بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
پاسخ قسمت اول :
به زبان ساده، اگر کمی فکر کنند که چرا رشدعلمی و صنعتی ایران، امریکا، انگلیس و نظام سلطه را این چنین نگران و منفعل کرده است، به پاسخهای مناسب و منطقی خواهند رسید.
عموم مردم ما حتی بیسواد هایشان - بسیار عاقل، فهیم و بصیر هستند. لذا مردم هیچ گاه چنین نگفته و نمیگویند، بلکه این شیوه و تاکتیک دشمنان این مملکت و ملت میباشد که هر گاه حتی صد نفر هم صدا شدند، خود را مردم مینامند و 85 میلیون نفر دیگر را مردم به حساب نمیآورند؛ و البته خودشان به خوبی پاسخ این جوّسازیهای خود را می دانند!اینها مردم نیستند، بلکه شاخه اصلی آنها همان ستون پنجمیها هستند و البته چه بسا عده معدودی از عوام، حرف آنها را ندانسته و نسنجیده تکرار کنند!
ما مشکل معیشتی و اقتصادی داریم یعنی چه؟ و راه کار رفع مشکلات اقتصادی چیست؟ اقتصاد چگونه رشد میکند؟!
آیا تنها راه کار مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی، مذاکره با قدرتها، اهدای مملکت، استقلال، هویت ملی و تمامی سرمایههای مادی و معنوی ملت، در مقابل کمی گندم، کنجاله، سویا و مرغ منجمد است؟!
آیا مشکل اقتصادی اینگونه حل میشود که ما هیچ تولیدی نداشته باشم، نفت را ارزان بفروشیم و افتخار کنیم که مثلاً روزی دو تا سه میلیون بشکه فروختهایم و تازه پول آن را نیز به بهانه تحریم، بلوکه کنند و به ما ندهند، و به جایش مقدار کمی میوه و چوب بستنی و کیف و کفش وارد کنیم و بقیه را نیز طلبکار شویم تا آنها به بهانههای گوناگون ما را در دادگاههای خود محکوم کنند و آن مبالغ کلان را برای خود بردارند؟!
بنابراین،مشکل اقتصادی، با گسترش و رونق تولید و ساماندهی سیستم توزیع، بازار، پول، بانک و ... که مدیریت می خواهد مرتفع میگردد و رونق تولید ملی نیز مبتنی بر رشد علمی و صنعتی، و کار و تلاش میباشد.
اینطور نیست که اگر ما علوم و صنایع هستهای، نانویی و موشکی نداشته باشیم، و به جایش گندم، جو و گوشت یخزده وارد کنیم و نانوایی و قصابی باز کنیم، دیگر مشکلی نخواهیم داشت؛ بلکه مجبور میشویم سالانه میلیاردها دلار جهت واردات صنایع هستهای به ویژه برای مصارف پزشکی و داروسازی و محصولات نانویی و سایر نیازها هزینه کنیم؛ و البته ضعف دفاعی کشور نیز دشمنان را به حمله نظامی تحریک و حریص میکند، چنان که در ابتدای انقلاب، به گمان این که توان نظامی نداریم، جنگهای داخلی و جنگ هشت ساله با رژیم بعث را به ما تحمیل کردند.(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت اول :
به زبان ساده، اگر کمی فکر کنند که چرا رشدعلمی و صنعتی ایران، امریکا، انگلیس و نظام سلطه را این چنین نگران و منفعل کرده است، به پاسخهای مناسب و منطقی خواهند رسید.
عموم مردم ما حتی بیسواد هایشان - بسیار عاقل، فهیم و بصیر هستند. لذا مردم هیچ گاه چنین نگفته و نمیگویند، بلکه این شیوه و تاکتیک دشمنان این مملکت و ملت میباشد که هر گاه حتی صد نفر هم صدا شدند، خود را مردم مینامند و 85 میلیون نفر دیگر را مردم به حساب نمیآورند؛ و البته خودشان به خوبی پاسخ این جوّسازیهای خود را می دانند!اینها مردم نیستند، بلکه شاخه اصلی آنها همان ستون پنجمیها هستند و البته چه بسا عده معدودی از عوام، حرف آنها را ندانسته و نسنجیده تکرار کنند!
ما مشکل معیشتی و اقتصادی داریم یعنی چه؟ و راه کار رفع مشکلات اقتصادی چیست؟ اقتصاد چگونه رشد میکند؟!
آیا تنها راه کار مرتفع نمودن مشکلات اقتصادی، مذاکره با قدرتها، اهدای مملکت، استقلال، هویت ملی و تمامی سرمایههای مادی و معنوی ملت، در مقابل کمی گندم، کنجاله، سویا و مرغ منجمد است؟!
آیا مشکل اقتصادی اینگونه حل میشود که ما هیچ تولیدی نداشته باشم، نفت را ارزان بفروشیم و افتخار کنیم که مثلاً روزی دو تا سه میلیون بشکه فروختهایم و تازه پول آن را نیز به بهانه تحریم، بلوکه کنند و به ما ندهند، و به جایش مقدار کمی میوه و چوب بستنی و کیف و کفش وارد کنیم و بقیه را نیز طلبکار شویم تا آنها به بهانههای گوناگون ما را در دادگاههای خود محکوم کنند و آن مبالغ کلان را برای خود بردارند؟!
بنابراین،مشکل اقتصادی، با گسترش و رونق تولید و ساماندهی سیستم توزیع، بازار، پول، بانک و ... که مدیریت می خواهد مرتفع میگردد و رونق تولید ملی نیز مبتنی بر رشد علمی و صنعتی، و کار و تلاش میباشد.
اینطور نیست که اگر ما علوم و صنایع هستهای، نانویی و موشکی نداشته باشیم، و به جایش گندم، جو و گوشت یخزده وارد کنیم و نانوایی و قصابی باز کنیم، دیگر مشکلی نخواهیم داشت؛ بلکه مجبور میشویم سالانه میلیاردها دلار جهت واردات صنایع هستهای به ویژه برای مصارف پزشکی و داروسازی و محصولات نانویی و سایر نیازها هزینه کنیم؛ و البته ضعف دفاعی کشور نیز دشمنان را به حمله نظامی تحریک و حریص میکند، چنان که در ابتدای انقلاب، به گمان این که توان نظامی نداریم، جنگهای داخلی و جنگ هشت ساله با رژیم بعث را به ما تحمیل کردند.(ادامه دارد...)
- ۱۶۲
- ۰۶ مرداد ۱۴۰۴
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط