تناسخ،فسخ،نسخ..
. تصور کنید قطعهسنگی جاندار و با ھیبت آدمیزاد را؟! و یا درختی به ھمین ترتیب یا سنگی را. یعنی اینان بعد مرگ به طبیعت خود بازمیگردند و بهراستی سنگ و درخت و حیوان میشوند. زیرا صورت و جان بشری از آنھا ساقط میشود و ظاھر و باطن یکی میشوند.
445. صخرهای آدمنما، گربه یا سگی آدم نما، گیاھی آدم نما، حشرهای آدم نما، قطعه بتون و قیری آدم نما!
446. اگر دقت کنیم کم نیستند صخرهھا و کوهھایی بهصورت آدمی یا درخت و حیواناتی بسیار شبیه خُلقوخوی بشری. اینان بخشی از اموات ھستند. که در قرآن نیز ذکری از انواع حیوانی آنھا ھست: میمون، سگ، جوجه تیغی و غیره.
447. صفات حیوانی را بهآسانی میتوان در بشر شناخت مثل سگصفتی، گربهصفتی، خرصفتی و امثالھم. ولی درک آدمھای نباتی و جمادی و مادون جمادی دقت و بصیرت بیشتری میطلبد.
448. طبع گیاه، زمینپرستی، سکون و نیازش به اینکه دیگران به او آب و کود دھند و حرث کنند و میوهھایش را بچینند. و اگر او را از جایش تکان دھند چهبسا میخشکد و میمیرد. زمینپرستی، و ھراس در جابهجاشدن جغرافیایی دوتا از برجستهترین صفات آدمھای نباتی است و وابستگی معیشتی بسیار شدید به دیگران. و نیز ھیچ دفاعی از خود ندارد. اگر شاخهاش را اره کنی و یا اصلاً از بیخش برکنی، به آرامی میمیرد.
449. و اما آدم صخرهای موجودی است که ھیچ واکنش و تحرکی ندارد جز اینکه سیلی آنرا جابهجا کند و کسی آنرا به مکانی دیگر نقل مکان دھد. ھیچ تفاوتی در احوال او رخ نمیدھد. نه چاق میشود نه لاغر، نه خوشحال میشود و نه غمگین، نه خوشبختی را حس میکند و نه بدبختی را. ھر تغییر و تفاوتی اگر در او پیدا شود مربوط به شرایط و دیگران است. میتوان آنرا در گوشهای انداخت و یا در لای دیواری بهکار برد ھیچ فرقی به حالش ندارد.
450. و اما آدمھای مادون جمادی باید آدمھای مصنوعی باشند و در عصر صنعت پدید آمده باشند: آدمھای بتونی، چدنی، مِسی، آھنی، شیمیایی، الکتریکی، نفتی، شیشهای. عشق به این انواع مواد و محصولات مادون جمادی و صنعتی، بیانگر ھویت این نوع بشر است. آنھایی که عاشق آسفالت و سیمانکاری ھستند یا عاشق بازی با برق و کارھای الکتریکیاند و یا عاشق کارھای شیمیایی و مواد شیمیایی ھستند و غیره.
451. آدمھایی که کل شخصیت و ارادهشان را میتوان با یکی دو سه تا دکمه کنترل کرد، آدمھای الکتریکیاند که طبقهای از مادون جمادی آدمنمایند.
452. آدمھایی که بهشدت از سفر و ھر نوع نقل مکان و حتی بیرون رفتن از خانه به قصد خرید، ھراس دارند گیاھان آدمنمایند.
453. آدمھایی که کلاً تمام زندگیشان عشق به خوردن و خوابیدن و جماعکردن است حیوانات آدمنمایند.
منبع :
از کتاب ن والقلم،صفحه 96-95 اثر استاد علی اکبر خانجانی
اگر درباره متن فوق می خواهید اطلاعات بیشتری داشته باشید پیشنهاد میکنم کتاب ((نزول و عروج روح در خلق جدید آخرالزمان ))از همین مولف را بصورت مکتوب مطالعه فرمایید،کتاب های بالا در وب سایت زیر بصورت رایگان قابل دانلود می باشد:
khanjany.org
445. صخرهای آدمنما، گربه یا سگی آدم نما، گیاھی آدم نما، حشرهای آدم نما، قطعه بتون و قیری آدم نما!
446. اگر دقت کنیم کم نیستند صخرهھا و کوهھایی بهصورت آدمی یا درخت و حیواناتی بسیار شبیه خُلقوخوی بشری. اینان بخشی از اموات ھستند. که در قرآن نیز ذکری از انواع حیوانی آنھا ھست: میمون، سگ، جوجه تیغی و غیره.
447. صفات حیوانی را بهآسانی میتوان در بشر شناخت مثل سگصفتی، گربهصفتی، خرصفتی و امثالھم. ولی درک آدمھای نباتی و جمادی و مادون جمادی دقت و بصیرت بیشتری میطلبد.
448. طبع گیاه، زمینپرستی، سکون و نیازش به اینکه دیگران به او آب و کود دھند و حرث کنند و میوهھایش را بچینند. و اگر او را از جایش تکان دھند چهبسا میخشکد و میمیرد. زمینپرستی، و ھراس در جابهجاشدن جغرافیایی دوتا از برجستهترین صفات آدمھای نباتی است و وابستگی معیشتی بسیار شدید به دیگران. و نیز ھیچ دفاعی از خود ندارد. اگر شاخهاش را اره کنی و یا اصلاً از بیخش برکنی، به آرامی میمیرد.
449. و اما آدم صخرهای موجودی است که ھیچ واکنش و تحرکی ندارد جز اینکه سیلی آنرا جابهجا کند و کسی آنرا به مکانی دیگر نقل مکان دھد. ھیچ تفاوتی در احوال او رخ نمیدھد. نه چاق میشود نه لاغر، نه خوشحال میشود و نه غمگین، نه خوشبختی را حس میکند و نه بدبختی را. ھر تغییر و تفاوتی اگر در او پیدا شود مربوط به شرایط و دیگران است. میتوان آنرا در گوشهای انداخت و یا در لای دیواری بهکار برد ھیچ فرقی به حالش ندارد.
450. و اما آدمھای مادون جمادی باید آدمھای مصنوعی باشند و در عصر صنعت پدید آمده باشند: آدمھای بتونی، چدنی، مِسی، آھنی، شیمیایی، الکتریکی، نفتی، شیشهای. عشق به این انواع مواد و محصولات مادون جمادی و صنعتی، بیانگر ھویت این نوع بشر است. آنھایی که عاشق آسفالت و سیمانکاری ھستند یا عاشق بازی با برق و کارھای الکتریکیاند و یا عاشق کارھای شیمیایی و مواد شیمیایی ھستند و غیره.
451. آدمھایی که کل شخصیت و ارادهشان را میتوان با یکی دو سه تا دکمه کنترل کرد، آدمھای الکتریکیاند که طبقهای از مادون جمادی آدمنمایند.
452. آدمھایی که بهشدت از سفر و ھر نوع نقل مکان و حتی بیرون رفتن از خانه به قصد خرید، ھراس دارند گیاھان آدمنمایند.
453. آدمھایی که کلاً تمام زندگیشان عشق به خوردن و خوابیدن و جماعکردن است حیوانات آدمنمایند.
منبع :
از کتاب ن والقلم،صفحه 96-95 اثر استاد علی اکبر خانجانی
اگر درباره متن فوق می خواهید اطلاعات بیشتری داشته باشید پیشنهاد میکنم کتاب ((نزول و عروج روح در خلق جدید آخرالزمان ))از همین مولف را بصورت مکتوب مطالعه فرمایید،کتاب های بالا در وب سایت زیر بصورت رایگان قابل دانلود می باشد:
khanjany.org
۱.۷k
۱۷ شهریور ۱۴۰۲
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.