حدیث سد الابواب طهارت اهل بیت
#حدیث_سد_الابواب_طهارت_اهل_بیت
پرسش
❔ ارضا شدن و رابطه جنسی اهلبیت در مسجد !
🔅 در کتاب وسائل الشیعه از کتب معتبر شیعه بابی وجود دارد به نام"باب تحریم الجماع والانزال فی المسجد لغیر المعصوم" که درباره ارتباطی #جنسی و ارضا شدن در مسجد توضیحاتی میدهد.
➖ حسن عسکری از پدرانش از محمد نقل کرد ، شایسته نیست مومن به خدا و رسولش در مسجد در حال جنابت باشد مگر محمد و علی و "فاطمه" و حسن و حسین و برگزیدگان از آل ایشان !
📚 منبع:
وسائل الشیعة، الحر العاملی جلد1 صفحه489
🔅 در روایت دیگری در همین باب داریم:
➖ علی برادر و از نزدیکان من است و برای احدی جایز نیست که در مسجد با زنان نکاح کند مگر علی !
📚 منبع:
وسائل الشیعة، الحر العاملی جلد1 صفحه487
در آغاز هجرت پیامبر خدا به مدینه، از خانه برخی یاران پیامبر دری کوچک به مسجد پیامبر باز شد که به هنگام نیاز به حضور در مسجد از همان در وارد می شدند، تا آن که مطابق نقل شیعه و سنی ، از سوی خداوند، دستور آمد که همه درها به جز در خانه علی علیه السلام به #مسجد بسته شود و پس از آن تنها درِ خانه پیامبر اکرم و علی علیه السلام مستقیما به مسجد باز می شد.
🔸 امام حسن علیه السلام فرمود ؛
« پیامبر خدا، فرمان به بستن درهایی که از مسجدش می گذشت، بجز درِ [خانه] ما، داد. در این باره، حرفها زدند. پیامبر خدا فرمود: «من از پیشِ خود، درهای شما را نبستم و درِ [خانه] علی را بازنگذاشتم؛ بلکه از آنچه به من وحی می شود، پیروی می کنم و خداوند، فرمان به بستن آنها و گشودن درِ [خانه] علی داده است».
پس از آن، کسی جز پیامبر و پدرم، علی، در #مسجد جنب نمی شد؛ و فرزندان کسی جز پیامبر و پدرم، علی، در مسجد به دنیا نمی آمد، و این، کرامتی برای ما از سوی خداوند متعال بود و فضیلتی بود که در میان همه مردم، به ما اختصاص داشت.»
📚 امالی طوسی ص 565 _ بحار الانوار ج 103 ص 142
❕ امام باقر علیه السلام فرمود ؛
« در مدینه، غریبان نیازمندی که اسلام می آوردند، بسیار شدند و مسجد برای آنان، تنگ گشت. خداوند به پیامبرش وحی کرد: «مسجدت را پاک ساز و کسانی را که شب در مسجد می خوابند، از آن، بیرون کن و فرمان ده تا درِ خانه کسانی که از خانه هایشان دری به #مسجد باز می شود، بسته شود؛ بجز درِ [خانه] علی و محلّ سکونت فاطمه. و هرگز جُنُبی از آن عبور نکند و غریبی در آن نخوابد».
🔸 پیامبر خدا، فرمان به بستن درهای آنان، بجز درِ [خانه] علی علیه السلام داد و محل سکونت فاطمه علیها السلام را به حال خود، وا گذاشت.
آنگاه، پیامبر خدا دستور داد که برای مسلمانان، سایبانی درست کنند، ساخته شد و همان «صُفّه» بود و فرمان داد که غریبان و بینوایان، شب و روز در آن به سر برند. پس در آن، ساکن شدند و گِرد آمدند.»
📚 الکافی ج 5 ص 340
❕ در نقل دیگری پیامبر گرامی فرمود ؛
« ای علی بر هیچ کس، بجز من و تو، روا نیست که در این #مسجد، جُنُب شود. »
📚 سنن الترمذی: ج 5 ص 640 ، السنن الکبری: ج 7 ص 105 ، تاریخ دمشق: ج 42 ص 140 ، البدایة والنهایة: ج 7 ص 343 مسند البزّار: ج 4 ص 36 ، الصواعق المحرقة: ص 123
🔸 یا فرمود ؛
« در این مسجد، روا نیست که کسی جز من، علی، فاطمه، حسن و حسین، جُنُب شود و هر کس که از #خاندان من ( یعنی امامان ) باشد »
📚 الفقیه ج 3 ص 557 _ عیون الاخبار ج 2 ص 60
❕ یا فرمود ؛
« خداوند به موسی امر کرد که کسی حق سکنی گزیدن در مسجد و نکاح در آن و ورود در حالت جنابت به مسجد را ندارد جز #هارون و ذریه او ، علی هم برای من به منزله هارون است از برای موسی و هیچ کس حق نکاح با زنان درمسجد را ندارد جز علی و ذریه او ( از سایر امامان ) »
📚 وسائل الشیعه ج 2 ص 209 _ علل الشرائع ص 202
❕ پوشیده نیست که حقیقت این فضیلت، صرف اختصاص علی علیه السلام به نبستن در خانه آن حضرت نیست بلکه بیانگر طهارت علی و امامان است و بیان می کند که #مثلا علی علیه السلام می تواند در مسجد جنب شود و در حال جنابت در مسجد توقف کند و خوابیدن در مسجد برایش مکروه نیست، همان گونه که در مورد رسول خدا چنین بود.
🔸 زیرا غرض اصلی از بستن درها و ممنوعیت ها در این رابطه ، پیراستن مسجد از پلیدیها و دور ساختن #مکروهات و امور خانگی از آن بود.
❕ علی نیز مانند پیامبر بود که جنابت به عنوان پلیدی معنوی در او اثر نمی کرد و
پرسش
❔ ارضا شدن و رابطه جنسی اهلبیت در مسجد !
🔅 در کتاب وسائل الشیعه از کتب معتبر شیعه بابی وجود دارد به نام"باب تحریم الجماع والانزال فی المسجد لغیر المعصوم" که درباره ارتباطی #جنسی و ارضا شدن در مسجد توضیحاتی میدهد.
➖ حسن عسکری از پدرانش از محمد نقل کرد ، شایسته نیست مومن به خدا و رسولش در مسجد در حال جنابت باشد مگر محمد و علی و "فاطمه" و حسن و حسین و برگزیدگان از آل ایشان !
📚 منبع:
وسائل الشیعة، الحر العاملی جلد1 صفحه489
🔅 در روایت دیگری در همین باب داریم:
➖ علی برادر و از نزدیکان من است و برای احدی جایز نیست که در مسجد با زنان نکاح کند مگر علی !
📚 منبع:
وسائل الشیعة، الحر العاملی جلد1 صفحه487
در آغاز هجرت پیامبر خدا به مدینه، از خانه برخی یاران پیامبر دری کوچک به مسجد پیامبر باز شد که به هنگام نیاز به حضور در مسجد از همان در وارد می شدند، تا آن که مطابق نقل شیعه و سنی ، از سوی خداوند، دستور آمد که همه درها به جز در خانه علی علیه السلام به #مسجد بسته شود و پس از آن تنها درِ خانه پیامبر اکرم و علی علیه السلام مستقیما به مسجد باز می شد.
🔸 امام حسن علیه السلام فرمود ؛
« پیامبر خدا، فرمان به بستن درهایی که از مسجدش می گذشت، بجز درِ [خانه] ما، داد. در این باره، حرفها زدند. پیامبر خدا فرمود: «من از پیشِ خود، درهای شما را نبستم و درِ [خانه] علی را بازنگذاشتم؛ بلکه از آنچه به من وحی می شود، پیروی می کنم و خداوند، فرمان به بستن آنها و گشودن درِ [خانه] علی داده است».
پس از آن، کسی جز پیامبر و پدرم، علی، در #مسجد جنب نمی شد؛ و فرزندان کسی جز پیامبر و پدرم، علی، در مسجد به دنیا نمی آمد، و این، کرامتی برای ما از سوی خداوند متعال بود و فضیلتی بود که در میان همه مردم، به ما اختصاص داشت.»
📚 امالی طوسی ص 565 _ بحار الانوار ج 103 ص 142
❕ امام باقر علیه السلام فرمود ؛
« در مدینه، غریبان نیازمندی که اسلام می آوردند، بسیار شدند و مسجد برای آنان، تنگ گشت. خداوند به پیامبرش وحی کرد: «مسجدت را پاک ساز و کسانی را که شب در مسجد می خوابند، از آن، بیرون کن و فرمان ده تا درِ خانه کسانی که از خانه هایشان دری به #مسجد باز می شود، بسته شود؛ بجز درِ [خانه] علی و محلّ سکونت فاطمه. و هرگز جُنُبی از آن عبور نکند و غریبی در آن نخوابد».
🔸 پیامبر خدا، فرمان به بستن درهای آنان، بجز درِ [خانه] علی علیه السلام داد و محل سکونت فاطمه علیها السلام را به حال خود، وا گذاشت.
آنگاه، پیامبر خدا دستور داد که برای مسلمانان، سایبانی درست کنند، ساخته شد و همان «صُفّه» بود و فرمان داد که غریبان و بینوایان، شب و روز در آن به سر برند. پس در آن، ساکن شدند و گِرد آمدند.»
📚 الکافی ج 5 ص 340
❕ در نقل دیگری پیامبر گرامی فرمود ؛
« ای علی بر هیچ کس، بجز من و تو، روا نیست که در این #مسجد، جُنُب شود. »
📚 سنن الترمذی: ج 5 ص 640 ، السنن الکبری: ج 7 ص 105 ، تاریخ دمشق: ج 42 ص 140 ، البدایة والنهایة: ج 7 ص 343 مسند البزّار: ج 4 ص 36 ، الصواعق المحرقة: ص 123
🔸 یا فرمود ؛
« در این مسجد، روا نیست که کسی جز من، علی، فاطمه، حسن و حسین، جُنُب شود و هر کس که از #خاندان من ( یعنی امامان ) باشد »
📚 الفقیه ج 3 ص 557 _ عیون الاخبار ج 2 ص 60
❕ یا فرمود ؛
« خداوند به موسی امر کرد که کسی حق سکنی گزیدن در مسجد و نکاح در آن و ورود در حالت جنابت به مسجد را ندارد جز #هارون و ذریه او ، علی هم برای من به منزله هارون است از برای موسی و هیچ کس حق نکاح با زنان درمسجد را ندارد جز علی و ذریه او ( از سایر امامان ) »
📚 وسائل الشیعه ج 2 ص 209 _ علل الشرائع ص 202
❕ پوشیده نیست که حقیقت این فضیلت، صرف اختصاص علی علیه السلام به نبستن در خانه آن حضرت نیست بلکه بیانگر طهارت علی و امامان است و بیان می کند که #مثلا علی علیه السلام می تواند در مسجد جنب شود و در حال جنابت در مسجد توقف کند و خوابیدن در مسجد برایش مکروه نیست، همان گونه که در مورد رسول خدا چنین بود.
🔸 زیرا غرض اصلی از بستن درها و ممنوعیت ها در این رابطه ، پیراستن مسجد از پلیدیها و دور ساختن #مکروهات و امور خانگی از آن بود.
❕ علی نیز مانند پیامبر بود که جنابت به عنوان پلیدی معنوی در او اثر نمی کرد و
۶.۷k
۰۱ اسفند ۱۳۹۷
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.