بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
قسمت سوم :
ایراد دین : در مورد قوم بنی اسرائیل داریم که به شدت تحت شکنجه بودند و قتل عام میشدند و مردان آنها به بردگی گرفته میشدند و با خشونت با آنها رفتار میشد و خداوند متعال حضرت موسی را برای نجات این قوم فرستاد. حضرت با معجزات فراوانی آمد و تمام دشمنان آنها به یکباره نابود شدند اما بعد از مدتی قوم بنی اسرائیل دچار عذاب الهی شدند، چون قوم بنی اسرائیل اثر اضطرار و ناچاری ایمان آورده بودند، قدردان نعمات الهی نبودند.
اما در بعثت پیامبر اکرم صلی الله ایشان دیگر جایی مبعوث نشدند که مردم مضطر باشند. قوم بنی اسرائیل در ایمان آوردن موافق حضرت موسی شدند اما بعدها در مسیر دینداری تمرد کردند. مردم مکه احساس بینیازی داشتن و خود را محتاج به دین نمی دیدند. حضرت رسول صلی الله برای یک دینآوری حداقلی نیامده بود، بلکه آمده بود که آنها را به اوج سعادت و سیادت بر همه عالم برساند. این ایراد دینی بود که پیامبر برای آنها آورده بود و چون احساس نیاز به این دین نداشتند به پیامبر ایمان نیاوردند. علت بیدینی این نیست که آدمها باید خیلی بد باشند، انسان اگر از خودش انتظارش کم باشد تنبل میشود و انسان اگر دینداری نکند به سرعت اتفاق بدی نمیافتد ولی موجب عذاب عقوبت الهی میشود. دینداری فقط رسیدن به قله نیست بلکه دینداری افتادن ته دره هم هست. ایراد دین این است که قله را نشان میدهد ولی مردم به دلیل فهم اندک درک نمیکنند.(پایان)
قسمت سوم :
ایراد دین : در مورد قوم بنی اسرائیل داریم که به شدت تحت شکنجه بودند و قتل عام میشدند و مردان آنها به بردگی گرفته میشدند و با خشونت با آنها رفتار میشد و خداوند متعال حضرت موسی را برای نجات این قوم فرستاد. حضرت با معجزات فراوانی آمد و تمام دشمنان آنها به یکباره نابود شدند اما بعد از مدتی قوم بنی اسرائیل دچار عذاب الهی شدند، چون قوم بنی اسرائیل اثر اضطرار و ناچاری ایمان آورده بودند، قدردان نعمات الهی نبودند.
اما در بعثت پیامبر اکرم صلی الله ایشان دیگر جایی مبعوث نشدند که مردم مضطر باشند. قوم بنی اسرائیل در ایمان آوردن موافق حضرت موسی شدند اما بعدها در مسیر دینداری تمرد کردند. مردم مکه احساس بینیازی داشتن و خود را محتاج به دین نمی دیدند. حضرت رسول صلی الله برای یک دینآوری حداقلی نیامده بود، بلکه آمده بود که آنها را به اوج سعادت و سیادت بر همه عالم برساند. این ایراد دینی بود که پیامبر برای آنها آورده بود و چون احساس نیاز به این دین نداشتند به پیامبر ایمان نیاوردند. علت بیدینی این نیست که آدمها باید خیلی بد باشند، انسان اگر از خودش انتظارش کم باشد تنبل میشود و انسان اگر دینداری نکند به سرعت اتفاق بدی نمیافتد ولی موجب عذاب عقوبت الهی میشود. دینداری فقط رسیدن به قله نیست بلکه دینداری افتادن ته دره هم هست. ایراد دین این است که قله را نشان میدهد ولی مردم به دلیل فهم اندک درک نمیکنند.(پایان)
۵۱۷
۲۶ مرداد ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.