بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت دوم :
خداوند حکیم در قرآن کریم چه فرموده است و عقل به کدام حکم میکند؟ می گویند: همین ظاهر قرآن برای ما بس است! خوب بخوانند:أَفَمَن يَمْشِي مُكِبًّا عَلَى وَجْهِهِ أَهْدَى أَمَّن يَمْشِي سَوِيًّا عَلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ - پس آيا آن كس كه نگونسار راه مىپيمايد هدايتيافتهتر استيا آن كس كه ايستاده بر راه راست مىرود؟(سوره ملک آیه 22)
بپرسید: آیا اگر عدهی قلیلی در سقیفه یا حتی اکثریتی جمع شدند و یک نفر را انتخاب کردند، به صرف رأی اکثریت او ازعلم، قدرت، عصمت، حکمت، هدایت و ... برخوردار می شود؟ یا به حکم لیبرال دموکراسی هر کس که باشد، چون اکثریتی دارد باید اطاعتش نمود؟ اگر چنین باشد که قبل از هر کس لازم میآید انبیای الهی دست از دعوت بکشند، چرا که در آغاز هر دعوتی اکثریت با کفار بوده است.و اگر چنین باشد که درکربلا حق با یزید میشود که دست کم سی هزار نفر در مقابل 72نفر داشت و امروز نیز حق با امریکا می شود؟ قرآن کریم در این مورد چه می فرماید؟ میفرماید روی به سوی حقیقت کنید یا به سوی اکثریت؟می فرماید مولای شما بایدازمتقین باشد یا ازبرگزیدگان اکثریت؟ هر چند که اکثریت نیز در غذیر بود و نه در سقیفه - آیا این آموزهها در همان ظاهر قرآن وجود ندارد؟
وَمَا يَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلاَّ ظَنًّا إَنَّ الظَّنَّ لاَ يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا إِنَّ اللّهَ عَلَيمٌ بِمَا يَفْعَلُونَ - و بيشتر شان جز از گمان پيروى نمى كنند ولى گمان به هيچ وجه آدمى را از حقيقت بىنياز نمىگرداند آرى خدا به آنچه مىكنند داناست.(سوره یونس آیه 36)
آیا حتی ظاهر هیچ کدام از این آیات را نمی خوانند و فقط به دنبال حروف (ع، ل، ی) که به هم چسبیده باشد و علی خوانده شود می گردند و میپرسند: پس چرا در قرآن نیامده است؟ خداوند منان در کلام وحی بر رسم ها تأکید دارد و نه اسم ها، چرا که اسمها مشابه و جعلی نیز میتوانند داشته باشند، اما رسمها خیر. پس اگر صفتی و شأنی برای امام بیان گردید، معلوم است که هیچ کس دیگری نمی تواند مظهر تامّ آن باشد، مگر ولیّ الله و امام بر حق.
پس، اگر بپرسند: چرا در قرآن کریم از رسم ولایت سخنی نیامده است؟ پاسخ میدهیم: دهها آیه صریح در خصوص ولایت و جوانب آن آمده است، شما نخواندهاید. و اگر بپرسند: چرا از رسم امامت در قرآن کریم چیزی نیامده است؟ پاسخ میدهیم: یا قرآن نخواندید و یا پیش داوری قبل از رجوع به قرآن، پرده انداخته و مانع از دیدن و تلاوت این آیات گردیده است. در قرآن کریم واژه امام و مشتقات آن دقیقاً 12 مرتبه آمده است.(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت دوم :
خداوند حکیم در قرآن کریم چه فرموده است و عقل به کدام حکم میکند؟ می گویند: همین ظاهر قرآن برای ما بس است! خوب بخوانند:أَفَمَن يَمْشِي مُكِبًّا عَلَى وَجْهِهِ أَهْدَى أَمَّن يَمْشِي سَوِيًّا عَلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ - پس آيا آن كس كه نگونسار راه مىپيمايد هدايتيافتهتر استيا آن كس كه ايستاده بر راه راست مىرود؟(سوره ملک آیه 22)
بپرسید: آیا اگر عدهی قلیلی در سقیفه یا حتی اکثریتی جمع شدند و یک نفر را انتخاب کردند، به صرف رأی اکثریت او ازعلم، قدرت، عصمت، حکمت، هدایت و ... برخوردار می شود؟ یا به حکم لیبرال دموکراسی هر کس که باشد، چون اکثریتی دارد باید اطاعتش نمود؟ اگر چنین باشد که قبل از هر کس لازم میآید انبیای الهی دست از دعوت بکشند، چرا که در آغاز هر دعوتی اکثریت با کفار بوده است.و اگر چنین باشد که درکربلا حق با یزید میشود که دست کم سی هزار نفر در مقابل 72نفر داشت و امروز نیز حق با امریکا می شود؟ قرآن کریم در این مورد چه می فرماید؟ میفرماید روی به سوی حقیقت کنید یا به سوی اکثریت؟می فرماید مولای شما بایدازمتقین باشد یا ازبرگزیدگان اکثریت؟ هر چند که اکثریت نیز در غذیر بود و نه در سقیفه - آیا این آموزهها در همان ظاهر قرآن وجود ندارد؟
وَمَا يَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلاَّ ظَنًّا إَنَّ الظَّنَّ لاَ يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا إِنَّ اللّهَ عَلَيمٌ بِمَا يَفْعَلُونَ - و بيشتر شان جز از گمان پيروى نمى كنند ولى گمان به هيچ وجه آدمى را از حقيقت بىنياز نمىگرداند آرى خدا به آنچه مىكنند داناست.(سوره یونس آیه 36)
آیا حتی ظاهر هیچ کدام از این آیات را نمی خوانند و فقط به دنبال حروف (ع، ل، ی) که به هم چسبیده باشد و علی خوانده شود می گردند و میپرسند: پس چرا در قرآن نیامده است؟ خداوند منان در کلام وحی بر رسم ها تأکید دارد و نه اسم ها، چرا که اسمها مشابه و جعلی نیز میتوانند داشته باشند، اما رسمها خیر. پس اگر صفتی و شأنی برای امام بیان گردید، معلوم است که هیچ کس دیگری نمی تواند مظهر تامّ آن باشد، مگر ولیّ الله و امام بر حق.
پس، اگر بپرسند: چرا در قرآن کریم از رسم ولایت سخنی نیامده است؟ پاسخ میدهیم: دهها آیه صریح در خصوص ولایت و جوانب آن آمده است، شما نخواندهاید. و اگر بپرسند: چرا از رسم امامت در قرآن کریم چیزی نیامده است؟ پاسخ میدهیم: یا قرآن نخواندید و یا پیش داوری قبل از رجوع به قرآن، پرده انداخته و مانع از دیدن و تلاوت این آیات گردیده است. در قرآن کریم واژه امام و مشتقات آن دقیقاً 12 مرتبه آمده است.(ادامه دارد...)
۳۴۰
۰۵ آذر ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.