاها نیازبه شرح طبی دارد نه شرح روایی.
مثلا درقرآن عسل بنام شفاء ذکر شده اما مصرف آن در مزاج دموی,صفراوی وبلغمی وسوداوی یکسان نیست ودر افرادیکه خیلی گرمایی هستند موجب عوارض جوش وگرگرفتگی وتپش قلب و... میشود.
اینجا آیه کلیتی رابیان نموده است برای عموم مردم.
اما وظیفه طبیب عنوان احکام جزیی است تابیان کندعسل دارای مزاج وطبع گرم است ودرافراد گرمایی باید کمتروبامصلحات مصرف گردد.
باتوجه به شرح های مذکور بازهم عنوان کردیم ذیل مطالب مربوط به احادیث وروایت و... بیاورند مورد تاکید حقیرنه تایید.
یعنی از لحاظ مختلف بسته به نیازهای مردم این حدیث مورد تاکید است ویقینا میدانیم همه احادیث مورد تاکید هستند.
درپایان یقین داریم که عملکرد مجموعه ما بی نقص نمیباشد.
لذا همینجا ازتمامی عزیزان وزحمتکشان درخواست میکنم که بار ارسال نظرات و
۳.۷k
۱۰ مرداد ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۵)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.