بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
ادب انسان را به کجا میرساند؟
ادب نامی برای همه خوبی ها و راهی برای رسیدن به تمام خوبی هاست. ما باید برای احیای ادب در فرهنگ زندگی تلاش کنیم. در ادبیات دینی، ادب نسبت به اصلاح تربیت اولویت دارد. ادب دارای مقبولیت عمومی است و در دین هم مفهوم ادب جایگاه رفیعی دارد و مفهوم ادب چیزی نیست که سلیقه و فرهنگ آن را رایج کرده باشند.
ما باید به عنوان یک انسان از یکدیگر مطالبه ادب داشته باشیم و از همدیگر انتظار ادب داشته باشیم.
امر و نهی هم در حوزه ادب تأثیر گذار هست. دعوت به ادب سبب آماده سازی و اصلاح زیر ساخت دین می شود. اگر بتوانیم فرزندان مان را مؤدب تربیت کنیم، دیندار هم می شوند. ادب مبنای نماز خوان شدن هست و نماز ادب بندگی در مقابل پروردگار عالم است. انسان اگر نماز را بر اساس ادب بخوانددیگر تأخیر نمی اندازد. موضوع ادب را اگر به عنوان انگیزه نماز در نظر بگیریم و فرزندانمان را مؤدب تربیت کنیم، نماز خوان شدنشان قطعی است.
تعلیم ادب به فرزندان در هفت سال دوم زندگی امری ضروری است.
ادب مهم ترین دلیل در پیشرفت علمی کودکان هم هست. تعلیم و تربیت، بار معنایی و روانی ادب را ندارد. در روایات ما فروان به فراگیری معنای ادب تأکید شده است. ادب مجموعه ای از رفتار های شخصی و اجتماعی است. تربیت اگر بر محور ادب باشد، خوب است.
امیرالمؤمنین (ع) می فرماید: ثمره ادب، حسن خلق است. دین انسانها را مؤدب بار می آورد. نماز مظهر ادب است. ادب، مانع عُجب و سبب تواضع است.
ادب انسان را به کجا میرساند؟
ادب نامی برای همه خوبی ها و راهی برای رسیدن به تمام خوبی هاست. ما باید برای احیای ادب در فرهنگ زندگی تلاش کنیم. در ادبیات دینی، ادب نسبت به اصلاح تربیت اولویت دارد. ادب دارای مقبولیت عمومی است و در دین هم مفهوم ادب جایگاه رفیعی دارد و مفهوم ادب چیزی نیست که سلیقه و فرهنگ آن را رایج کرده باشند.
ما باید به عنوان یک انسان از یکدیگر مطالبه ادب داشته باشیم و از همدیگر انتظار ادب داشته باشیم.
امر و نهی هم در حوزه ادب تأثیر گذار هست. دعوت به ادب سبب آماده سازی و اصلاح زیر ساخت دین می شود. اگر بتوانیم فرزندان مان را مؤدب تربیت کنیم، دیندار هم می شوند. ادب مبنای نماز خوان شدن هست و نماز ادب بندگی در مقابل پروردگار عالم است. انسان اگر نماز را بر اساس ادب بخوانددیگر تأخیر نمی اندازد. موضوع ادب را اگر به عنوان انگیزه نماز در نظر بگیریم و فرزندانمان را مؤدب تربیت کنیم، نماز خوان شدنشان قطعی است.
تعلیم ادب به فرزندان در هفت سال دوم زندگی امری ضروری است.
ادب مهم ترین دلیل در پیشرفت علمی کودکان هم هست. تعلیم و تربیت، بار معنایی و روانی ادب را ندارد. در روایات ما فروان به فراگیری معنای ادب تأکید شده است. ادب مجموعه ای از رفتار های شخصی و اجتماعی است. تربیت اگر بر محور ادب باشد، خوب است.
امیرالمؤمنین (ع) می فرماید: ثمره ادب، حسن خلق است. دین انسانها را مؤدب بار می آورد. نماز مظهر ادب است. ادب، مانع عُجب و سبب تواضع است.
۴۸۰
۲۴ آبان ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.