بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
قسمت سوم :
ادبیات رهبران جمهوری اسلامی ایران :
اگر سخنان دو رهبر عظیمالشأن انقلاب و جمهوری اسلامی ایران را نیز در قالبهای کلی ردیف و جمع بندی کنیم، در سه محور بیشتر تبلور دارد.
الف)- نترسیدن از تهدیدها.
ب)- عزم راسخ به تداوم راه تا تحقق کامل اهداف استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی.
ج)- پذیرش مذاکره و رابطه صحیح در چارچوبهای معین تعریف شده و احترام متقابل.
امام خمینی(ره) امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند؛
اینجایی كه شما اسمش را سفارت می گذارید و ما اسمش را جاسوس خانه می گذاریم .اینجا اصلاً یك سفارتخانه نیست، با اسم سفارتخانه یك محلی را درست كردند برای جاسوسی و توطئه منطقه نه توطئه تنها برای ایران؛ملت شریف ایران! خبر قطع رابطه بین ایران و امریكا را دریافت كردم. اگر كارتر در عمر خود یك كار كرده باشد كه بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است، همین قطع رابطه است. رابطه بین یك ملت بپاخاسته برای رهایی از چنگال چپاول گران بین المللی با یك چپاولگر عالَمخوار، همیشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر است.
امریكا دشمن شماره یك مردم محروم و مستضعف جهان است. امریكا برای سیطره سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی خویش بر جهان زیر سلطه، از هیچ جنایتی خودداری نمینماید.
امریكا عراق را وادار نموده است خون جوانان ما رابریزد. او سایر كشورهای تحت نفوذش را وادار نموده است تا ما را با حصر اقتصادی از پای در آورد.
درخصوص احتمال رابطه دو کشور : باید ببینیم امریكا خودش در آینده چه نقشی دارد. اگر امریكا بخواهد، همان طور كه حال با ملت ایران معامله میكند با ما رفتار كند، نقش ما با او خصمانه است.
و اگرچنان چه امریكا به دولت ایران احترام بگذارد ما هم با همان احترام متقابل عمل میكنیم و با او به طور عادلانه، كه نه به او ظلم كنیم و نه به ما ظلم كند، رفتار خواهیم كرد و اشكال پیش نمیآید.
امام خامنهای: نگاه ايالات متحده آمريكابه نظام اسلامى،نگاه نفى موجوديت است؛ اين را در طول سالها كاملاً فهميديم.
البته خودشان میگويند نخير، تغيير رفتار! تغييررفتارى كه آنها می گويند، اگر چه هميشه هم روى آن پافشارى ندارند، معنايش نفى هويت است. يعنى آن رفتار هاى اصلىاى كه شاخص اسلامى بودن است، بايد تغيير پيدا كند.
ما هم نگاهمان به آمريكا، نفى موجوديت استكبارى آمريكاست؛ والّا رژيم آمريكا و دولت آمريكا يك كشورى است مثل بقيه دولتها. استكبارى بودن آمريكا، سلطه جهانى بودن، ابرقدرتى آمريكا، از نظر ما مردود است؛ ما قبول نداريم.(ادامه دارد...)
قسمت سوم :
ادبیات رهبران جمهوری اسلامی ایران :
اگر سخنان دو رهبر عظیمالشأن انقلاب و جمهوری اسلامی ایران را نیز در قالبهای کلی ردیف و جمع بندی کنیم، در سه محور بیشتر تبلور دارد.
الف)- نترسیدن از تهدیدها.
ب)- عزم راسخ به تداوم راه تا تحقق کامل اهداف استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی.
ج)- پذیرش مذاکره و رابطه صحیح در چارچوبهای معین تعریف شده و احترام متقابل.
امام خمینی(ره) امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند؛
اینجایی كه شما اسمش را سفارت می گذارید و ما اسمش را جاسوس خانه می گذاریم .اینجا اصلاً یك سفارتخانه نیست، با اسم سفارتخانه یك محلی را درست كردند برای جاسوسی و توطئه منطقه نه توطئه تنها برای ایران؛ملت شریف ایران! خبر قطع رابطه بین ایران و امریكا را دریافت كردم. اگر كارتر در عمر خود یك كار كرده باشد كه بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است، همین قطع رابطه است. رابطه بین یك ملت بپاخاسته برای رهایی از چنگال چپاول گران بین المللی با یك چپاولگر عالَمخوار، همیشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر است.
امریكا دشمن شماره یك مردم محروم و مستضعف جهان است. امریكا برای سیطره سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی خویش بر جهان زیر سلطه، از هیچ جنایتی خودداری نمینماید.
امریكا عراق را وادار نموده است خون جوانان ما رابریزد. او سایر كشورهای تحت نفوذش را وادار نموده است تا ما را با حصر اقتصادی از پای در آورد.
درخصوص احتمال رابطه دو کشور : باید ببینیم امریكا خودش در آینده چه نقشی دارد. اگر امریكا بخواهد، همان طور كه حال با ملت ایران معامله میكند با ما رفتار كند، نقش ما با او خصمانه است.
و اگرچنان چه امریكا به دولت ایران احترام بگذارد ما هم با همان احترام متقابل عمل میكنیم و با او به طور عادلانه، كه نه به او ظلم كنیم و نه به ما ظلم كند، رفتار خواهیم كرد و اشكال پیش نمیآید.
امام خامنهای: نگاه ايالات متحده آمريكابه نظام اسلامى،نگاه نفى موجوديت است؛ اين را در طول سالها كاملاً فهميديم.
البته خودشان میگويند نخير، تغيير رفتار! تغييررفتارى كه آنها می گويند، اگر چه هميشه هم روى آن پافشارى ندارند، معنايش نفى هويت است. يعنى آن رفتار هاى اصلىاى كه شاخص اسلامى بودن است، بايد تغيير پيدا كند.
ما هم نگاهمان به آمريكا، نفى موجوديت استكبارى آمريكاست؛ والّا رژيم آمريكا و دولت آمريكا يك كشورى است مثل بقيه دولتها. استكبارى بودن آمريكا، سلطه جهانى بودن، ابرقدرتى آمريكا، از نظر ما مردود است؛ ما قبول نداريم.(ادامه دارد...)
- ۲۰۳
- ۰۳ مرداد ۱۴۰۴
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط