عن الامام المجتبی علیه آلاف التحیة و الثناء
عن الامام المجتبی علیه آلاف التحیة و الثناء
خلافت فقط شایسته کسی ست که به روش رسول خدا(ص) برود
و به طاعتِ خداوند متعال عمل کند. و به جانم سوگند
که ما اهل بیت پرچمهای هدایت و چراغهای پرهیزگاری هستیم.
عن الامام المجتبی انما الخلیفة من سار بسیرة رسول الله(ص)
وعمل بطاعة الله ولعمری انا لاعلام الهدی و منار التقی
[تحف العقول ص233]
حضرت امام حسن مجتبی علیه افضل صلوات المصلین
به یقین بدانید که شما هرگز تقوا را نشناسید تا آن که صفت هدایت را بشناسید
و هـرگز به پیمان قـرآن تمسک پیدا نمی کنیـد تا کسانی را که دورش انداختند
بشناسید و هرگز قرآن را چنان که شایسته تلاوت است تلاوت نمی کنید تا آنها
را که تحریفش کردند بشناسید هرگاه این را شناختید بدعتها وبرخود بستن ها
را خواهید شناخت و دروغ بر خدا و تحریف را خواهید دانست
و خواهید دید که آن که اهل هوی است چگونه سقوط خواهد کرد.
[تحف العقول/ ص227]
امام مجتبی ارواح جمیع العالمین لتراب مقدمه الفداء
مقدمه ی سعادت را شناخت باطل و دشمن و اهل بدعت و ضلال می داند.
چهل حدیث تصویری از امام حسن مجتبی(ع)
http://ahlolbait.com/article/7509/
( روضه امام مجتبی علیه السلام از زبان ایت الله مجتهدی حجم 6 مگ )
http://98media.ir/film-download/Qzd3RnU/
برخی نکات
1_این حدیث شناخت مدعیان دروغین و اهل بدعت و اهل باطل و شناخت دشمن را چند بار گفته ام و باز از طرح آن خسته نمی شوم از بس مطالب و معارف بلند و عرفان قرآنی و شیعی در آن موج می زند. و در دهها بمبست راه گشاست.
2_باطل و دشمن هم دشمن خارجی و کفار است و هم دشمن داخلی و منافقین و مذبذبین و اهل بدعت و هم بزک کنندگان دشمن و منکران طرح دشمنی دشمن و هم اهل هوا و هوس و هم فرق ضاله و هم نفس اماره بالسوء خود ما و هم دیگر موارد. که امروزه اگر کسی خود را از داخل از جهت علم و عمل و معنویت و اقتصاد و عقلانیت واقعی و شناخت دین تقویت کند آسیب بسیار بسیار کمتری از اهل جهالت و اهل هوا و اهل نفاق و اهل کفر خواهد خورد. تمام آسیب ها از اول تا به آخر به رها کردن عقل و شرع باز می گردد.
3_این حدیث با اصول عالی اسلام مطابقت دارد. لذا در شعائر اصلی دین با لا اله (الا الله) ، فمن یکفر بالطاغوت (و یومن بالله) مواجه هستیم. تا خدایان پوشالی شناخته و طرد نشوند راه به شناخت خدای واقعی نداریم. و تا طواغیت شناخته و طرد نشوند راه به توحید و حکومت الهی نداریم.
4_امروز در جامعه بیش از همیشه نیازمند به علوم معتبر دینی و رعایت معلومات عقلی و شرعی و اجرای عمومی و همگانی و همیشگی این ها هستیم. علم بی عمل و عمل بی علم، اتلاف عمر و هرز استعدادهاست.
5_نیاز به شناخت باطل به طور تفصیلی و در تمام موارد سابق و فعلی و لاحق نیست. اما شناخت کلی حتما نیاز است و این دایره خود طبقاتی دارد. که از کفار حربی و منافقین شروع شده و حتی به برادر و همنشین و همسر و همسایه و مدیر و رئیس و مرئوس و معلم انسان که مشغول ترویج علوم کم ثمر است و حتی خادم یا والدین و فامیل انسان هم می رسد. و هر که آگاهانه تخلف آشکار از عقل و شرع می کند به خود و دیگران لطمه جدی می زند.
6_در حدیث شریف دوم امام مجتبی(ع) به زیبایی بیان می فرماید که حکومت از آن کسی است که سنت پیامبر خدا را پیاده کند. و طبیعتا عمل درست، متوقف بر شناخت معتبر است لذا حاکم اسلامی باید عالم به سنت و دستورات پیامبر خدا باشد. و دیگران ولو در سایر رشته ها ذو فنون باشند محترمند اما شایستگی حکومت بر مسلمین را ندارند. و اشخاص بعد از علم باید عامل به معلومات عقلی و شرعی خود باشند. چه بسیار افرادی که ساعتها برای شما حرفهای زیبا می زنند اما در عمل از هر بی دینی بی دین تر هستند. بر منافع شخصی خود لعاب دینی می کشند یا حرفهای انسانی و بشردوستانه زیادی می زنند اما وجدان و خداترسی ندارند. و خطر اینها از جهاتی مشکل تر است چون مقابل مسلمات دینی و بدیهیات سنت پیامبر اکرم(ص) چه توجیه ها و چه تاویل های عجیبی که نمی کنند و در آخر شما متهم به سطحی نگری و کم سوادی و اعوجاج می شوید. اعوذ بالله من انفسنا و شرورهم.
لذا حضرت مجتبی(ع) به درستی فرمود حاکم اسلامی ( و هر کسی که بر احوال جمع کوچک و بزرگی گماشته می شود) باید آگاه به سنت نبوی و قرآن کریم و عامل به این معلومات و خداترس باشد. و خدا ترسی به حرافی و کلمات جذاب و کتابهای مکرر و کثرت سالهای تحصیل نیست و چه بسا یک کارگر ساده در پرداخت خمس از یک مدیر با هزار کارمند خداترس تر باشد. چه بسا یک طلبه و دانشجوی ساده از فلان نماینده و فلان قاضی و بهمان عالم مدعی رساله در عمل به واجبات و محرمات مالی و عرضی و.. خداترس تر باشد. پس هر دو لازم اس
خلافت فقط شایسته کسی ست که به روش رسول خدا(ص) برود
و به طاعتِ خداوند متعال عمل کند. و به جانم سوگند
که ما اهل بیت پرچمهای هدایت و چراغهای پرهیزگاری هستیم.
عن الامام المجتبی انما الخلیفة من سار بسیرة رسول الله(ص)
وعمل بطاعة الله ولعمری انا لاعلام الهدی و منار التقی
[تحف العقول ص233]
حضرت امام حسن مجتبی علیه افضل صلوات المصلین
به یقین بدانید که شما هرگز تقوا را نشناسید تا آن که صفت هدایت را بشناسید
و هـرگز به پیمان قـرآن تمسک پیدا نمی کنیـد تا کسانی را که دورش انداختند
بشناسید و هرگز قرآن را چنان که شایسته تلاوت است تلاوت نمی کنید تا آنها
را که تحریفش کردند بشناسید هرگاه این را شناختید بدعتها وبرخود بستن ها
را خواهید شناخت و دروغ بر خدا و تحریف را خواهید دانست
و خواهید دید که آن که اهل هوی است چگونه سقوط خواهد کرد.
[تحف العقول/ ص227]
امام مجتبی ارواح جمیع العالمین لتراب مقدمه الفداء
مقدمه ی سعادت را شناخت باطل و دشمن و اهل بدعت و ضلال می داند.
چهل حدیث تصویری از امام حسن مجتبی(ع)
http://ahlolbait.com/article/7509/
( روضه امام مجتبی علیه السلام از زبان ایت الله مجتهدی حجم 6 مگ )
http://98media.ir/film-download/Qzd3RnU/
برخی نکات
1_این حدیث شناخت مدعیان دروغین و اهل بدعت و اهل باطل و شناخت دشمن را چند بار گفته ام و باز از طرح آن خسته نمی شوم از بس مطالب و معارف بلند و عرفان قرآنی و شیعی در آن موج می زند. و در دهها بمبست راه گشاست.
2_باطل و دشمن هم دشمن خارجی و کفار است و هم دشمن داخلی و منافقین و مذبذبین و اهل بدعت و هم بزک کنندگان دشمن و منکران طرح دشمنی دشمن و هم اهل هوا و هوس و هم فرق ضاله و هم نفس اماره بالسوء خود ما و هم دیگر موارد. که امروزه اگر کسی خود را از داخل از جهت علم و عمل و معنویت و اقتصاد و عقلانیت واقعی و شناخت دین تقویت کند آسیب بسیار بسیار کمتری از اهل جهالت و اهل هوا و اهل نفاق و اهل کفر خواهد خورد. تمام آسیب ها از اول تا به آخر به رها کردن عقل و شرع باز می گردد.
3_این حدیث با اصول عالی اسلام مطابقت دارد. لذا در شعائر اصلی دین با لا اله (الا الله) ، فمن یکفر بالطاغوت (و یومن بالله) مواجه هستیم. تا خدایان پوشالی شناخته و طرد نشوند راه به شناخت خدای واقعی نداریم. و تا طواغیت شناخته و طرد نشوند راه به توحید و حکومت الهی نداریم.
4_امروز در جامعه بیش از همیشه نیازمند به علوم معتبر دینی و رعایت معلومات عقلی و شرعی و اجرای عمومی و همگانی و همیشگی این ها هستیم. علم بی عمل و عمل بی علم، اتلاف عمر و هرز استعدادهاست.
5_نیاز به شناخت باطل به طور تفصیلی و در تمام موارد سابق و فعلی و لاحق نیست. اما شناخت کلی حتما نیاز است و این دایره خود طبقاتی دارد. که از کفار حربی و منافقین شروع شده و حتی به برادر و همنشین و همسر و همسایه و مدیر و رئیس و مرئوس و معلم انسان که مشغول ترویج علوم کم ثمر است و حتی خادم یا والدین و فامیل انسان هم می رسد. و هر که آگاهانه تخلف آشکار از عقل و شرع می کند به خود و دیگران لطمه جدی می زند.
6_در حدیث شریف دوم امام مجتبی(ع) به زیبایی بیان می فرماید که حکومت از آن کسی است که سنت پیامبر خدا را پیاده کند. و طبیعتا عمل درست، متوقف بر شناخت معتبر است لذا حاکم اسلامی باید عالم به سنت و دستورات پیامبر خدا باشد. و دیگران ولو در سایر رشته ها ذو فنون باشند محترمند اما شایستگی حکومت بر مسلمین را ندارند. و اشخاص بعد از علم باید عامل به معلومات عقلی و شرعی خود باشند. چه بسیار افرادی که ساعتها برای شما حرفهای زیبا می زنند اما در عمل از هر بی دینی بی دین تر هستند. بر منافع شخصی خود لعاب دینی می کشند یا حرفهای انسانی و بشردوستانه زیادی می زنند اما وجدان و خداترسی ندارند. و خطر اینها از جهاتی مشکل تر است چون مقابل مسلمات دینی و بدیهیات سنت پیامبر اکرم(ص) چه توجیه ها و چه تاویل های عجیبی که نمی کنند و در آخر شما متهم به سطحی نگری و کم سوادی و اعوجاج می شوید. اعوذ بالله من انفسنا و شرورهم.
لذا حضرت مجتبی(ع) به درستی فرمود حاکم اسلامی ( و هر کسی که بر احوال جمع کوچک و بزرگی گماشته می شود) باید آگاه به سنت نبوی و قرآن کریم و عامل به این معلومات و خداترس باشد. و خدا ترسی به حرافی و کلمات جذاب و کتابهای مکرر و کثرت سالهای تحصیل نیست و چه بسا یک کارگر ساده در پرداخت خمس از یک مدیر با هزار کارمند خداترس تر باشد. چه بسا یک طلبه و دانشجوی ساده از فلان نماینده و فلان قاضی و بهمان عالم مدعی رساله در عمل به واجبات و محرمات مالی و عرضی و.. خداترس تر باشد. پس هر دو لازم اس
۹.۹k
۰۸ آذر ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.