پارت 3
پارت 3
#افسانه_ارسلان
پسرک غربی با دیدن غلام ها و برده های سیاه و رنگین پوست که کارهای سخت و پر زحمتی را برای اربابانشان انجام می دهند به ارسلان که شاهزاده ایرانی است می گوید:« خدای ما با همه انسان ها به مساوات رفتار می کنه، ولی مردم خودتون رو ببین؟ شما برای آدم ها جایگاهی پست تر از دیگران قائلید، این نظام برده داری دیگه چیه؟ خدای ما همچین اجازه ای نمیده! همه انسان ها باهم برابرند.»
گویی جملات یک مرد مسلمان پارسی در دهان این پسرک اروپایی گذاشته شده است، در حالی که حتی مشخص نیست خدایی که آن ها از او یاد می کنند همان خدای یگانه و خدای مسیح، موسی و محمد است یا نه؟ نظام برده داری که می توان اوج آن را در همان دوره تاریخی در میان غربی ها و اقوام گوناگون اروپایی و مسیحی دید در این انیمه نه تنها دیده نشده بلکه با تهمت زدن این نظام غیر انسانی به ایرانی ها آن ها را مردمانی نشان می دهند که با گرویدن به دین اسلام چنین خوی و خصلت غیر انسانی را در تمدن پیشرفته خود پی گرفته اند.
این در حالی است که تاریخ و اسناد غیر قابل انکار تاریخی در جهان گواه این ادعا هستند که ایرانیان چه پیش از اسلام و چه پس از آن برده دار نبوده اند و این کار را عملی زشت و به دور از انسانیت می دانسته اند. حتی در کارهایی سنگین و بدنی همچون درست کردن بناهای عظیم مانند پرسپولیس و تخت جمشید، سندهای تاریخی معتبری در موزه های جهان و حتی سنگ نوشته هایی در بنای تخت جمشید موجود است که نشان می دهد فرماندهان و کارفرماهای پارسی به کارگرها و مهندسین معمار در گذشته بابت کارشان دستمزد پرداخت می کرده اند و حتی قرارداد و بیمه نیز داشته اند. در این شرایط فیلمی غیر منصفانه و کاملا با سوء قصد قبلی ایرانیان باستان را برده دار نشان می دهد که نه تنها مورد قبول ایرانی ها نیست بلکه هر مستشرق و انسان اهل فرهنگ و اهل تاریخی این تحریف ها را بازشناخته و وجود آن را در اثری که باید هنرش موجب رشد و تعالی جامعه و مردمش باشد رد خواهد کرد.
نکته آخر این که در نهایت نیز فیلمساز خود را از زیر بار این اتهامات به جا، خارج ساخته و در مصاحبه ای مطبوعاتی علت پرداختنش به داستانی راجع به شاهزاده ای ایرانی در ادوار گذشته ایران را اینچنین بیان کرده است که او عاشق فرهنگ و تمدن ایرانی است و با این اثر خود، در واقع دارد علاقه شخصی خود را بیان می کند؛ در حالی که مشخص است او با ساخت این اثر بجز توهین و افترا و تهمت ارمغان دیگری برای ایرانیان متمدن و صلح جو و نوع دوست نداشته است
#نظر_یادتون_نره
#افسانه_ارسلان
پسرک غربی با دیدن غلام ها و برده های سیاه و رنگین پوست که کارهای سخت و پر زحمتی را برای اربابانشان انجام می دهند به ارسلان که شاهزاده ایرانی است می گوید:« خدای ما با همه انسان ها به مساوات رفتار می کنه، ولی مردم خودتون رو ببین؟ شما برای آدم ها جایگاهی پست تر از دیگران قائلید، این نظام برده داری دیگه چیه؟ خدای ما همچین اجازه ای نمیده! همه انسان ها باهم برابرند.»
گویی جملات یک مرد مسلمان پارسی در دهان این پسرک اروپایی گذاشته شده است، در حالی که حتی مشخص نیست خدایی که آن ها از او یاد می کنند همان خدای یگانه و خدای مسیح، موسی و محمد است یا نه؟ نظام برده داری که می توان اوج آن را در همان دوره تاریخی در میان غربی ها و اقوام گوناگون اروپایی و مسیحی دید در این انیمه نه تنها دیده نشده بلکه با تهمت زدن این نظام غیر انسانی به ایرانی ها آن ها را مردمانی نشان می دهند که با گرویدن به دین اسلام چنین خوی و خصلت غیر انسانی را در تمدن پیشرفته خود پی گرفته اند.
این در حالی است که تاریخ و اسناد غیر قابل انکار تاریخی در جهان گواه این ادعا هستند که ایرانیان چه پیش از اسلام و چه پس از آن برده دار نبوده اند و این کار را عملی زشت و به دور از انسانیت می دانسته اند. حتی در کارهایی سنگین و بدنی همچون درست کردن بناهای عظیم مانند پرسپولیس و تخت جمشید، سندهای تاریخی معتبری در موزه های جهان و حتی سنگ نوشته هایی در بنای تخت جمشید موجود است که نشان می دهد فرماندهان و کارفرماهای پارسی به کارگرها و مهندسین معمار در گذشته بابت کارشان دستمزد پرداخت می کرده اند و حتی قرارداد و بیمه نیز داشته اند. در این شرایط فیلمی غیر منصفانه و کاملا با سوء قصد قبلی ایرانیان باستان را برده دار نشان می دهد که نه تنها مورد قبول ایرانی ها نیست بلکه هر مستشرق و انسان اهل فرهنگ و اهل تاریخی این تحریف ها را بازشناخته و وجود آن را در اثری که باید هنرش موجب رشد و تعالی جامعه و مردمش باشد رد خواهد کرد.
نکته آخر این که در نهایت نیز فیلمساز خود را از زیر بار این اتهامات به جا، خارج ساخته و در مصاحبه ای مطبوعاتی علت پرداختنش به داستانی راجع به شاهزاده ای ایرانی در ادوار گذشته ایران را اینچنین بیان کرده است که او عاشق فرهنگ و تمدن ایرانی است و با این اثر خود، در واقع دارد علاقه شخصی خود را بیان می کند؛ در حالی که مشخص است او با ساخت این اثر بجز توهین و افترا و تهمت ارمغان دیگری برای ایرانیان متمدن و صلح جو و نوع دوست نداشته است
#نظر_یادتون_نره
۳.۵k
۲۷ بهمن ۱۳۹۹
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.