سخن خدا
#سخن_خدا
ﻭَ ﺍﻟﻠَّﺎﺗِﻲ ﻳَﺄْﺗِﻴﻦَ ﺍﻟْﻔَﺎﺣِﺸَﺔَ ﻣِﻦْ ﻧِّﺴَﺂﺋِﻜُﻢْ ﻓَﺎﺳْﺘَﺸْﻬِﺪُﻭﺍْ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻦَّ ﺃَﺭْﺑَﻌَﺔً ﻣِّﻨْﻜُﻢْ ﻓَﺈِﻥْ ﺷَﻬِﺪُﻭﺍْ ﻓَﺄَﻣْﺴِﻜُﻮﻫُﻦَّ ﻓِﻲ ﺍﻟْﺒُﻴُﻮﺕِ ﺣَﺘَّﻲ ﻳَﺘَﻮَﻓَّﺎﻫُﻦَّ ﺍﻟْﻤَﻮْﺕُ ﺃَﻭْ ﻳَﺠْﻌَﻞَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻟَﻬُﻦَّ ﺳَﺒِﻴﻠﺎً
ﻭﺍﺯ ﺯﻧﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﺯﻧﺎ ﺷﻮﻧﺪ، ﭘﺲ ﭼﻬﺎﺭ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﺷﻤﺎ (ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ) ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺷﺎﻫﺪ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ، ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺩﺍﺩﻧﺪ، ﺁﻥ ﺯﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ (ﻱ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ) ﻧﮕﺎﻩ ﺩﺍﺭﻳﺪ، ﺗﺎ ﻣﺮﮔﺸﺎﻥ ﻓﺮﺍ ﺭﺳﺪ، ﻳﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺭﺍﻫﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﺪ (ﻭ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺟﺪﻳﺪﻱ ﺑﻴﺎﻭﺭﺩ)
#قرآن_سوره_نساء_آیه_۱۵
#زنا
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ:
ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺩﻳﮕﺮ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ، ﺣﺪﻭﺩ ﺍﻟﻬﻲ ﻭ ﺳﻨﮕﺴﺎﺭ ﻭ ﺷﻠﺎّﻕ ﺍﺳﺖ.(٢٥)
ﺑﻌﻀﻲ ﺁﻳﻪ ﺭﺍ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﺴﺎﺣﻘﻪ ﻭ ﻫﻤﺠﻨﺲ ﺑﺎﺯﻱ ﺯﻧﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﺠﻤﻊ ﺍﻟﺒﻴﺎﻥ ﺭﻭﺍﻳﺘﻲ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻧﻘﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﻣﺆﻳّﺪ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ.(٢٦)
ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻳﺘﻲ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ ﻛﻪ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻱ ﺣﺒﺲ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺯﻥ ﺯﻧﺎﻛﺎﺭ، ﺩﺭ ﺟﺎﻫﻠﻴّﺖ ﻧﻴﺰ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﺳﻠﺎم ﺩﺭ ﺁﻏﺎﺯ ﺁﻥ ﺭﺍ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﻲ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺍﺳﻠﺎم ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺍﺯ ﺣﺒﺲ ﺑﻪ ﺍﺟﺮﺍﻱ ﺣﺪّ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.(٢٧)
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:
١- ﺑﺮﺍﻱ ﺣﻔﻆ ﺁﺑﺮﻭ ﻭ ﺷﺮﻑ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ، ﺍﺳﻠﺎم ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺯﻧﺎ، ﭼﻬﺎﺭ ﺷﺎﻫﺪ ﻣﻘﺮّﺭ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺣﺘّﻲ ﺍﮔﺮ ﺳﻪ ﺷﺎﻫﺪ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﺩﻫﻨﺪ، ﻫﺮ ﺳﻪ ﺷﻠﺎّﻕ ﻣﻲ ﺧﻮﺭﻧﺪ، ﻭﻟﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﻗﺘﻞ، ﺩﻭ ﺷﺎﻫﺪ ﻛﺎﻓﻲ ﺍﺳﺖ. «ﺍﺭﺑﻌﺔ ﻣﻨﻜﻢ»
٢- ﺷﺎﻫﺪ ﺑﺮ ﺯﻧﺎ، ﻫﻢ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﺮﺩ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﻢ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ، ﺗﺎ ﺩﺭ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺟﺮم، ﺩﻗّﺖ ﻟﺎﺯم ﺻﻮﺭﺕ ﮔﻴﺮﺩ. «ﺍﺭﺑﻌﺔ ﻣﻨﻜﻢ»
٣- ﮔﻮﺍﻫﻲ ﺑﺮ ﺯﻧﺎ ﻭﺍﺟﺐ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻓﺎِﻥ ﺷﻬﺪﻭﺍ»
٤- ﺩﺭ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﺑﻪ ﻋﻠﻢ ﺧﻮﺩ ﺍﻛﺘﻔﺎ ﻧﻜﻨﻴﻢ، ﮔﻮﺍﻫﻲ ﻟﺎﺯم ﺍﺳﺖ. «ﻓﺎﻥ ﺷﻬﺪﻭﺍ ﻓﺎﻣﺴﻜﻮﻫﻦّ»
٥ - ﻛﻴﻔﺮ ﺯﻥ ﺯﻧﺎﻛﺎﺭ، ﺣﺒﺲ ﺩﺭ «ﺧﺎﻧﻪ» ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﻫﺎﻱ ﻋﻤﻮﻣﻲ، ﻛﻪ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﻓﺴﺎﺩ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﻴﺎﻣﻮﺯﺩ. «ﻓﺎﻣﺴﻜﻮﻫﻦّ ﻓﻲ ﺍﻟﺒﻴﻮﺕ»
٦- ﺣﺒﺲ ﺯﻥ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ، ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺴﺖ ﻛﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺭﺍ ﻓﺎﺳﺪ ﻧﻜﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣﺤﺮﻭم ﺑﻤﺎﻧﺪ ﻭ ﻣﻴﺪﺍﻧﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻟﺬّﺕ ﭘﻴﺪﺍ ﻧﻜﻨﺪ. «ﻓﺄﻣﺴﻜﻮﻫﻦّ»
٧- ﺑﺮﺍﻱ ﺳﺎﻟﻢ ﺳﺎﺯﻱ ﻭ ﭘﺎﻛﺴﺎﺯﻱ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﺣﺒﺲ ﻣﺠﺮم ﻟﺎﺯم ﺍﺳﺖ. «ﻓﺄﻣﺴ
ﻭَ ﺍﻟﻠَّﺎﺗِﻲ ﻳَﺄْﺗِﻴﻦَ ﺍﻟْﻔَﺎﺣِﺸَﺔَ ﻣِﻦْ ﻧِّﺴَﺂﺋِﻜُﻢْ ﻓَﺎﺳْﺘَﺸْﻬِﺪُﻭﺍْ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻦَّ ﺃَﺭْﺑَﻌَﺔً ﻣِّﻨْﻜُﻢْ ﻓَﺈِﻥْ ﺷَﻬِﺪُﻭﺍْ ﻓَﺄَﻣْﺴِﻜُﻮﻫُﻦَّ ﻓِﻲ ﺍﻟْﺒُﻴُﻮﺕِ ﺣَﺘَّﻲ ﻳَﺘَﻮَﻓَّﺎﻫُﻦَّ ﺍﻟْﻤَﻮْﺕُ ﺃَﻭْ ﻳَﺠْﻌَﻞَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﻟَﻬُﻦَّ ﺳَﺒِﻴﻠﺎً
ﻭﺍﺯ ﺯﻧﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﺮﺗﻜﺐ ﺯﻧﺎ ﺷﻮﻧﺪ، ﭘﺲ ﭼﻬﺎﺭ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﻣﻴﺎﻥ ﺷﻤﺎ (ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ) ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺷﺎﻫﺪ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ، ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺩﺍﺩﻧﺪ، ﺁﻥ ﺯﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ (ﻱ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ) ﻧﮕﺎﻩ ﺩﺍﺭﻳﺪ، ﺗﺎ ﻣﺮﮔﺸﺎﻥ ﻓﺮﺍ ﺭﺳﺪ، ﻳﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺭﺍﻫﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﺪ (ﻭ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺟﺪﻳﺪﻱ ﺑﻴﺎﻭﺭﺩ)
#قرآن_سوره_نساء_آیه_۱۵
#زنا
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ:
ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺩﻳﮕﺮ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ، ﺣﺪﻭﺩ ﺍﻟﻬﻲ ﻭ ﺳﻨﮕﺴﺎﺭ ﻭ ﺷﻠﺎّﻕ ﺍﺳﺖ.(٢٥)
ﺑﻌﻀﻲ ﺁﻳﻪ ﺭﺍ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﺴﺎﺣﻘﻪ ﻭ ﻫﻤﺠﻨﺲ ﺑﺎﺯﻱ ﺯﻧﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﺠﻤﻊ ﺍﻟﺒﻴﺎﻥ ﺭﻭﺍﻳﺘﻲ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻧﻘﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﻣﺆﻳّﺪ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ.(٢٦)
ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻳﺘﻲ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ ﻛﻪ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻱ ﺣﺒﺲ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺯﻥ ﺯﻧﺎﻛﺎﺭ، ﺩﺭ ﺟﺎﻫﻠﻴّﺖ ﻧﻴﺰ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﺳﻠﺎم ﺩﺭ ﺁﻏﺎﺯ ﺁﻥ ﺭﺍ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﻲ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺍﺳﻠﺎم ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺍﺯ ﺣﺒﺲ ﺑﻪ ﺍﺟﺮﺍﻱ ﺣﺪّ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.(٢٧)
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:
١- ﺑﺮﺍﻱ ﺣﻔﻆ ﺁﺑﺮﻭ ﻭ ﺷﺮﻑ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ، ﺍﺳﻠﺎم ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺯﻧﺎ، ﭼﻬﺎﺭ ﺷﺎﻫﺪ ﻣﻘﺮّﺭ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺣﺘّﻲ ﺍﮔﺮ ﺳﻪ ﺷﺎﻫﺪ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﺩﻫﻨﺪ، ﻫﺮ ﺳﻪ ﺷﻠﺎّﻕ ﻣﻲ ﺧﻮﺭﻧﺪ، ﻭﻟﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﻗﺘﻞ، ﺩﻭ ﺷﺎﻫﺪ ﻛﺎﻓﻲ ﺍﺳﺖ. «ﺍﺭﺑﻌﺔ ﻣﻨﻜﻢ»
٢- ﺷﺎﻫﺪ ﺑﺮ ﺯﻧﺎ، ﻫﻢ ﺑﺎﻳﺪ ﻣﺮﺩ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﻢ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ، ﺗﺎ ﺩﺭ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺟﺮم، ﺩﻗّﺖ ﻟﺎﺯم ﺻﻮﺭﺕ ﮔﻴﺮﺩ. «ﺍﺭﺑﻌﺔ ﻣﻨﻜﻢ»
٣- ﮔﻮﺍﻫﻲ ﺑﺮ ﺯﻧﺎ ﻭﺍﺟﺐ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻓﺎِﻥ ﺷﻬﺪﻭﺍ»
٤- ﺩﺭ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﺑﻪ ﻋﻠﻢ ﺧﻮﺩ ﺍﻛﺘﻔﺎ ﻧﻜﻨﻴﻢ، ﮔﻮﺍﻫﻲ ﻟﺎﺯم ﺍﺳﺖ. «ﻓﺎﻥ ﺷﻬﺪﻭﺍ ﻓﺎﻣﺴﻜﻮﻫﻦّ»
٥ - ﻛﻴﻔﺮ ﺯﻥ ﺯﻧﺎﻛﺎﺭ، ﺣﺒﺲ ﺩﺭ «ﺧﺎﻧﻪ» ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﻫﺎﻱ ﻋﻤﻮﻣﻲ، ﻛﻪ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﻓﺴﺎﺩ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﻴﺎﻣﻮﺯﺩ. «ﻓﺎﻣﺴﻜﻮﻫﻦّ ﻓﻲ ﺍﻟﺒﻴﻮﺕ»
٦- ﺣﺒﺲ ﺯﻥ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ، ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺴﺖ ﻛﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺭﺍ ﻓﺎﺳﺪ ﻧﻜﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣﺤﺮﻭم ﺑﻤﺎﻧﺪ ﻭ ﻣﻴﺪﺍﻧﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻟﺬّﺕ ﭘﻴﺪﺍ ﻧﻜﻨﺪ. «ﻓﺄﻣﺴﻜﻮﻫﻦّ»
٧- ﺑﺮﺍﻱ ﺳﺎﻟﻢ ﺳﺎﺯﻱ ﻭ ﭘﺎﻛﺴﺎﺯﻱ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﺣﺒﺲ ﻣﺠﺮم ﻟﺎﺯم ﺍﺳﺖ. «ﻓﺄﻣﺴ
۷۰۲
۱۶ شهریور ۱۴۰۲
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.