هو
هو
🔹 دستورالعمل انسان ساز
🔸 دستورالعمل انسان ساز و سرچشمه حیات انسانی قرآنست "ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم "
"یا ایهاالذین آمنوا استجیبوا لله وللرسول اذا ادعاکم لما یحییکم "
🔸 روایات و خطب و دیگر کلمات نوریه اهل بیت عصمت و طهارت در حقیت ظل قرآن و مرتبه نازله آنند
کتب حکمت متعالیه و صحف مسائل عرفانیه برگشت به اسرار بیت عصمت و وحی و حقایق و بطون روایات و آیات می کنند و از آنها منشعب می شوند
🔸 اگر مطلبی را یا کشفی را قرآن امضاء نفرمود آن مطلب ناتمام و آن کشف از دعابات قوه خیال است و کشف نیست ، زیرا که میزان همه افکار و اقوال و معیار همه مکاشفات قرآنست که حق محض و صدق صرف است و ماذا بعد الحق الا الضلال و بدون استثناء آنچه را قرآن امضاء نفرموده است باطل و ضلال است و امضای اهل قرآن که آشنای بزبان و اسرار آنند , که " انما یعرف القرآن من خوطب به " در واقع همان امضای قرآنست
🔸 بین دو تن از مردم صدر اسلام مشاجره علمی در اصول عقائد بمیان آمد
یکی از آندو شیعی امامی و اثناعشری بود آن دیگری به او گفت با هم مباحثه می کنیم , هر یک از ما بر دیگری غالب شد آن دیگر به دین وی درآید و از مذهب خود دست بکشد
آن شخص امامی که دیندار عاقل بود در جوابش گفت : اگر من غالب شدم تو باید از من متابعت نمائی و مرا اطاعت کنی , اما اگر تو بر من غالب شدی من حق ندارم از تو اطاعت کنم , من باید بروم از امامم بپرسم که منطق حق و لسان وحی است و اصل و خزانه است , اگر من نتوانستم جوابت بگویم جواب گو دارم
این شخص به حق الیقین حق را از باطل تمیز داده است و فهمید که حق با کیست از لفاظی و حرافی باکی و هراسی ندارد .
_________________
#مجموعه_مقالات
علامه حسن زاده ی آملی روحی فداه
🔹 دستورالعمل انسان ساز
🔸 دستورالعمل انسان ساز و سرچشمه حیات انسانی قرآنست "ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم "
"یا ایهاالذین آمنوا استجیبوا لله وللرسول اذا ادعاکم لما یحییکم "
🔸 روایات و خطب و دیگر کلمات نوریه اهل بیت عصمت و طهارت در حقیت ظل قرآن و مرتبه نازله آنند
کتب حکمت متعالیه و صحف مسائل عرفانیه برگشت به اسرار بیت عصمت و وحی و حقایق و بطون روایات و آیات می کنند و از آنها منشعب می شوند
🔸 اگر مطلبی را یا کشفی را قرآن امضاء نفرمود آن مطلب ناتمام و آن کشف از دعابات قوه خیال است و کشف نیست ، زیرا که میزان همه افکار و اقوال و معیار همه مکاشفات قرآنست که حق محض و صدق صرف است و ماذا بعد الحق الا الضلال و بدون استثناء آنچه را قرآن امضاء نفرموده است باطل و ضلال است و امضای اهل قرآن که آشنای بزبان و اسرار آنند , که " انما یعرف القرآن من خوطب به " در واقع همان امضای قرآنست
🔸 بین دو تن از مردم صدر اسلام مشاجره علمی در اصول عقائد بمیان آمد
یکی از آندو شیعی امامی و اثناعشری بود آن دیگری به او گفت با هم مباحثه می کنیم , هر یک از ما بر دیگری غالب شد آن دیگر به دین وی درآید و از مذهب خود دست بکشد
آن شخص امامی که دیندار عاقل بود در جوابش گفت : اگر من غالب شدم تو باید از من متابعت نمائی و مرا اطاعت کنی , اما اگر تو بر من غالب شدی من حق ندارم از تو اطاعت کنم , من باید بروم از امامم بپرسم که منطق حق و لسان وحی است و اصل و خزانه است , اگر من نتوانستم جوابت بگویم جواب گو دارم
این شخص به حق الیقین حق را از باطل تمیز داده است و فهمید که حق با کیست از لفاظی و حرافی باکی و هراسی ندارد .
_________________
#مجموعه_مقالات
علامه حسن زاده ی آملی روحی فداه
۵۲۱
۳۰ دی ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.