⚜ 🔹 🔹 بسم الله الرحمن الرحیم🔹 🔹 ⚜
⚜ 🔹 🔹 بسم الله الرحمن الرحیم🔹 🔹 ⚜
✅ سیئات وزن ندارند و رو به پائین می روند .
🔆 🔅 اعمال سیئه وزن ندارند ؛ و مشرکان و کافران وزن ندارند ؛ و در توزین میزان چون با اصالت و واقعیت اعمال آنان را بسنجند ، خفیف و سبک می باشند ؛ و اعمال حسنه چون اصالت دارد سنگین است ؛ برای هر عمل میزانی است و لذا در آیه شریفه «موازین » به صیغه جمع آمده است؛ چنانکه در روایت وارد است : الصلوة میزان من و فی استوفی.
🔆 🔅 نماز میزان برای ترقی و تکامل و وصول به درجات قرب و کمال انسانیت است ؛ کسی که حق آنرا ادا کند و آن را بتمامه به جای آورد ، و بر آن مواظبت و محافظت نماید ، حق خود را بتمامه و کماله از آن می گیرد و به مقاصد خود از درجات قرب نائل می گردد.
🔆 🔅 و لذا در روایت صحیحه از حضرت باقر علیه السلام از حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم وارد است که :
« بین مسلمان و بین اینکه کافر شود هیچ فاصله ای نیست کوتاهتر و نزدیکتر از اینکه نماز واجب خود را عمدا ترک نماید ؛ و یا درباره آن سستی و تکاهل ورزد و به جای نیاورد.»
📖 محجة البیضاء، ج ۱،ص۳۴۰
📕 📗 معادشناسی ، ج ۸، ص۱۶۴
📝 حضرت علامه حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی رضوان الله علیه
✅ سیئات وزن ندارند و رو به پائین می روند .
🔆 🔅 اعمال سیئه وزن ندارند ؛ و مشرکان و کافران وزن ندارند ؛ و در توزین میزان چون با اصالت و واقعیت اعمال آنان را بسنجند ، خفیف و سبک می باشند ؛ و اعمال حسنه چون اصالت دارد سنگین است ؛ برای هر عمل میزانی است و لذا در آیه شریفه «موازین » به صیغه جمع آمده است؛ چنانکه در روایت وارد است : الصلوة میزان من و فی استوفی.
🔆 🔅 نماز میزان برای ترقی و تکامل و وصول به درجات قرب و کمال انسانیت است ؛ کسی که حق آنرا ادا کند و آن را بتمامه به جای آورد ، و بر آن مواظبت و محافظت نماید ، حق خود را بتمامه و کماله از آن می گیرد و به مقاصد خود از درجات قرب نائل می گردد.
🔆 🔅 و لذا در روایت صحیحه از حضرت باقر علیه السلام از حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم وارد است که :
« بین مسلمان و بین اینکه کافر شود هیچ فاصله ای نیست کوتاهتر و نزدیکتر از اینکه نماز واجب خود را عمدا ترک نماید ؛ و یا درباره آن سستی و تکاهل ورزد و به جای نیاورد.»
📖 محجة البیضاء، ج ۱،ص۳۴۰
📕 📗 معادشناسی ، ج ۸، ص۱۶۴
📝 حضرت علامه حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی رضوان الله علیه
۱۳۸
۲۰ بهمن ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.