شیطان قلمرو بهداشت و درمان
از کتاب شیطان شناسی
تألیف:«استاد علی اکبر خانجانی»
(۱۶_ شیطان قلمرو بهداشت و درمان)
آنکه بر عالم خاک و خاکیان و بخصوص به خاکی بودن موجودیتش در جهان به چشم تحقیر و توهین و ذلت وناپاکی بنگرد، از چشم ابلیس که خصم مبین انسان است بر خود نگریسته و با خود عداوت نموده و لشکریان شیطان را بسوی خود فراخوانده است و به انواع لمس شیطانی دچار میشود و بیمار میگردد. و سپس شیطان او را میترساند و بسوی دوزخ پزشکی و صنعت و تجارت شیطانی آن میراند :شیطان" شما را به هراس می اندازد از شیطان نترسید بلکه از خدا بترسید ... . شیطان تحقیر کننده انسان است..." قرآن کریم
اصولاً ترس از فقر و مرگ و نیستی یک القای شیطانی است که موجب راندن آدمی به مواضع خودفروشی و ذلت و فساد است و رانده شدن بسوی طاغوت و وعدههای دروغین آن همچون واکسنها و بیمه ها و آزمونهای مرگبار پزشکی و چک آپهائی که خود زمینه القای انواع هراسهای شیطانی است.
بیماری یا نعمت و آزمون الهی است و یا عذاب و آنچه که ماهیتش را تعیین میکند نگاه و تعبیر و مفهومی است که خود انسان از بیماریش بخود عرضه میکند و تأویلش مینماید به خدا یا دنیا و عوامل مادی! کسی که آنرا نعمت بداند نعمت می شود و آنکه آنرا عذاب و بدبختی بداند همان می شود. پس آنکه بیماریش را از خدا بداند به غیر خدا رجوع نمی کند.
تألیف:«استاد علی اکبر خانجانی»
(۱۶_ شیطان قلمرو بهداشت و درمان)
آنکه بر عالم خاک و خاکیان و بخصوص به خاکی بودن موجودیتش در جهان به چشم تحقیر و توهین و ذلت وناپاکی بنگرد، از چشم ابلیس که خصم مبین انسان است بر خود نگریسته و با خود عداوت نموده و لشکریان شیطان را بسوی خود فراخوانده است و به انواع لمس شیطانی دچار میشود و بیمار میگردد. و سپس شیطان او را میترساند و بسوی دوزخ پزشکی و صنعت و تجارت شیطانی آن میراند :شیطان" شما را به هراس می اندازد از شیطان نترسید بلکه از خدا بترسید ... . شیطان تحقیر کننده انسان است..." قرآن کریم
اصولاً ترس از فقر و مرگ و نیستی یک القای شیطانی است که موجب راندن آدمی به مواضع خودفروشی و ذلت و فساد است و رانده شدن بسوی طاغوت و وعدههای دروغین آن همچون واکسنها و بیمه ها و آزمونهای مرگبار پزشکی و چک آپهائی که خود زمینه القای انواع هراسهای شیطانی است.
بیماری یا نعمت و آزمون الهی است و یا عذاب و آنچه که ماهیتش را تعیین میکند نگاه و تعبیر و مفهومی است که خود انسان از بیماریش بخود عرضه میکند و تأویلش مینماید به خدا یا دنیا و عوامل مادی! کسی که آنرا نعمت بداند نعمت می شود و آنکه آنرا عذاب و بدبختی بداند همان می شود. پس آنکه بیماریش را از خدا بداند به غیر خدا رجوع نمی کند.
۷۱۷
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.