در اینجا بد نیست متن شکایت مردی را از زنش که در یکی از مج
در اینجا بد نیست متن شکایت مردی را از زنش که در یکی از مجلات زنانه درج شده بود ذکر کنم تا معلوم شود اوضاع حاضر، زنان را به صورت چه موجوداتی درآورده است.
در آن نامه چنین نوشته است:
«زنم در موقع خواب به یک دلقک درست و حسابی مبدل میگردد. موقع خواب برای اینکه موهایش خراب نشود یک کلاه توری بزرگ به سرش میبندد. بعد لباس خواب میپوشد. در این موقع است که جلو آئینه میزتوالت مینشیند و گریم صورتش را با شیرپاک کن میشوید. وقتی رویش را برمیگرداند احساس میکنم او زن من نیست زیرا اصلًا شکل سابق را ندارد. ابروهایش را تراشیده و چون مداد ابرو را پاک کرده بی ابرو میشود. از صورتش بوی نامطبوعی به مشام من میرسد زیرا کرِمی که برای چین و چروک به صورتش میمالد بوی کافور میدهد و مرا به یاد قبرستان میاندازد. کاش کار به همین جا ختم میشد، ولی این تازه مقدمه کار است. چند دقیقه ای در اتاق راه میرود و جمع و جور میکند آنگاه کلفت خانه را صدا میکند و میگوید کیسه ها را بیاور. کلفت با چهار کیسه متقالی بالا میآید.
خانم روی تخت میخوابد و کلفت کیسه ها را به دست و پای او میکند و بیخ آن را با نخ میبندد. چون ناخنهای دست و پایش مانیکور شده و دراز است، برای اینکه به لحاف نگیرد و چندشش نشود و احیاناً نشکند دست و پای خود را در کیسه میکند و به همین ترتیب میخوابد.».
آری این است زنی که بر اثر به اصطلاح بیحجابی «آزاد» شده به صورت نیروی فعال اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی درآمده است! آنکه اسلام نمیخواهد این است که زن به صورت چنین موجود مهملی درآید که کارش فقط استهلاک ثروت و فاسد کردن اخلاق اجتماع و خراب کردن بنیان خانواده باشد. اسلام با فعالیت واقعی اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی هرگز مخالف نیست. متون اسلام و تاریخ اسلام گواه این مطلب است.
استاد مطهری، مسئله حجاب، ص99
#استاد_شهید_مرتضی_مطهری #کتاب #مسئله_حجاب
در آن نامه چنین نوشته است:
«زنم در موقع خواب به یک دلقک درست و حسابی مبدل میگردد. موقع خواب برای اینکه موهایش خراب نشود یک کلاه توری بزرگ به سرش میبندد. بعد لباس خواب میپوشد. در این موقع است که جلو آئینه میزتوالت مینشیند و گریم صورتش را با شیرپاک کن میشوید. وقتی رویش را برمیگرداند احساس میکنم او زن من نیست زیرا اصلًا شکل سابق را ندارد. ابروهایش را تراشیده و چون مداد ابرو را پاک کرده بی ابرو میشود. از صورتش بوی نامطبوعی به مشام من میرسد زیرا کرِمی که برای چین و چروک به صورتش میمالد بوی کافور میدهد و مرا به یاد قبرستان میاندازد. کاش کار به همین جا ختم میشد، ولی این تازه مقدمه کار است. چند دقیقه ای در اتاق راه میرود و جمع و جور میکند آنگاه کلفت خانه را صدا میکند و میگوید کیسه ها را بیاور. کلفت با چهار کیسه متقالی بالا میآید.
خانم روی تخت میخوابد و کلفت کیسه ها را به دست و پای او میکند و بیخ آن را با نخ میبندد. چون ناخنهای دست و پایش مانیکور شده و دراز است، برای اینکه به لحاف نگیرد و چندشش نشود و احیاناً نشکند دست و پای خود را در کیسه میکند و به همین ترتیب میخوابد.».
آری این است زنی که بر اثر به اصطلاح بیحجابی «آزاد» شده به صورت نیروی فعال اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی درآمده است! آنکه اسلام نمیخواهد این است که زن به صورت چنین موجود مهملی درآید که کارش فقط استهلاک ثروت و فاسد کردن اخلاق اجتماع و خراب کردن بنیان خانواده باشد. اسلام با فعالیت واقعی اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی هرگز مخالف نیست. متون اسلام و تاریخ اسلام گواه این مطلب است.
استاد مطهری، مسئله حجاب، ص99
#استاد_شهید_مرتضی_مطهری #کتاب #مسئله_حجاب
۶.۷k
۱۵ شهریور ۱۳۹۹
دیدگاه ها (۴)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.