*تصویرِ کلی*
*تصویرِ کلی*
خیلی زود، وبلاگ و حسابهای توییتر که بهطور مستقل توسط اعضای در حال آموزش بیتیاس راه اندازی شد، به پلتفرمهایی تبدیل شدن تا طرفدارها بیشتر درباره زندگیشون بدونن. در این بین، بیگ هیت برای حضور رسمی تو سوشال مدیا و پلتفرمهایی که معمولاً توسط فندوم استفاده میشه -مثل توییتر، Daum cafés و KakaoStory- برنامهریزی کرد و اهداف و سبکهای محتوایی متناسب با هر پلتفرم رو تعیین کرد. به عنوان مثال، یکی از اهداف بیگ هیت بعد از دبیوی بیتیاس، دستیابی به تعداد خاصی از فالوورهای جدید تو روزهایی بود که بیتیاس تو یه برنامه موسیقی نمایش داده میشد. این رویکرد جدید برای پروموت یه گروه آیدل در حال ظهور، تو ایجاد یه هویت منحصر به فرد برای بیتیاس نقش مهمی ایفا کرد. ویدیوهای موجود تو وبلاگ، آهنگهای ناشیانه ساخته شده توسط کارآموزها، تمرین رقص تو استودیوهای کوچیک تمرین و نگاهی اجمالی به دلهرههای واقعی اعضا موقع صحبت کردن با دوربین بدون هیچ ادیتی رو نشون میداد. این عدم پذیرش کامل از هنجارهای ژانر صنعت آیدل کره بود، جایی که هر فریم از هر ویدیو کاملاً برای مصرف عمومی تولید میشد. اعضای بیتیاس فقط آیدل نبودن. اونها رپرهایی بودن که میکستیپهایی رو منتشر میکردن و یوتیوبرهایی که که آموزشهایی درباره تولید موسیقی و رقص ارائه میدادن. جیمین پست کردن ویدیوی تمرین رقصش رو به یاد میاره و نشون میده که اعضای بیتیاس در مورد این استراتژی تبلیغاتی بی سابقه چه احساسی داشتن:
_من نمیدونستم که چنین کاری (قبلا) انجام شده. من فقط برای اولین بار یه ویدیو ساختم تا بگم "این جوریه که من به نظر میام." اون فرصت به خودی خود خیلی ارزشمند بود.
در حالی که اون موقع این بلندپروازانه ترین استراتژی ای بود که برای بیگ هیت قابل اجرا بود، خود اعضا در مورد دلیل پشتش خیلی عمیق فکر نمیکردن، در عوض روی صادق بودن با مخاطبهاشون تمرکز کردن و سفره دلشون رو باز کردن.
*محدودیت ها*
شوگا با نگاهی به تولید "No More Dream" تو آلبوم دبیوشون 2 COOL 4 SKOOL خاطر نشان میکنه:
خیلی زود، وبلاگ و حسابهای توییتر که بهطور مستقل توسط اعضای در حال آموزش بیتیاس راه اندازی شد، به پلتفرمهایی تبدیل شدن تا طرفدارها بیشتر درباره زندگیشون بدونن. در این بین، بیگ هیت برای حضور رسمی تو سوشال مدیا و پلتفرمهایی که معمولاً توسط فندوم استفاده میشه -مثل توییتر، Daum cafés و KakaoStory- برنامهریزی کرد و اهداف و سبکهای محتوایی متناسب با هر پلتفرم رو تعیین کرد. به عنوان مثال، یکی از اهداف بیگ هیت بعد از دبیوی بیتیاس، دستیابی به تعداد خاصی از فالوورهای جدید تو روزهایی بود که بیتیاس تو یه برنامه موسیقی نمایش داده میشد. این رویکرد جدید برای پروموت یه گروه آیدل در حال ظهور، تو ایجاد یه هویت منحصر به فرد برای بیتیاس نقش مهمی ایفا کرد. ویدیوهای موجود تو وبلاگ، آهنگهای ناشیانه ساخته شده توسط کارآموزها، تمرین رقص تو استودیوهای کوچیک تمرین و نگاهی اجمالی به دلهرههای واقعی اعضا موقع صحبت کردن با دوربین بدون هیچ ادیتی رو نشون میداد. این عدم پذیرش کامل از هنجارهای ژانر صنعت آیدل کره بود، جایی که هر فریم از هر ویدیو کاملاً برای مصرف عمومی تولید میشد. اعضای بیتیاس فقط آیدل نبودن. اونها رپرهایی بودن که میکستیپهایی رو منتشر میکردن و یوتیوبرهایی که که آموزشهایی درباره تولید موسیقی و رقص ارائه میدادن. جیمین پست کردن ویدیوی تمرین رقصش رو به یاد میاره و نشون میده که اعضای بیتیاس در مورد این استراتژی تبلیغاتی بی سابقه چه احساسی داشتن:
_من نمیدونستم که چنین کاری (قبلا) انجام شده. من فقط برای اولین بار یه ویدیو ساختم تا بگم "این جوریه که من به نظر میام." اون فرصت به خودی خود خیلی ارزشمند بود.
در حالی که اون موقع این بلندپروازانه ترین استراتژی ای بود که برای بیگ هیت قابل اجرا بود، خود اعضا در مورد دلیل پشتش خیلی عمیق فکر نمیکردن، در عوض روی صادق بودن با مخاطبهاشون تمرکز کردن و سفره دلشون رو باز کردن.
*محدودیت ها*
شوگا با نگاهی به تولید "No More Dream" تو آلبوم دبیوشون 2 COOL 4 SKOOL خاطر نشان میکنه:
۲.۳k
۳۱ تیر ۱۴۰۲
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.